• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 18:38:26 följande:
    Det handlar då att kränka mig och andra personer när samhället ska hjälpa många personer att de ska få ett sexliv och sedan ska sex inte vara ett brhov för mig och andra personer 
    Hur blir du kränkt av att någon som inte vill knulla dig slipper men kan gå till ungdomsmottagningenoch få preventivmedelsrådgivning?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:53:46 följande:
    Hur blir du kränkt av att någon som inte vill knulla dig slipper men kan gå till ungdomsmottagningenoch få preventivmedelsrådgivning?
    Det är kränkande att olika personer ska få hjälp för sex ska vara ett brhov men jag ska inte få hjälp för sex ska nu plötsligt inte vara ett behov.
  • Anonym (Så?)
    Så du hade inte tyckt det varit kränkande om du inte fick hjälp av samhället för något för det som du blir utan är inget brhov men när andra personer får hjälp så ska det helt plötsligt bero bland annat på att det är ett brhov.
    Allstå samma personer påstår något annat för dig än för andra personer
  • Anonym (Så?)
    Det är kränkande att höra att sex är ingen mänsklig rättighet men det gäller inte för personer som behöver gå till exempelvis ungdomsmottagningen. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-14 22:35:06 följande:
    Berätta hur det skulle gå till?
    Har jag inte redan gjort det? Med samma lagar som i Danmark hade sex varit en rättighet.
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:35:58 följande:
    Det är skillnad på behov och rättigheter. Alla har vi behov, men man har inte rätt att få alla sina behov tillfredsställda och särskilt inte om det krävs att tvinga eller kränka andra människor för att dessa behov ska tillfredsställas.

Att någon annan inte vill trumfar att du vill, så då blir det inget.
    Då borde man kunna påstå att sex är ett behov för ensamma män och det behöver  inte alls handla om rättighet till något.
  • Anonym (Så?)
    Det finns alltid personer som kan tycka vad som helst men det är socialt accepterat att få påstå att sex är ingen mänsklig rättighet men det ska inte gälla när personer behöver gå till ungdomsmottagningen och fixa olika problem så de kan ha sex. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:10:58 följande:
    Det finns alltid personer som kan tycka vad som helst men det är socialt accepterat att få påstå att sex är ingen mänsklig rättighet men det ska inte gälla när personer behöver gå till ungdomsmottagningen och fixa olika problem så de kan ha sex. 
    Plus det är även vad myndigheter påstår. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-14 22:44:53 följande:
    Ja du och din jämlike så i tråden verkar ju proppfulla av empati och omtänksamhet för kvinnor så ett riktigt mysterium att ni blir utan sex.
    Tror du att empati och omtänksamhet är vad kvinnor attraheras av hos män?

Jag kan lova dig att jag har varit empatisk mot många tjejer genom åren och fått noll tillbaka för det, inte ens empati får man tillbaka.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:06:13 följande:
    Det är kränkande att höra att sex är ingen mänsklig rättighet men det gäller inte för personer som behöver gå till exempelvis ungdomsmottagningen. 
    Man får inte knulla på ungdomsmottagningen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?