• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (...)
    molly50 skrev 2024-10-20 19:54:01 följande:
    Visst kan det vara så. Det förnekar jag inte.
    Men när han i tråd efter tråd påstår att någon annan skribent har skrivit det så låter det ju,för mig,mer som ett missförstånd.
    vet du jag har ingen aning om vad han skrivit i andra trådar och det vet inte du heller för han är anonym inden här tråden. Men fortsätt du spekulera om anonyma skribenter om det ger dig något. Jag diskuterar hellre sakfrågan
  • Meddelande borttaget
  • Gurksoppa
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 22:14:40 följande:
    vet du jag har ingen aning om vad han skrivit i andra trådar och det vet inte du heller för han är anonym inden här tråden. Men fortsätt du spekulera om anonyma skribenter om det ger dig något. Jag diskuterar hellre sakfrågan
    Vad är då sakfrågan menar du? snälla förklara gärna med enkla ord så även de mindre intelligenta männen i tråden kan förstå sakfrågan 
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 18:14:23 följande:
    Du berättar ju om något annat än vad han beskriver. Att du läst det där i någon tråd utesluter ju inte vad han fått höra i någon annan tråd eller sammanhang. Eller följer du varje steg han tar så att du nu vet säkert att han aldrig någonsin fått just det svaret?
    Jag har "pratat" med den här personen såpass många gånger att jag ofta har kunnat följa konversationer där ingen har sagt att han inte har några behov men att han ändå uppfattar det så. Det inkluderar mig och jag är HELT säker på att jag aldrig har sagt att han inte har några behov. Ändå uppfattar han det så.

En del poletter har svårare att trilla ner än andra.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Meddelande borttaget
  • olof 45
    olof 45 skrev 2024-10-16 15:46:33 följande:

detta är faktiskt en intressant tråd. Här är en man som inte gillar att kvinnor ska ha "övertaget" eller så många män att välja bland (?).

Denne man vill inte själv köpa sex, men vi att andra män ska göra det, så de inte försöker ligga gratis med just de kvinnor som TS själv vill ligga med? 

Detta är ett fenomen som han itne på något sätt kan bevisa, men han tror att hans chanser skulle öka ifall "Sverige blev ett bättre land" = ett land där det finns färre desperata män, och därmed skulle mediokra (får man anta) män plötsligt ha större sannolikhet att bli valda av damerna? 

Rent logiskt skulle jag tänka att damerna fortfarande vill ha män i låt oss kalla det grupp A och kanske kanske grupp B, men inte grupp C. Att grupp C börjar köpa sex (de andra grupperna behöver nog antalgigen itne ta till sådana metoder) ändrar dock inte det faktum att kvinnorna fortsätter råma efter männen i grupp A, och ibland grupp B. Stroleken på dessa grupper förblir intakt.

Så, TS, du borde fokusera på att uppgradera dig själv. Grupp A kanske är lite långsökt, men börja fundera på vad som skulle kunna öka din status till grupp B?

TS, du svarar påå nästan alla inlägfg men itne mitt? Trots flera gilla-markeringar...

Sa jag något som du itne kunde försöka bolla bort, månne? 
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-10-21 00:29:36 följande:
    Jag har "pratat" med den här personen såpass många gånger att jag ofta har kunnat följa konversationer där ingen har sagt att han inte har några behov men att han ändå uppfattar det så. Det inkluderar mig och jag är HELT säker på att jag aldrig har sagt att han inte har några behov. Ändå uppfattar han det så.

En del poletter har svårare att trilla ner än andra.
    Finns fortfarande folk som påstår att sex är inget behov, oavsett vilka konversationer du haft i andra trådar. Och du vet inte heller vem som är samma person så låt anonyma få vara anonyma ifred, den funktionen finns av en anledning och det är inte för att ni andra ska i olika trådar peka ut någon som samma person som skrev i en annan tråd. Håll dig till ämnet istället för att snöa in på person.
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-10-24 14:28:08 följande:
    Finns fortfarande folk som påstår att sex är inget behov, oavsett vilka konversationer du haft i andra trådar. Och du vet inte heller vem som är samma person så låt anonyma få vara anonyma ifred, den funktionen finns av en anledning och det är inte för att ni andra ska i olika trådar peka ut någon som samma person som skrev i en annan tråd. Håll dig till ämnet istället för att snöa in på person.
    Nej, det finns ingen som påstår att sex inte är ett behov utan sex är inget behov som man har rätt att få tillfredsställt. Lär dig gärna skillnaden. Annars fortsätt att tjata, tjata, tjata om hur orättvist du tycker det är att du inte får knulla. Du får i alla fall träna på att skriva.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-10-26 09:48:11 följande:
    Nej, det finns ingen som påstår att sex inte är ett behov utan sex är inget behov som man har rätt att få tillfredsställt. Lär dig gärna skillnaden. Annars fortsätt att tjata, tjata, tjata om hur orättvist du tycker det är att du inte får knulla. Du får i alla fall träna på att skriva.

nej jag har inte tjatat om det, nu blandar du nog ihop mig med någon annan. 

Jo, jag har både läst och hört IRL de som påstår att sex är inget behov. Sen att du verkar tro att det inte existerar något annat än de trådar som just du läst, är inte mitt problem.

Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?