• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:48:28 följande:
    Fattas fortfarande ett led här - en person som VILL knulla dig. Ingen hjälper dig med det.

Du kan få råd om hur du skaffar vänner, men ingen ger dig en vän.

Du kan få råd om hur du blir rik, men ingen ger dig 10 miljoner.

Du kan tycka det är hur orättvist som helst, men det är så världen fungerar.
    Samhället påstår inte att de ska hjälpa olika personer att bli rika och att det ska vara rätt till ens pengar ifall någon rik person får inte tillgång till ännu mer pengar.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-18 17:13:41 följande:
    Inga av dina länkar handlar om att någon ska ligga med någon som dom inte är attraherade av.

Jag och förmodligen som flesta i tråden fattar varför ingen kvinna vill ta i dig med din sjuka syn. Och empati som du pratar om saknar du mest av alla i den här tråden.
    Det behöver inte handla om att kvinnor och män ligger med någon som de inte blir attraherad av ifall de får liknade valmöjligheter. 
    Så sex ska nu plötsligt vara rättvist? 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:42:11 följande:
    www.facebook.com/share/p/1CW2SGrPth/
    Facebookgruppen kommer inte och gnider på 1 av 3 kvinnors klitoris utan dessa 1 av tre kvinnor får själva ställa orgasmkravet på de män de knullar. Samhället hjälper bara till lite med att göra lite reklam för att det är en rimlig begäran.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-18 17:13:41 följande:
    Inga av dina länkar handlar om att någon ska ligga med någon som dom inte är attraherade av.

Jag och förmodligen som flesta i tråden fattar varför ingen kvinna vill ta i dig med din sjuka syn. Och empati som du pratar om saknar du mest av alla i den här tråden.
    Och då ska det vara som jag tog upp att sex i övrigt ska inte heller vara rättvist. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:51:09 följande:
    Samhället påstår inte att de ska hjälpa olika personer att bli rika och att det ska vara rätt till ens pengar ifall någon rik person får inte tillgång till ännu mer pengar.
    Samhället ska motverka fattigdom. Samhället ska motverka sjukdom. Det betyder inte att samhället hjälper dig att bli rik eller hjälper dig få knulla efter du har botat din könssjukdom.
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:54:33 följande:
    Facebookgruppen kommer inte och gnider på 1 av 3 kvinnors klitoris utan dessa 1 av tre kvinnor får själva ställa orgasmkravet på de män de knullar. Samhället hjälper bara till lite med att göra lite reklam för att det är en rimlig begäran.
    Man försöker påverka på olika sätt genom skattepengar och resurser. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:58:29 följande:
    Samhället ska motverka fattigdom. Samhället ska motverka sjukdom. Det betyder inte att samhället hjälper dig att bli rik eller hjälper dig få knulla efter du har botat din könssjukdom.
    För sex så kan olika argument användas som att det är viktigt med sex och samhället ska hjälpa till, inte att det är enbart dåligt med könssjukdomar. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-18 16:46:53 följande:
    Visst kan det vara på det sättet och är så i dom länder där många män dött i krig. Tror det är få kvinnor i dom länder som skuldbelägger som män som fortfarande är vid liv.

Svara gärna på frågan jag ställde innan eller duger inte jag och tänker du inte på mina rättigheter?
    Dina rättigheter har säkert redan bidragit till att du fått sex och ett bättre sexliv. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:54:40 följande:
    Och då ska det vara som jag tog upp att sex i övrigt ska inte heller vara rättvist. 
    Sex mellan två personer kan vara rättvist, men sex i övrigt som samhällsfenomen är INTE rättvist. Ingen har rätt till sex utan det krävs ALLTID att någon annan vill tillbaka.
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:03:07 följande:
    Sex mellan två personer kan vara rättvist, men sex i övrigt som samhällsfenomen är INTE rättvist. Ingen har rätt till sex utan det krävs ALLTID att någon annan vill tillbaka.
    Det finns ingen rättighet till det heller och det borde inte vara ett ett samhällsfenomen som ska vara rättvist så heller. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?