• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-18 17:13:41 följande:
    Inga av dina länkar handlar om att någon ska ligga med någon som dom inte är attraherade av.

Jag och förmodligen som flesta i tråden fattar varför ingen kvinna vill ta i dig med din sjuka syn. Och empati som du pratar om saknar du mest av alla i den här tråden.
    Du snackar ju själv om att sex ska inte vara rättvist och sedan tycker du man saknar empati för man tar upp om att man vill att sex ska vara lika mellan könen. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:08:45 följande:
    Inte om man får efter hur debatten ser ut och vad politiker beslutar om sex eller vad olika exempelvis politikerna föreslår.
    Hur kan de i så fall påstå det här?
    Samhället hjälper vissa personer att få sex fast på deras villkor 
    www.1177.se/Stockholm/liv--halsa/sexuell-halsa/sexlust-och-kathet/
    Rubriken i artikeln 

"Sex ska vara på lika villkor"

feministisktperspektiv.se/2017/05/10/jamstallt-sex-en-fraga-politiken/

Samhällsproblem när kvinnor blir utan orgasm vid sex. 
    kit.se/arkiv/2016/06/28/52277/du-ska-inte-tro-vi-kan-stanga-orgasmglappet-om-inte-kvinnorna-satter-fart/
    Nej, samhället hjälper inte människor att få sex. Samhället hjälper människor som söker hjälp att må bättre sedan får de hitta sina sexpartners själva.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:18:30 följande:
    Som jag sa, det är ett anonymt forum. Jag tar inte upp upp det här i övriga sammanhang 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:20:18 följande:
    Nej, samhället hjälper inte människor att få sex. Samhället hjälper människor som söker hjälp att må bättre sedan får de hitta sina sexpartners själva.
    De hjälper med deras problem så de kan ha sex. 
    Det handlar inte bara om att "återställa kroppen".
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:20:18 följande:
    Olika myndigheter kan vilja påverka så olika personer får ett bättre sexliv
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:12:04 följande:
    Du kanske har rätt men jag har bara hört det här när det just handlar om ensamma män utan sexpartner. 
    Annars så ska sex vara rättvist, jämställt, sex skulle vara ett behov, någon är skyldig någon annan sexuellt och samhället ska ta ansvar för folks sexliv. 
    Enligt lagboken så förlorar man inte heller något ifall exempelvis kvinnan blir utan njutning vid sex. 

Du får ta något exempel på där det är viktigt behov med något och sedan ska det inte vara ett behov för de som ofriviligt blev utan det?
    Finns inga sexutskänkningsstationer för kvinnor heller.

Mitt exempel: vänner. Vänner tilldelas inte för att någon saknar vänner.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-18 17:13:41 följande:
    Inga av dina länkar handlar om att någon ska ligga med någon som dom inte är attraherade av.

Jag och förmodligen som flesta i tråden fattar varför ingen kvinna vill ta i dig med din sjuka syn. Och empati som du pratar om saknar du mest av alla i den här tråden.
    Så det ska handla om "empati" när kvinnor ger njutning till männen och det ska inte handla om att kvinnor har lättare att attrahera män än hur män attraherar kvinnor? 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:21:49 följande:
    De hjälper med deras problem så de kan ha sex. 
    Det handlar inte bara om att "återställa kroppen".
    Det gör fortfarande inte att någon kommer att välja dem. Det jobbet får man göra själv.
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:24:48 följande:
    Finns inga sexutskänkningsstationer för kvinnor heller.

Mitt exempel: vänner. Vänner tilldelas inte för att någon saknar vänner.
    Samhället kan erbjuda kontaktpersoner exempelvis 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?