• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Fiona M
    Robert 832 skrev 2024-10-15 15:19:00 följande:

Ja, det är bra eftersom det enda andra alternativet vore att tvinga sig på någon.

Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 15:24:10 följande:
    Så det står i lagen att det ska vara på kvinnors villkor? 
    Nu får du det att låta som det vore på mäns villkor att tvinga sig på någon sexuellt, dvs du förespråkar våldtäkt igen. Fattar du på riktigt inte att samtycke betyder att BÅDA vill, medan att tvinga sig på ngn som inte vill är väldtäkt?
  • Anonym (Man2)
    Fiona M skrev 2024-10-15 16:17:43 följande:
    Nu får du det att låta som det vore på mäns villkor att tvinga sig på någon sexuellt, dvs du förespråkar våldtäkt igen. Fattar du på riktigt inte att samtycke betyder att BÅDA vill, medan att tvinga sig på ngn som inte vill är väldtäkt?
    Nej han fattar inte oberoende av hur många som förklarar för honom. Dessutom pratar han om empati utifrån sin egna skruvade världsbild och någon empati kan då jag inte se att han själv har eller självinsikt helle för den delen.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 14:49:14 följande:
    Jag har inte sagt att kvinnor ska få droger/mediciner för att ha sex med oattraktiva män utan att prostitution kanske skulle fungera ifall de får liknade sexlust som män brukar ha.
    Det är allstå ett val. 
    Jag har sett dig föreslå droger i andra trådar.
    Men om det nu är prostitution du avser,på vilket sätt skulle det ändra kvinnans sexlust?
    Tror du på fulaste allvar att en kvinna får mer sexlust som prostituerad?
  • Robert 832
    Fiona M skrev 2024-10-15 16:17:43 följande:
    Om du gör två citat får du gärna specifiera vem du refererar till när du säger "du".
  • Anonym (...)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 15:59:08 följande:
    Men det står inte att det ska vara på kvinnors villkor. 
    Så man får hänvisa till någon samtycke för andra saker exempelvis förmögenhet, makt etc och det måste vara till männens fördel? 
    Lagen säger väl mer vad som är förbjudet, och det finns inget förbud mot att ställa egna villkor för att man ska acceptera att ha sex. Varken för kvinnor eller män
  • Anonym (...)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 12:18:23 följande:
    Och då är det en våldtäkt ifall män måste sänka sina krav. 
    Går man med på sex så är det ingen våldtäkt.
  • Anonym (...)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 13:24:21 följande:
    Det är snarare diskriminering ifall sex ska handla om folkhälsan och samtidigt ska olika personer bli utan det pågrund av några gener. 

I andra sammanhang så skulle du påstå att olika personer exempelvis måste dö i cancer pågrund av någon naturligt urval? 
    Ja, hänvisar man till naturligt urval på det sättet så borde man rimligtvis acceptera att vissa dör av sjukdomar och att anse att de med dåliga gener ska inte få bekämpa sina sjukdomar med hjälp av skattepengar 
  • Fiona M
    Robert 832 skrev 2024-10-15 16:30:05 följande:
    Om du gör två citat får du gärna specifiera vem du refererar till när du säger "du".
    Sorry, ditt var med för att illustrera vad han svarade emot, inte att jag frågade dig.
  • Robert 832
    Fiona M skrev 2024-10-15 17:05:39 följande:
    Sorry, ditt var med för att illustrera vad han svarade emot, inte att jag frågade dig.
    Tack! ☺️
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?