• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-10-15 19:59:46 följande:
    Okej, du är fortfarande här. Misstänkte det.
    Sätt nu igång, utveckla ditt resonemang och svara på frågorna du fått.

Exempelvis kan du börja med att svara på om det är okej att börja med att tvinga någon för att se om denne ändrar sig?
    Hur ska detta tvingande se ut?
    Det är tillåtet att få klaga på männen och sex är inte bara något som sker privat och hemligt i samhället. 
    Män borde därför också få klaga på de som klagade på en. 
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2024-10-15 16:26:34 följande:
    Jag har sett dig föreslå droger i andra trådar.
    Men om det nu är prostitution du avser,på vilket sätt skulle det ändra kvinnans sexlust?
    Tror du på fulaste allvar att en kvinna får mer sexlust som prostituerad?
    Om man skulle uppfinna något tilll iframtiden. 
    Dessutom det finns personer som säkert skulle vilja byta kön eller testa på att leva som det andra könet ett tag. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-16 03:33:24 följande:
    Det är tillåtet att få klaga på männen och sex är inte bara något som sker privat och hemligt i samhället. 
    Män borde därför också få klaga på de som klagade på en. 
    Detta är inte svar på frågan.
    Frågan är fortfarande om det är okej att tvinga någon i början för att se om denne ändrar sig?
    Hur ska detta tvingande se ut?
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-16 03:21:06 följande:
    Jag vet inte exakt hur kvinnor och män ska inte bli hindrade på grund av sitt kön och jag syftar inte på våldtäkter. 

Tvinga gällde det, inte hindra.
  • Robert 832
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-16 03:09:44 följande:
    Finns ingen lag att den som "behöver minst sex" ställer kraven. 
    Är du automatisk? Det är inte lagboken som styr allt i världen. Vissa fenomen existerar helt enkelt bara. Finns ingen lag som säger att en boll kastad rakt upp måste landa på marken till slut men det händer ändå.

På samma sätt är det med det här fenomenet. Men för all del, jag omformulerar. "den som mest desperat behöver sex måste sälla sig till den andras krav eller tvinga/lura sex av den andra".
  • Anonym (Morran)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-14 21:28:45 följande:
    Det är de känslokalla männen som ligger runt och belönas av kvinnor som står för det hårda sex. Hade kvinnor valt fler vanliga män hade det inte blivit så. All går tillbaka till feminismen.
    Vad är det för ovanliga män som kvinnor väljer? Min man, mina systrars män, mina vänners män, mina arbetskamraters män, mina grannars män och så vidare är alla helt vanliga män och allihop har uppenbarligen hittat en kvinna.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-16 03:29:58 följande:
    kvinnan måste känna att hon får ut något av det.
    Och på vilket sätt skulle kvinnan få ut något av det om hon blir drogad och tvingas att ha sex med någon hon inte vill ha sex med?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-16 03:35:33 följande:
    Om man skulle uppfinna något tilll iframtiden. 
    Dessutom det finns personer som säkert skulle vilja byta kön eller testa på att leva som det andra könet ett tag. 
    Varför kan du inte svara på frågorna istället?
  • olof 45
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 19:49:55 följande:
    Det är ett personangrepp att ta upp vad jag saknar.
    Herreje, personangrep du itne dig själv då, i inlägget innan?
  • olof 45

detta är faktiskt en intressant tråd. Här är en man som inte gillar att kvinnor ska ha "övertaget" eller så många män att välja bland (?).

Denne man vill inte själv köpa sex, men vi att andra män ska göra det, så de inte försöker ligga gratis med just de kvinnor som TS själv vill ligga med? 

Detta är ett fenomen som han itne på något sätt kan bevisa, men han tror att hans chanser skulle öka ifall "Sverige blev ett bättre land" = ett land där det finns färre desperata män, och därmed skulle mediokra (får man anta) män plötsligt ha större sannolikhet att bli valda av damerna? 

Rent logiskt skulle jag tänka att damerna fortfarande vill ha män i låt oss kalla det grupp A och kanske kanske grupp B, men inte grupp C. Att grupp C börjar köpa sex (de andra grupperna behöver nog antalgigen itne ta till sådana metoder) ändrar dock inte det faktum att kvinnorna fortsätter råma efter männen i grupp A, och ibland grupp B. Stroleken på dessa grupper förblir intakt.

Så, TS, du borde fokusera på att uppgradera dig själv. Grupp A kanske är lite långsökt, men börja fundera på vad som skulle kunna öka din status till grupp B?

• nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-16 02:59:51 följande:
    I så fall så borde kvinnor acceptera om män anser att de har för höga krav. Man skulle ju ha samma valmöjligheter.
    Valmöjligheter handlar om riktiga val.  
    Nej, kvinnor behöver inte acceptera något öht och inte män heller. Det är fritt fram att tacka nej till alla man inte är intresserad av.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?