• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-10-20 16:42:28 följande:
    Nu är det inte han som ska få ett svar utan ge ett svar.

Håll inte andan i väntan på svar är mitt tips. Men hojta gärna till om du får ett svar som dessutom är mer begripligt än obegripligt.
    Jag behöver inget svar. Inte jag som undrade.
  • nihka
    nihka skrev 2024-10-20 16:34:54 följande:
    Klart det är ett behov hos det stora flertalet, men det betyder inte att någon har rätt att få behovet tillfredsställt. Det händer bara om man lyckas attrahera någon.
    Fick en tumme ner för det här inlägget. Vad vill du at jag ska skriva?

Klart sex är ett behov hos det stora flertalet, och det betyder att alla har rätt att få behovet tillfredsställt. Du behöver inte attrahera någon utan staten skickar in nån som du får sätta på. Du behöver inte alls bry dig om ifall denna personen vill bli påsattt av dig eller inte för dina behov står överst på allas lista.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (...)
    Anonym (U) skrev 2024-10-20 16:38:24 följande:
    Vilket blir lösryckt, givetvis. Ett antal personer har  diskuterat med denne användare i ett flertal trådar, ( vissa  tom. under ÅR tydligen) , vilket ger ett djupare och bredare perspektiv än ditt.
    Det spelar ingen roll om de samtidigt har påstått att sex är inget behov. Om det inte är sant så finns ingen anledning att säga så.
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 16:44:12 följande:
    Ändå har han tydligen fått svaret att det inte är ett behov.
    Alla har inte samma förutsättningar att ta in saker och ting.
  • Anonym (Man)
    nihka skrev 2024-10-20 16:48:51 följande:
    Fick en tumme ner för det här inlägget. Vad vill du at jag ska skriva?

Klart sex är ett behov hos det stora flertalet, och det betyder att alla har rätt att få behovet tillfredsställt. Du behöver inte attrahera någon utan staten skickar in nån som du får sätta på. Du behöver inte alls bry dig om ifall denna personen vill bli påsattt av dig eller inte för dina behov står överst på allas lista.
    Sex är ett behov för det stora flertalet, det stämmer. Men resten vore rena löjan. Allt som är ett behov är verkligen ingen rättighet och ska inte heller vara det.
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 16:49:19 följande:
    Det spelar ingen roll om de samtidigt har påstått att sex är inget behov. Om det inte är sant så finns ingen anledning att säga så.
    inget behov...som man har rätt att få tillfredsställt.
  • Anonym (U)
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 16:49:19 följande:
    Som sagt, det handlar fortfarande om missuppfattningar. 
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-10-20 16:51:10 följande:
    Alla har inte samma förutsättningar att ta in saker och ting.
    Jag utgår i de här inläggen ifrån att det han berättar om att han fått höra/läsa att sex är inget behov, underkänner du den premissen så är det ingen mening att du från början försöker diskutera det med mig.
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-10-20 16:52:31 följande:
    inget behov...som man har rätt att få tillfredsställt.
    Jag är inte intresserad av dina egenproducerade tillägg. Jag diskuterar vad han berättade om
  • Anonym (...)
    Anonym (U) skrev 2024-10-20 16:52:59 följande:
    Som sagt, det handlar fortfarande om missuppfattningar. 
    Då kan jag också kalla dina inlägg för missuppfattningar så de räknas inte, lika bra du lägger ner diskussionen 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?