• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2024-10-15 14:42:31 följande:
    Han kommer inte att svara på dessa frågor då det skulle visa hans rätta sidor.
    Av samma orsak så vill han nog inte heller svara på frågan om han anser det vara rätt att tvinga någon till sex och se om h*n kommer att ändra sig.
    Det skulle visa vem han verkligen är.
    Han har,i andra trådar här i forumet,föreslagit att kvinnor ska ges droger som ökar deras sexlust så att de vill ha sex med fler oattraktiva män.
    Det säger en del.
    Varför ska det inte kallas att tvingas till sex om ni klagar?
    Det handlar inte om att tvinga någon till sex om någon person ändrar sig. 
  • molly50
    Anonym (U) skrev 2024-10-15 14:46:18 följande:
    Jag håller med.Det säger mycket.
    Ja,precis. 
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 14:52:32 följande:
    Varför ska det inte kallas att tvingas till sex om ni klagar?
    Det handlar inte om att tvinga någon till sex om någon person ändrar sig. 
    Men tycker du att det är ok att tvinga en person till sex för att se ifall h*n kommer att ändra sig?
    Kan du svara på det?
    Om du inte svarar så kommer jag att tolka det som att du anser det vara ok.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 13:50:38 följande:
    Du byter argument när det passar dig bra. 
    Som sagt vad är din empati för män och kvinnor?
    Jag känner empati för både män och kvinnor. Är det däremot någon som jag tycker beter sig illa eller har sjuka ider känner jag inte särkilt mycket empati nej.

Och visst känner jag empati för någon som jag tycker verkar vara en vettig person om denne vill men inte lyckas träffa en partner.

Känner du själv empati för en prostituerad som förväntas ha sex med en man som ingen kvinna frivilligt vill ta i?
  • Anonym (What)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-14 20:22:58 följande:
    Har jag inte rätt att berätta om mina erfarenheter som du gör?

Varje gång jag har visat känslor istället för en tuff fasad utåt så har tjejer dragit sig undan. Tjejer vill inte ha en man som visar känslor, de vill ha en man som bearbetar deras egna känslor. Du kan tycka annorlunda, men det är min erfarenhet och den har jag rätt till.

Metoo handlade på pappret om sexuella trakasserier, men i praktiken gick det ut på att uppmuntra tjejer till att säga nej till killar. Är du det minsta osäker - säg alltid nej. Det är bättre att säga nej än att säga ja. Följden blir att unga människor har mindre sex idag än någonsin genom historien, vilket är vetenskapligt bevisat.

Vad tror du att det beror på annat än metoo och uppmaningarna till tjejer att alltid säga nej?

Jag är inte ointelligent, jag är snarare för intelligent för att ni ska förstå mina poänger. Den som inte klarar av att föra en saklig diskussion utan persongrepp är ointelligent.
    Klart du har rätt att berätta dina känslor, men det betyder inte att dina känslor är rätt - som typ hundratals personer försöker berätta för dig i tråden. Du kan läsa mitt första inlägg igen långsamt om du nu inte hänger med.

Jaha, då har du väl bara haft en jävla otur med tjejer då. Jag har träffat gott om idioter till män genom livet som behandlat mig som skit, men inte dömer jag ut manssläktet för det. Så vad fan ger dig rätt att säga "Kvinnor vill X, Y, Z och de är Å, Ä, Ö!" och sen dessutom vara HELT oförmögen att ta in att du har FEL när folk (MEST KVINNOR) skriver detta till dig upprepade gånger! Vem tror du att du är genom att mena att din verklighet är sanning framför alla dessa som skriver till dig?! Det är en form av ointelligens, närmare bestämt känslomässig omogenhet (googla på), att uttrycka dig så som du gör. Du är med andra ord mindre intelligent gällande det emotionella än vad majoriteten är. Vidga dina perspektiv för i helvete och sluta bete dig som att du är den smartaste i rummet när alla andra vet att du är en idiot.
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2024-10-15 14:57:08 följande:
    Men tycker du att det är ok att tvinga en person till sex för att se ifall h*n kommer att ändra sig?
    Kan du svara på det?
    Om du inte svarar så kommer jag att tolka det som att du anser det vara ok.
    Du kan föreslå saker utan att det ska handla om att "tvinga någon". 
    Alla personer får klaga på andra personer 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-15 14:58:12 följande:
    Jag känner empati för både män och kvinnor. Är det däremot någon som jag tycker beter sig illa eller har sjuka ider känner jag inte särkilt mycket empati nej.

Och visst känner jag empati för någon som jag tycker verkar vara en vettig person om denne vill men inte lyckas träffa en partner.

Känner du själv empati för en prostituerad som förväntas ha sex med en man som ingen kvinna frivilligt vill ta i?
    Om det handlar om empati både för män och kvinnor ska borde det inte innebära att män ska ha mer empati för kvinnorna än vad kvinnorna har för männen. 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 15:04:38 följande:
    Du kan föreslå saker utan att det ska handla om att "tvinga någon". 
    Alla personer får klaga på andra personer 
    Är det någon som sagt att du inte får föreslå saker?
    Du kan gå utanför dörren idag och fråga alla du möter om dom vill knulla. Får du ett samtycke så är det bara att köra på.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 15:05:42 följande:
    Om det handlar om empati både för män och kvinnor ska borde det inte innebära att män ska ha mer empati för kvinnorna än vad kvinnorna har för männen. 
    Dina slutsatser är helt absurda.
    Och åter igen svarar du inte på frågor du får.
    Du pratar om skattepengar. Jag vet så klart inte, men jag tror att du kostat en massa skattepengar genom livet och skulle tro att du går på någon typ av bidrag nu och har väldigt lite kontakt med andra människor. Har jag fel ber jag om ursäkt och du får gärna förklara hur din livssituation ser ut.

Jag känner empati för att du verkar olycklig och har svårt att träffa kvinnor. Däremot känner jag inte det minsta empati för dina förslag till lösningar på problemet och tycker dina förslag är riktigt skrämmande och sjuka.
  • Robert 832

Ja, det är bra eftersom det enda andra alternativet vore att tvinga sig på någon.

Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?