• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:30:01 följande:
    Det säger du varje gång du märker att dina argument inte håller.

Vem tycker du ska tvingas offra sig för att du ska få knulla?
    Så jag har sagt att det är normalt att sex är inget brhov för di men för mig?
    När ändrade jag mina åsikter i tråden? 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 18:29:18 följande:
    Och för mig ska det kallas rättighet till sex men något annat för dig. 
    INGEN har rätt till sex. För sex krävs samtycke.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 18:30:07 följande:
    Och det behöver inte handla om att tvinga andra människor som är lösningen
    Vad föreslår du om inte tvång?
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:28:15 följande:
    Du ska inte inbilla dig att du vet något om andras sexliv.

Hur än mycket du anser att du har rätt till sex så trumfar andra människors ickelust till någon. INGEN ska behöva ha sex med någon de inte vill ha sex med. Precis som ingen kan tvinga dig att ha sex med någon du inte vill ha sex med.
    Nu dessutom var det som jag tog upp var att olika argument används när det gäller personer som har sex och ensamma män. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:31:07 följande:
    INGEN har rätt till sex. För sex krävs samtycke.
    Och det brhöver inte handla nu om "rätt till sex". 
    Det skulle lika väl kunna handla om rätt till sex när syftet från samhällets sida är att göra så olika personer får ett sexliv och ett bra sådana. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 18:30:56 följande:
    Så jag har sagt att det är normalt att sex är inget brhov för di men för mig?
    När ändrade jag mina åsikter i tråden? 
    Det är skillnad på behov och rättigheter. Alla har vi behov, men man har inte rätt att få alla sina behov tillfredsställda och särskilt inte om det krävs att tvinga eller kränka andra människor för att dessa behov ska tillfredsställas.

Att någon annan inte vill trumfar att du vill, så då blir det inget.
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:58:29 följande:
    Samhället ska motverka fattigdom. Samhället ska motverka sjukdom. Det betyder inte att samhället hjälper dig att bli rik eller hjälper dig få knulla efter du har botat din könssjukdom.
    Man behandlar folk bättre efter vilken inkomst man har än sex helt klart.
    Det finns en orsak varför jag inte klagar regelbundet på att jag skulle vilja vara miljardär.
    Finns många ensamma män som de tycker behandlas dåligt av samhället/samhällen 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:35:58 följande:
    Det är skillnad på behov och rättigheter. Alla har vi behov, men man har inte rätt att få alla sina behov tillfredsställda och särskilt inte om det krävs att tvinga eller kränka andra människor för att dessa behov ska tillfredsställas.

Att någon annan inte vill trumfar att du vill, så då blir det inget.
    Det handlar då att kränka mig och andra personer när samhället ska hjälpa många personer att de ska få ett sexliv och sedan ska sex inte vara ett brhov för mig och andra personer 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 18:30:07 följande:
    Och det behöver inte handla om att tvinga andra människor som är lösningen
    Om du inte behöver tvinga någon så är det väl bara att du tar någon som vill.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 18:37:09 följande:
    Man behandlar folk bättre efter vilken inkomst man har än sex helt klart.
    Det finns en orsak varför jag inte klagar regelbundet på att jag skulle vilja vara miljardär.
    Finns många ensamma män som de tycker behandlas dåligt av samhället/samhällen 
    Tycker du att det är personal på boenden som ska tvingas knulla brukarna eller ska de ta dit någon annan som tvingas göra det?

Tycker du att brukare ska tvångshämtas på boenden för att knulla andra som har knullbehov?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?