• Robert 832

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Ja, det är bra eftersom det enda andra alternativet vore att tvinga sig på någon.

• Robert 832
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 15:24:10 följande:
    Så det står i lagen att det ska vara på kvinnors villkor? 
    Det står i lagen att det måste råda samtycke. Visst, jag fattar att många kvinnor begär betydligt mer av män än de själva ger men det är inget som tvingar dig att acceptera villkoren eller just de kvinnorna. Ställ dina egna krav om eu tycker det är för mycket på kvinnors villkor.
  • Robert 832
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 15:59:08 följande:
    Men det står inte att det ska vara på kvinnors villkor. 
    Så man får hänvisa till någon samtycke för andra saker exempelvis förmögenhet, makt etc och det måste vara till männens fördel? 
    Nä precis. Det blir dock kontentan av en samtyckeslag att den som behöver sex minst är den som ställer villkoren. Passar det inte så är det bara att leta vidare. Som sagt, finns ingen lag som tvingar dig att acceptera villkoren heller.
  • Robert 832
    Fiona M skrev 2024-10-15 16:17:43 följande:
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 15:24:10 följande:
    Så det står i lagen att det ska vara på kvinnors villkor? 
    Nu får du det att låta som det vore på mäns villkor att tvinga sig på någon sexuellt, dvs du förespråkar våldtäkt igen. Fattar du på riktigt inte att samtycke betyder att BÅDA vill, medan att tvinga sig på ngn som inte vill är väldtäkt?
    Om du gör två citat får du gärna specifiera vem du refererar till när du säger "du".
  • Robert 832
    Fiona M skrev 2024-10-15 17:05:39 följande:
    Sorry, ditt var med för att illustrera vad han svarade emot, inte att jag frågade dig.
    Tack! ☺️
  • Robert 832
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-16 03:09:44 följande:
    Finns ingen lag att den som "behöver minst sex" ställer kraven. 
    Är du automatisk? Det är inte lagboken som styr allt i världen. Vissa fenomen existerar helt enkelt bara. Finns ingen lag som säger att en boll kastad rakt upp måste landa på marken till slut men det händer ändå.

På samma sätt är det med det här fenomenet. Men för all del, jag omformulerar. "den som mest desperat behöver sex måste sälla sig till den andras krav eller tvinga/lura sex av den andra".
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?