• Anonym (Nyfiken)

Kvinnor och höga krav på partner?

Det nämns då och då att fler och fler kvinnor är singlar för att man gärna vill ha en partner som har minst lika bra utbildning och jobb som man själv (+ så gott som alltid längre än en själv också) och på manssidan är det sämre utbud på såna. 

Jag är nyfiken på om detta verkligen stämmer. Är inte singel i dagsläget men skulle jag bli det vet jag inte om jag är så brydd om han har superbra jobb. Däremot behöver han vara generellt "smart", fatta ironi och ha humor förutom basicsprylarna som sjysst hygien, koll på ekonomin, ej allergiker och inte vara i nikotinbranschen.

Jag är högutbildad och har ett hyggligt jobb. Är jag naiv som tror många borde matcha dom kraven för män med "sämre" jobb klarar inte ens dom?

• Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?
  • Anonym (Mini)
    Hejhoppgummi skrev 2024-12-01 11:03:36 följande:
    Och. Funktionshindrade väljer inte att vara just funktionshindrade. medan alla de sunkiga männen dagligen väljer att vara just sunk och skunk. Så det är inte jämförbart för fem öre, eller hur? Eller menar du att män genetiskt är sunkigare än kvinnor? Och att det är synd om männen? om det ska likställas med funktionshindrade
    Ja. Väljer man att bete sig illa så. Själv tror jag inte att det finns minsta genetisk faktor som skulle göra män sämre på något vis, såklart inte.
  • Hejhoppgummi
    Postman skrev 2024-12-01 11:14:10 följande:
    Klart jag bryr mig om ett demokratiskt samhälle. Ser inget känsligt i det. Ett demokratiskt samhälle är jag beredd att offra mitt liv för, är du det, verkar inte så. Du verkar vilja selektera ut människor. 
    Märkligt att du inte förespråkar demokrati när det handlar om kvinnors rätt till samtycke, rätt till sin egen kropp, rätt till samma villkor etc. Eller hur? Men när män råkar
    riskera missgynnas så är det aja-baja? är du inte konsekvent med dina demokratiska åsikter?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Mini) skrev 2024-12-01 11:47:30 följande:
    Ja. Väljer man att bete sig illa så. Själv tror jag inte att det finns minsta genetisk faktor som skulle göra män sämre på något vis, såklart inte.
    Precis. många män (återigen inte alla) väljer att vara skunk. Ett val, inte ett livsöde som de som föds med funktionshinder exempelvis. Sen blir dessa män och fler män kränkta över att kvinnor är selektiva, för att kvinnor naturligtvis inte vill ha skunk. Då är det elaka feminister och genusforskare som får kvinnor att göra fel val. Det är så patetiskt att det blir tragikomisk.
  • Postman
    Hejhoppgummi skrev 2024-12-01 11:55:05 följande:
    Märkligt att du inte förespråkar demokrati när det handlar om kvinnors rätt till samtycke, rätt till sin egen kropp, rätt till samma villkor etc. Eller hur? Men när män råkar
    riskera missgynnas så är det aja-baja? är du inte konsekvent med dina demokratiska åsikter?
    Du bygger halmdockor hörrudu. Väldigt tråkigt om du inte vet vad ett demokratiskt samhälle är eller vad som ingår. Dags för dig att googla lite. Bara ett tips. 
  • Hejhoppgummi
    Postman skrev 2024-12-01 12:46:17 följande:
    Du bygger halmdockor hörrudu. Väldigt tråkigt om du inte vet vad ett demokratiskt samhälle är eller vad som ingår. Dags för dig att googla lite. Bara ett tips. 
    bara ett tips om du vill framstå som en förespråkare för demokrati borde du även förespråka kvinnors rätt till sin kropp, kvinnors rätt till samtycke, kvinnors rätt till att ha preferenser, kvinnors rätt till jämställdhet och likvärdighet. inte konsekvent yla om mäns rätt att bli valda och förespråka sunkiga mäns beteende. snacket om demokrati faller ganska platt.
  • Anonym (Feime)
    Hejhoppgummi skrev 2024-12-01 13:51:52 följande:
    bara ett tips om du vill framstå som en förespråkare för demokrati borde du även förespråka kvinnors rätt till sin kropp, kvinnors rätt till samtycke, kvinnors rätt till att ha preferenser, kvinnors rätt till jämställdhet och likvärdighet. inte konsekvent yla om mäns rätt att bli valda och förespråka sunkiga mäns beteende. snacket om demokrati faller ganska platt.
    Det där gäller oavsett kön. Jag skriver om.

Om du vill framstå som en förespråkare för demokrati borde du även förespråka människors rätt till sin kropp, människors rätt till samtycke, människors rätt till att ha preferenser, människora rätt till jämställdhet och likvärdighet.
  • fultextad användarhandbok

De här påståendena med att man väljer är intressanta. Har vi en fri vilja, eller en villkorad vilja, eller hur menar ni att den fungerar? Beskriv den gärna.

Så här spontant kanske man skulle kunna beskriva det som så att jaget består av funktionen f(), vi har också variabeln X som får representera ett val att exempelvis gå till vänster eller höger, dessutom har vi variabeln Y, vilken är den väg som väljs. Då kan jaget alltså välja, men jaget som sådant f(), är däremot inte valbart eftersom det är en förutsättning som behöver existera innan ett val görs. Utan ett jag finns alltså inte heller val eller ens möjligheter till det, och om jaget inte går att välja, är det då korrekt att tala om fri vilja att välja vänster eller höger? Du får inte välja om du vill ha en kastrull eller stekpanna, men du får välja om det du tilldelas ska vara metallfärgat eller svart. Är det fri vilja eller villkorad vilja eller rent av deterministiskt?

• Hejhoppgummi
    Anonym (Feime) skrev 2024-12-01 13:57:03 följande:
    Det där gäller oavsett kön. Jag skriver om.

Om du vill framstå som en förespråkare för demokrati borde du även förespråka människors rätt till sin kropp, människors rätt till samtycke, människors rätt till att ha preferenser, människora rätt till jämställdhet och likvärdighet.
    Och ändå väljer så många män beklaga sig över kräsna kvinnor? märkligt det där. undra om det är en manlig egenskap att inte kunna tänka hela vägen? eller vad skulle det kunna tänkas bero på? Varför vill så många män reglera olika kvinnor och systematiskt stötta ojämlikhet? 
  • ClumsySmurf
    Hejhoppgummi skrev 2024-11-30 20:16:08 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-11-30 20:02:12 följande:
    Finns exempel på trams som man inom offentliga sektorn gärna strösslar pengar på, det prioriteras väldigt konstigt.
    värdegrundskonsult
    sälja qbtq certifikat
    genusforskning
    Ja vid detta laget vet vi redan att män är överrepresenterade som gärningsmän, och att de vidareutbildar sig i lägre omfattning. Då skulle vi istället kunna lägga de pengarna på att förflytta alla de undermåliga männen till en öde ö. Då skulle vi även spara pengar då färre brott skulle begås. Winning 🙏🏼
    Vet inte vilket kön som varit värst men det finns många gärningskvinnor som är skyldiga till det ideologiska flummet men det kan ju också vara så att du som vanligt svarade på något helt annat än det jag skrev.
    ungefär som när du svarade "din mamma..."
    Anonym (Bosse) skrev 2024-12-01 09:27:36 följande:

Har du samma uppfattning om invandrare som grupp? Funktionshindrade eller andra grupperingar som generellt sett inte lyckas lika bra? Att vi deporterar dom?

Eller gäller det bara män och är en osund del av ditt mansförakt?

jag har inget bra svar på din fråga
    jag vet bara att det är något förutsägbart med det hela, som om det vore ett konsekvent mönster.
    ClumsySmurf skrev 2024-11-29 09:50:38 följande:
    Kvinnor och höga krav på partner?
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-29 08:18:25 följande:
    Postman skrev 2024-11-29 07:33:57 följande:
    Ja det var vad du insinuerade och vad jag skriver i andra trådar hör inte hemma här. Håll dig till denna tråden istället för att hämta lösryckta svar från andra trådar. Jag inser nu vem du är och du kommer inte få mer svar ifrån mig. 
    Så du är inte ett litet misogynt troll? Intressant! undra varför svaren systematiskt verkar peka på det
    postman har blivit anklagad för att vara misogyn ett antal gånger, men alla gånger jag har sett så är det av misandriska feminister som brukar roa sej med att kasta skit på män på forumet. Oftast de där som beter sej som jävla idioter och trollar sönder diskussioner när det börjar gå trögt med argumenten.

tycker det är konstigt att det inte är jag som får dessa anklagelser när det är främst jag som helt utan filter brukar förklara vad jag tycker om dessa feminister.

• fultextad användarhandbok

Ni som förespråkar demokrati och rätt till sin egen kropp, förespråkar ni etatism? Hur försvarar ni i så fall att majoriteten får bestämma över minoriteten? Hur försvarar ni skattetvånget? Hur försvarar ni totalförsvarsplikten och värnplikten? Hur försvarar ni tvångsinlösen? Nu kanske ni inte förespråkar något av detta, annars får ni gärna berätta närmare.

Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?