• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:35:44 följande:
    Betyder inte att du kommer få knulla. För det måste någon bli attraherad av dig.
    Någon kan bli oatraherad av någon ifall de har en könssjukdom. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:33:44 följande:
    Visst man hjälper människor att skapa förutsättningarna, men ingen hjälper någon med en fysisk person att knulla. Man kan ha en kuk eller fitta som fungerar 100% och ändå bli utan sex.
    De kan hjälpa andra att knulla ifall de ger råd exempelvis hur sex ska fungera etc.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:35:27 följande:
    Då får inte syftet vara att folk ska ha ett njutbart sexliv. 
    Syftet är inte att folk ska ha ett njutbart sexliv. Det bestämmer inte myndigheter utan syftet är att ge personer förutsättningar för ett njutbart sexliv OM de lyckas attrahera någon. Vissa får gå hela livet med sin lagade kuk eller sin lagade fitta och det leder inte till något sexliv alls, varken bra eller dåligt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:39:34 följande:
    Syftet är inte att folk ska ha ett njutbart sexliv. Det bestämmer inte myndigheter utan syftet är att ge personer förutsättningar för ett njutbart sexliv OM de lyckas attrahera någon. Vissa får gå hela livet med sin lagade kuk eller sin lagade fitta och det leder inte till något sexliv alls, varken bra eller dåligt.
    "ha säkra och njutbara sexuella upplevelser".
    www.folkhalsomyndigheten.se/livsvillkor-levnadsvanor/sexuell-halsa-hivprevention/sexuell-och-reproduktiv-halsa-och-rattigheter/
  • Anonym (Så?)
    www.facebook.com/share/p/1CW2SGrPth/
  • Anonym (Så?)
    Det ska vara till min fördel någon gång och det du säger nu är inte det som andra brukar påstå precis. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-16 16:37:13 följande:
    Alla får klaga på allt och alla, men det betyder inte att någon som inte klarar av attattrhera någon ska få uppleva någon typ av rättvisesex.

Du behöver lägga ner hela idén om att sex är någon slags resurs/rättighet som ska spridas tunt så alla får knulla.
    För folk som har sex så ska sex vara en resurs. 
  • Anonym (Så?)
    Det handlar visst om att du vill ha det på dina villkor och du gynnas av om samhället ska gynna sitt sexliv för dina problem och sedan gynnas du av att sex ska inte vara ett brhov för vissa andra personer? 
    Du har sagt att sex ska vara något man måste förtjäna. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:39:09 följande:
    De kan hjälpa andra att knulla ifall de ger råd exempelvis hur sex ska fungera etc.
    Fattas fortfarande ett led här - en person som VILL knulla dig. Ingen hjälper dig med det.

Du kan få råd om hur du skaffar vänner, men ingen ger dig en vän.

Du kan få råd om hur du blir rik, men ingen ger dig 10 miljoner.

Du kan tycka det är hur orättvist som helst, men det är så världen fungerar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-18 16:22:33 följande:
    Svara nu på mina frågor. Skulle du vilja ligga med en kvinna som egentligen inte vill?

Du kan få sätta på mig, eller duger inte jag som meddelades man? I så fall diskriminerar du ju mig och det kan väl ändå inte vara ok?
    Du använder det som en förevändning troligen, du är ointresserad ifall jag får endast dåliga valmöjligheter och om jag får enbart uppleva "dåligt sex".
    Sex är redan inte rättvist mellan könen och om jag skulle säga ja så skulle du ändå inte vilja att sex skulle vara rättvist mellan könen. 

Egentligen inte vill är om kvinnor får "sämre valmöjligheter eller hur".

Du kan påstå att det skulle handla om diskriminering om du vill, du får tycka vad du vill.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?