• Anonym (Halvsvensk man)

Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?

Köp av sex i Sverige är strikt förbjudet, det är lagstadgat och den som köper sex riskerar att dömas till fängelse. För mig går det inte ihop alls. Vi lever i en tid då framförallt unga kvinnor ägnar sig åt sex mot betalning via nätet. Via tillexempel Onlyfans och Xhamster. Där sitter helt vanliga kvinnor i åldrarna 18-30 år och strippar, utför sexuella akter mot betalning och annat hela dygnen. Betalar gör åskådarna som tittar på det, de betalar för tjänster direkt. 
    Kvinnor som har helt vanliga liv annars. Kanske studerar på högskolan, jobbar i butik eller på lager. 

Idag finns ett stor efterfrågan på att få köpa sex. Det finns också en stor efterfrågan på att få sälja sexuella tjänster. Både köpare och säljare hindras med nuvarande lagstiftning. 

Det finns ett argument att det finns de som far illa. Men far inte folk illa när de säljer sexuella tjänster via sin webkamera och det sker okontrollerat i deras egna hem? Och börjar man från fel håll när man förbjuder nått för att "vissa" far illa? I så fall borde ju samma argument gälla inom allt annat också där folk riskerar fara illa. Finns hur många branscher där folk far illa eller riskerar exploateras. För att inte tala om permanenta arbetsskador, långvariga sjukskrivningar? 

• Svar på tråden Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?
    Anonym (Kim) skrev 2024-10-24 20:03:32 följande:
    Några rötägg visar sig vara rätt många- det blir lätt så när man avhumaniserar någon till en handelsvara istället för en människa.

Normaliserar man köp av sex så får det även negativ effekt på även trafficing och de mest utsatta. Varför tror du Danmark, Holland och Tyskland har mer problem med trafficking än länder där förbud mot prostitution finns? (Det finns avhandlingar på just detta så det är ett faktum och ingen tolkning).
    Är inte en vakt, golvläggare, säljare en handelsvara? Alla i samhället är handelsvaror ute på arbetsmarknaden. 

Men låt folk få bestämma själva och grip de som är kriminella och utnyttjar andra. 

Går u in på xhamster och deras live, så ser du dygnet runt tusentals unga kvinnor som sitter där och med gör sexuella akter. Helt vanliga kvinnor. Varför är det okej där med inte irl? 
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:00:35 följande:
    Jag är starkt emot all form av abort då det faktiskt finns ett barn som man ska ta hänsyn till utöver kvinna. Jag kan tycka att abort bara är befogat om det finns stor fara för kvinnans liv. 

Men det är en annan fråga. 
    Jag med, därför anser jag att man ska tvångssterilisera alla pojkar vid tidig ålder så får de göra en återställning när de är mogna att ta på sig konsekvenserna av sex.

Jag är också för att införa förbud att män har sex med en kvinna innan äktenskapet.
    Anonym (Jerry) skrev 2024-10-24 20:05:37 följande:
    Det finns många manlig prostituerade. Tror du deras kunder är övervägnde kvinnor eller män?
    Män, men det hör inte till. Låt folk bestämma själva för helvete. 
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Kim) skrev 2024-10-24 20:04:44 följande:
    Folk får bestämma. Vill man ha sex så får man ha sex. Varför ska det finnas transaktion av pengar om det är frivilligt och nås aparter ör sugna på varandra? 
    Folket går inte bestämma och vill man ha sex så betyder det inte automatiskt att man får det. 
  • Mimosa86
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:07:42 följande:
    Är inte en vakt, golvläggare, säljare en handelsvara? Alla i samhället är handelsvaror ute på arbetsmarknaden. 

Men låt folk få bestämma själva och grip de som är kriminella och utnyttjar andra. 

Går u in på xhamster och deras live, så ser du dygnet runt tusentals unga kvinnor som sitter där och med gör sexuella akter. Helt vanliga kvinnor. Varför är det okej där med inte irl? 
    Kommer du uppmuntra och hejja på din dotter, syster och mamma att gå den vägen för att tjäna lite pengar?
    Anonym (Kim) skrev 2024-10-24 20:07:43 följande:
    Jag med, därför anser jag att man ska tvångssterilisera alla pojkar vid tidig ålder så får de göra en återställning när de är mogna att ta på sig konsekvenserna av sex.

Jag är också för att införa förbud att män har sex med en kvinna innan äktenskapet.
    Intresseklubben antecknar. 
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Fel) skrev 2024-10-24 20:08:32 följande:
    Folket får inte bestämma och vill man ha sex så betyder det inte automatiskt att man får det. 
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 18:59:02 följande:
    Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?

Köp av sex i Sverige är strikt förbjudet, det är lagstadgat och den som köper sex riskerar att dömas till fängelse. För mig går det inte ihop alls. Vi lever i en tid då framförallt unga kvinnor ägnar sig åt sex mot betalning via nätet. Via tillexempel Onlyfans och Xhamster. Där sitter helt vanliga kvinnor i åldrarna 18-30 år och strippar, utför sexuella akter mot betalning och annat hela dygnen. Betalar gör åskådarna som tittar på det, de betalar för tjänster direkt. 
    Kvinnor som har helt vanliga liv annars. Kanske studerar på högskolan, jobbar i butik eller på lager. 

Idag finns ett stor efterfrågan på att få köpa sex. Det finns också en stor efterfrågan på att få sälja sexuella tjänster. Både köpare och säljare hindras med nuvarande lagstiftning. 

Det finns ett argument att det finns de som far illa. Men far inte folk illa när de säljer sexuella tjänster via sin webkamera och det sker okontrollerat i deras egna hem? Och börjar man från fel håll när man förbjuder nått för att "vissa" far illa? I så fall borde ju samma argument gälla inom allt annat också där folk riskerar fara illa. Finns hur många branscher där folk far illa eller riskerar exploateras. För att inte tala om permanenta arbetsskador, långvariga sjukskrivningar? 

Tror du är ett troll som ska smutskasta invandrare 
    Mimosa86 skrev 2024-10-24 20:08:36 följande:
    Kommer du uppmuntra och hejja på din dotter, syster och mamma att gå den vägen för att tjäna lite pengar?
    Jag skulle inte uppmuntra min dotter att bli undersköterska, lokalvårdare, stensättare, målare eller nått annat. Det betyder inte att jag vill förbjuda det. 

Jag är för människans frihet att bestämma över sig själv. Både män och kvinnor. Alla som är myndiga. 
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Kim) skrev 2024-10-24 20:04:44 följande:
    Folk får bestämma. Vill man ha sex så får man ha sex. Varför ska det finnas transaktion av pengar om det är frivilligt och nås aparter ör sugna på varandra? 
    Finns kvinnor som vill ha sex och pengar. 
Svar på tråden Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?