• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-29 00:55:45 följande:
    Män får inte köpa sex. Kvinnor får göra abort. Det har gett kvinnor all makt över vem som får ha sex.
    Du har fått frågan tidigare men inte svarat. 
    Hur kan du ens tro att du får knulla mer om abort förbjöds, skulle du framstå som mer sexig då?

Du tar upp preventivmedel också och när p piller kom på 60 talet började det knullas mer och inte tvärtom.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-29 01:06:09 följande:
    Kvinnor väljer vilka män de har sex med och män får anpassa sig efter deras val. Är det konstigt att många män blir utan när de inte har makt att välja?

Om osäkra män hade kunnat göra som Brandao Jönsson sade så de hade plötsligt haft makten istället och kvinnor hade blivit av med den. Det hade blivit lika.
    Tror du kvinnor får knulla vilken man dom vill?
    Visst har kvinnor lättare för tillfälliga ligg, men inte låg jag med kvinnor jag inte ville ligga med när sig var singel.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-29 17:58:58 följande:
    Förstår du ens hur sjukt du resonerar?
    Att det skulle låta så i andra situationer.
    Jag menar inte att det är likadant mellan könen eftersom kvinnor blir oftare utsattare av övergrepp 
  • Anonym (...)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-29 18:00:24 följande:
    Om man bara går efter vad som står i lagstiftningen.
    Med hens logik. 
    Det var TS som hänvisade till lagstiftning när han svarade på hur kvinnor har friheter som inte männen har. Men kvinnor får inte heller köpa sex så det stämmer ju inte 
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-10-28 13:14:41 följande:
    Om du har något otalt med någon sen förut eller inte varit överens i någon diskussion på FL så får du ta det med dem, i de trådarna. Det har ingenting med mig att göra.
    Det har ingenting med mig att göra om du har upplevelser om att andra människor har något otalt sen förut med personer eller inte varit överens med någon i någon diskussion på FL. Du får tar det med dig själv.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-10-30 00:04:35 följande:
    Det har ingenting med mig att göra om du har upplevelser om att andra människor har något otalt sen förut med personer eller inte varit överens med någon i någon diskussion på FL. Du får tar det med dig själv.
    Jo det som du drar upp i tråden, har med dig att göra. Det är du som inte kan släppa gamla diskussioner från andra trådar.
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-10-30 00:04:35 följande:
    Anonym (...) skrev 2024-10-30 13:24:23 följande:
    Jo det som du drar upp i tråden, har med dig att göra. Det är du som inte kan släppa gamla diskussioner från andra trådar.
    Och det är det jag menar inte har med mig eller något som jag skrivit i den här tråden, att göra. Det är helt irrelevant att dra upp vad andra skrivit någon annanstans, till mig. Det får du ju diskutera med dem, i så fall.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-29 18:03:54 följande:
    Visst har kvinnor lättare för tillfälliga ligg, men inte låg jag med kvinnor jag inte ville ligga med när sig var singel.
    Kvinnor har lättare att hitta någon man de vill ha sex med och om en kvinna blir nekad sex så är det lättare att åtgärda problemen. 

Vad ogillade du med kvinnorna som du inte låg med?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (...) skrev 2024-10-29 18:13:21 följande:
    Det var TS som hänvisade till lagstiftning när han svarade på hur kvinnor har friheter som inte männen har. Men kvinnor får inte heller köpa sex så det stämmer ju inte 
    Om man bara går efter lagen så står det inget om att fler kvinnor utsätts för sexuella övergrepp 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-29 18:03:54 följande:
    Man säger ju att Femcels kan få sex
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?