• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 19:11:27 följande:
    Tror du att empati och omtänksamhet är vad kvinnor attraheras av hos män?

Jag kan lova dig att jag har varit empatisk mot många tjejer genom åren och fått noll tillbaka för det, inte ens empati får man tillbaka.
    Empati är att man ska respektera när kvinnor blir bättre behandlade tillbaka än vad de gör för männen. 
    Det handlar inte om att kvinnor vill bli ihop med män som de är vänner med. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:10:58 följande:
    Det finns alltid personer som kan tycka vad som helst men det är socialt accepterat att få påstå att sex är ingen mänsklig rättighet men det ska inte gälla när personer behöver gå till ungdomsmottagningen och fixa olika problem så de kan ha sex. 
    Du kan också gå till vårdcentralen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:13:30 följande:
    Empati är att man ska respektera när kvinnor blir bättre behandlade tillbaka än vad de gör för männen. 
    Så nu ska alla tvingas knulla sina kompisar för annars är de inte empatiska?
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:00:55 följande:
    Det är kränkande att olika personer ska få hjälp för sex ska vara ett brhov men jag ska inte få hjälp för sex ska nu plötsligt inte vara ett behov.
    Vilken sorts hjälp vill du få?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:09:12 följande:
    Då borde man kunna påstå att sex är ett behov för ensamma män och det behöver  inte alls handla om rättighet till något.
    Som sagt, alla har vi våra behov.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:13:30 följande:
    Kvinnor vill inte ha en man som är empatisk. De vill ha en man som är dominant och aldrig visar några svagheter.
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 19:22:44 följande:
    Kvinnor vill inte ha en man som är empatisk. De vill ha en man som är dominant och aldrig visar några svagheter.
    Haha!

Nej.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:10:58 följande:
    Det finns alltid personer som kan tycka vad som helst men det är socialt accepterat att få påstå att sex är ingen mänsklig rättighet men det ska inte gälla när personer behöver gå till ungdomsmottagningen och fixa olika problem så de kan ha sex. 
    Okej, så nu ändrade du till ungdomsmottagningen. Förut var det abort och preventivmedel du tyckte skulle ifrågasättas eftersom du fått till svar inte är en rättighet.

Men återigen,  ska rent konkret göras? 
    Har du något mindre vrickat förslag än droger?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?