• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:44:15 följande:
    För folk som har sex så ska sex vara en resurs. 
    Nej, jag har aldrig sett på sex som en resurs.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:03:07 följande:
    Sex mellan två personer kan vara rättvist, men sex i övrigt som samhällsfenomen är INTE rättvist. Ingen har rätt till sex utan det krävs ALLTID att någon annan vill tillbaka.
    Och då exempelvis det här kan vara rätt till sex:

Att fler unga måste hitta till ungdomsmottagningarna?

Ungdomsmottagningar ska vara en naturlig del i ungas liv. Men enligt Folkhälsomyndighetens rapport har många unga inte en självklar relation till ungdomsmottagningarna, och då särskilt i socioekonomiskt utsatta områden. Vi vill se ett tydligare uppsökande arbete för att nå unga som annars inte söker sig till ungdomsmottagningen. Uppsökande arbete kan ske genom skolan, fritidsgårdar och andra arenor där unga vistas.

Att anställda i staden måste få bättre kunskaper om sex som självskadebeteende

Stadens verksamheter som möter barn och unga behöver ha större kunskap om sex som självskadebeteende och sex mot ersättning. Vi måste se hur nätet blivit en naturlig arena för att unga att ha sex mot ersättning och den kunskapen behöver finnas hos vuxna för att kunna upptäcka och stödja unga som blivit utnyttjade på nätet.

feministisktperspektiv.se/2017/05/10/jamstallt-sex-en-fraga-politiken/
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:58:30 följande:
    Man försöker påverka på olika sätt genom skattepengar och resurser. 
    Ja, men gränsen går vid att tillhandahålla sex för någon. Det får man ALLTID fixa själv eller vara utan.
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:03:07 följande:
    Sex mellan två personer kan vara rättvist, men sex i övrigt som samhällsfenomen är INTE rättvist. Ingen har rätt till sex utan det krävs ALLTID att någon annan vill tillbaka.
    Och varför ska det som jag snackar handla om rätt till sex men det ska inte gälla det för allt annat?
    Det är tydligen okej med att få påstå att kvinnor har rätt till sin sexualitet när det handlar om brist på orgasmer vid sex. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:12:17 följande:
    Ja, men gränsen går vid att tillhandahålla sex för någon. Det får man ALLTID fixa själv eller vara utan.
    Syftet är att förbättra människors sexliv, inte återställa kroppen bara. 
    Eftersom det iprincip aldrig gäller samma villkor som när folk har sex som när någon blir utan sex så finns det ingen större anledning att gå efter vad du och andra säger. 
    Syftet är inte att det ska vara rättvist eller att man blir behandlad med respekt. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:59:34 följande:
    För sex så kan olika argument användas som att det är viktigt med sex och samhället ska hjälpa till, inte att det är enbart dåligt med könssjukdomar. 
    Fortfarande tillhandahåller inte samhället sex för någon och det är fritt fram för alla att ta del av den hjälp till självhjälp som finns. Väldigt rättvist.
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:15:25 följande:
    Fortfarande tillhandahåller inte samhället sex för någon och det är fritt fram för alla att ta del av den hjälp till självhjälp som finns. Väldigt rättvist.
    Självhjälpen är anpassad exempelvis efter ditt sexliv medan för mig så ska sex inte vara ett brhov och det ska kallas rättighet till sex men inte annars. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:59:34 följande:
    För sex så kan olika argument användas som att det är viktigt med sex och samhället ska hjälpa till, inte att det är enbart dåligt med könssjukdomar. 
    Samhället hjälper ingen få sex. Samhället hjälper personer som söker hjälp att få de bästa förutsättningar för att fixa ett sexliv på egen hand.
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2024-10-16 13:53:15 följande:
    Och på vilket sätt skulle kvinnan få ut något av det om hon blir drogad och tvingas att ha sex med någon hon inte vill ha sex med?
    Om kvinnan blir attraherad av fler män så kan exempelvis prostitution fungera kanske mer som när män säljer sex till andra män. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?