• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (U) skrev 2024-10-18 20:48:55 följande:
    Okej, frågan ställdes inte till dig, men du är på samma spår alltså- antingen görs undantag i sexköpslagen eller så så förbjuder man abort, preventivmedel och ungdomsmottagningar?
    Varför ska män få mindre frihet och kvinnor mer frihet med tiden? Är det konstigt att en del män blir irriterade på det?
  • Anonym (jaha)
    nihka skrev 2024-10-18 20:51:22 följande:
    Så du är sugen på att sätta på ett minderårigt traffickingoffer?

"Människohandel är ett allvarligt brott som förekommer i stora delar av världen. Mellan 20-30 miljoner människor beräknas vara utsatta för människohandel. Av dessa beräknar FN att 1,2 miljoner är barn, det vill säga personer under 18 år."
    Nej, jag skulle inte köpa sex ens om det var tillåtet.

Det går dock att förbjuda trafficking utan att förbjuda swxköp.
  • Anonym (U)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 20:57:24 följande:
    Varför ska män få mindre frihet och kvinnor mer frihet med tiden? Är det konstigt att en del män blir irriterade på det?
    Det var inte svar på frågan.
    Du anser alltså att antingen görs undantag i sexköpslagen eller så förbjuds abort, preventivmedel och ungdomsmottagningar?
  • nihka
    Så länge mannens frihet inte begränsar kvinnans frihet ser jag inga problem med att män får mer frihet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 20:59:06 följande:
    Nej, jag skulle inte köpa sex ens om det var tillåtet.

Det går dock att förbjuda trafficking utan att förbjuda swxköp.
    Och du tror inte traficking redan är förbjudet?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (*)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 19:43:05 följande:
    I dag finns en annan öppenhet bland singelkvinnor om att de söker en man med hög lön och status. Hellre en ?finance bro? med en nyrenoverad bostadsrätt i innerstan, än en tv-spelande slacker med en hyrestvåa i förorten.

I dag tjänar de flesta kvinnor tillräckligt bra för att klara sig utan en man. Det gör att kvinnor kan ställa mycket högre krav på en potentiell partner än tidigare. Och det gör de också.

? Vi kan vara mer kräsna och eftersom vi kan det är vi det. Jag tror det handlar om att man vill upprätthålla en viss typ av livsstil, säger sociologiprofessorn Emma Engdahl
    För att undersöka vad kvinnor vill ha bör man ta med alla sorters kvinnor i sitt underlag, inte bara de som inte har funnit sig en partner. 

Det finns ju massor av kvinnor som faktiskt har en partner - ofta en som inte alls stämmer med din beskrivning av vad singeltjejer vill ha.
  • Anonym (*)
    Varför ska män få mindre frihet och kvinnor mer frihet med tiden?
    För att det var jävligt skevt fördelat i utgångsläget.
  • Anonym (X)
    Vilken frihet har begränsats för oss? Vilken har kvinnor fått mer av?
  • Anonym (Morran)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:21:49 följande:
    De hjälper med deras problem så de kan ha sex. 
    Det handlar inte bara om att "återställa kroppen".
    Och vilket konkret problem har du som du anser att samhället ska hjälpa dig med?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 19:43:05 följande:
    I dag finns en annan öppenhet bland singelkvinnor om att de söker en man med hög lön och status. Hellre en ?finance bro? med en nyrenoverad bostadsrätt i innerstan, än en tv-spelande slacker med en hyrestvåa i förorten.

I dag tjänar de flesta kvinnor tillräckligt bra för att klara sig utan en man. Det gör att kvinnor kan ställa mycket högre krav på en potentiell partner än tidigare. Och det gör de också.

? Vi kan vara mer kräsna och eftersom vi kan det är vi det. Jag tror det handlar om att man vill upprätthålla en viss typ av livsstil, säger sociologiprofessorn Emma Engdahl
    Du glömde ta med texten som säger att kvinnor vill ha en man med ambitioner och empati. Någon de kan ha djupa samtal med och som kan ge stöd.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?