• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-18 19:34:02 följande:
    Vad påstår den låsta tidningsartikeln?
    I dag finns en annan öppenhet bland singelkvinnor om att de söker en man med hög lön och status. Hellre en ?finance bro? med en nyrenoverad bostadsrätt i innerstan, än en tv-spelande slacker med en hyrestvåa i förorten.

I dag tjänar de flesta kvinnor tillräckligt bra för att klara sig utan en man. Det gör att kvinnor kan ställa mycket högre krav på en potentiell partner än tidigare. Och det gör de också.

? Vi kan vara mer kräsna och eftersom vi kan det är vi det. Jag tror det handlar om att man vill upprätthålla en viss typ av livsstil, säger sociologiprofessorn Emma Engdahl
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-10-18 19:31:57 följande:
    Okej, så nu ändrade du till ungdomsmottagningen. Förut var det abort och preventivmedel du tyckte skulle ifrågasättas eftersom du fått till svar inte är en rättighet.

Men återigen,  ska rent konkret göras? 
    Har du något mindre vrickat förslag än droger?
    Jag snackade om ungdomsmottagningen för hen började snacka om det istället. 
    Jag har inte sagt att i sig så är abort och preventivmedel fel, däremot om syftet är att hjälpa folk att kunna ha ett sexliv. 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-10-18 19:23:28 följande:
    Haha!

Nej.
    Varför kan det anses vara äckligt ifall en man gråter eller vissa känslor då?
    Det handlar inte om att kvinnor vill ha mjuka män. 
  • Fiona M

Var finns själva forskningen?
    En snärtig och förmodligen vinklad artikel är en annan sak än vad som faktiskt undersökts så det vore intressant att läsa.

Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 19:43:05 följande:
    I dag finns en annan öppenhet bland singelkvinnor om att de söker en man med hög lön och status. Hellre en ?finance bro? med en nyrenoverad bostadsrätt i innerstan, än en tv-spelande slacker med en hyrestvåa i förorten.

I dag tjänar de flesta kvinnor tillräckligt bra för att klara sig utan en man. Det gör att kvinnor kan ställa mycket högre krav på en potentiell partner än tidigare. Och det gör de också.

? Vi kan vara mer kräsna och eftersom vi kan det är vi det. Jag tror det handlar om att man vill upprätthålla en viss typ av livsstil, säger sociologiprofessorn Emma Engdahl
    Det där är inte vad du påstod,
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 19:22:44 följande:
    Kvinnor vill inte ha en man som är empatisk. De vill ha en man som är dominant och aldrig visar några svagheter.

• Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-18 19:52:02 följande:

Var finns själva forskningen?
    En snärtig och förmodligen vinklad artikel är en annan sak än vad som faktiskt undersökts så det vore intressant att läsa.

Det där är inte vad du påstod,
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 19:22:44 följande:
    Kvinnor vill inte ha en man som är empatisk. De vill ha en man som är dominant och aldrig visar några svagheter.

Hon i artikeln var professor i sociologi. Vad har du för forskning som visar att kvinnor väljer empatiska män framför dominanta finansmän med nyrenoverad bostadsrätt och en dyr livsstil?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:46:35 följande:
    Jag snackade om ungdomsmottagningen för hen började snacka om det istället. 
    Jag har inte sagt att i sig så är abort och preventivmedel fel, däremot om syftet är att hjälpa folk att kunna ha ett sexliv. 
    Ja exakt som jag skrev.. Du ifrågasatte  abort och preventivmedel eftersom du fått som svar att sex inte är en rättighet när du klagar på din sexbrist.

Nu drog du samma parallell till ungdomsmottagningen.

Och rent konkret, vad ska samhället sätta in för åtgärder i din situation  för att det vara acceptabelt med abort, preventivmedel och ungdomsmottagningar i dina ögon?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:10:58 följande:
    Det finns alltid personer som kan tycka vad som helst men det är socialt accepterat att få påstå att sex är ingen mänsklig rättighet men det ska inte gälla när personer behöver gå till ungdomsmottagningen och fixa olika problem så de kan ha sex. 
    Så vad vill du ha fixat så du kan ha sex? Något som vårdcentralen kan hjälpa dig med? 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (jaha)
    Anonym (U) skrev 2024-10-18 20:14:53 följande:
    Ja exakt som jag skrev.. Du ifrågasatte  abort och preventivmedel eftersom du fått som svar att sex inte är en rättighet när du klagar på din sexbrist.

Nu drog du samma parallell till ungdomsmottagningen.

Och rent konkret, vad ska samhället sätta in för åtgärder i din situation  för att det vara acceptabelt med abort, preventivmedel och ungdomsmottagningar i dina ögon?
    Undantag från sexköpslagen för män som inte får ha sex?
  • Anonym (U)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 20:33:58 följande:
    Okej, frågan ställdes inte till dig, men du är på samma spår alltså- antingen görs undantag i sexköpslagen eller så så förbjuder man abort, preventivmedel och ungdomsmottagningar?
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 20:33:58 följande:
    Så du är sugen på att sätta på ett minderårigt traffickingoffer?

"Människohandel är ett allvarligt brott som förekommer i stora delar av världen. Mellan 20-30 miljoner människor beräknas vara utsatta för människohandel. Av dessa beräknar FN att 1,2 miljoner är barn, det vill säga personer under 18 år."
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?