• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-10-30 13:24:23 följande:
    Jo det som du drar upp i tråden, har med dig att göra. Det är du som inte kan släppa gamla diskussioner från andra trådar.
    Jag är inte intresserad av dina egenproducerade tillägg, Du får diskutera dem vidare med dig själv. De har inget med mig att göra.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-11-01 15:33:56 följande:
    Jag är inte intresserad av dina egenproducerade tillägg, Du får diskutera dem vidare med dig själv. De har inget med mig att göra.
    Det jag skrev har med dig att göra eftersom jag diskuterade vad du tog upp i dina inlägg riktade till mig.
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-11-01 15:43:56 följande:
    Det jag skrev har med dig att göra eftersom jag diskuterade vad du tog upp i dina inlägg riktade till mig.
    Jag är inte intresserad av dina egenproducerade tillägg. Inte en enda av dem.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-30 13:50:41 följande:
    Att det behöver inte alls vara samma sak även om det står i lagen att lagen är lika
    Du har många gånger fått rådet att diskutera med personalen. De har utbildning och erfarnhet att bemötta dig på en adekvat nivå som kanske hjälper dig att komma vidare.
  • Anonym (...)

Jag skrev OM, och poängen kvarstår ändå, vad du än drar upp i dina inlägg till mig att du läst eller haft för diskussioner, i andra trådar, oavsett om det handlar eller inte handlar om otalt, oense, eller någonting annat, så får du ta det med de personerna, i de trådarna. De diskussionerna har ingenting med mig att göra.

nihka skrev 2024-11-01 16:44:32 följande:
    Jag är inte intresserad av dina egenproducerade tillägg. Inte en enda av dem.
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-11-01 17:15:49 följande:

Jag skrev OM, och poängen kvarstår ändå, vad du än drar upp i dina inlägg till mig att du läst eller haft för diskussioner, i andra trådar, oavsett om det handlar eller inte handlar om otalt, oense, eller någonting annat, så får du ta det med de personerna, i de trådarna. De diskussionerna har ingenting med mig att göra.

Jag är inte intresserad av dina egenproducerade tillägg. Vill du att jag ska vara tydligare?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (...) skrev 2024-10-29 13:44:38 följande:
    Kvinnor får inte heller köpa sex. män kan säga ja eller nej till sex oavsett om kvinnan sen gör abort eller inte. Om kvinnan inte får göra abort längre så kan jag inte se hur det skulle ge fler män möjlighet till sex
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-29 18:01:31 följande:
    Du har fått frågan tidigare men inte svarat. 
    Hur kan du ens tro att du får knulla mer om abort förbjöds, skulle du framstå som mer sexig då?

Du tar upp preventivmedel också och när p piller kom på 60 talet började det knullas mer och inte tvärtom.

På 60-talet hade folk mer sex, men idag har vi mindre sex än någonsin. När abort var förbjudet var medelmåttiga män mer attraktiva än de absolut bästa männen för att gick att lita på.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-29 18:03:54 följande:
    Tror du kvinnor får knulla vilken man dom vill?
    Visst har kvinnor lättare för tillfälliga ligg, men inte låg jag med kvinnor jag inte ville ligga med när sig var singel.
    Ja, de behöver inte ens fråga och riskera att få ett nej.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-10-29 06:42:47 följande:

Fast svenska män kan göra som han sade. De kan åka till Danmark och köpa sex. 

Men du orkar väl inte. Du gnäller istället . 

Jag vill inte det. Jag vill ändra maktbalansen.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-10-29 13:01:33 följande:
    De behöver kanske inte ha med varandra att göra. Men det betyder inte att det inte är två egenskaper man värdesätter.
    Det är i alla fall två egenskaper jag värdesätter betydligt högre än ytlighet och sexfixering.
    Ambition värdesätter du bara om det leder till framgång. En man som är ambitiös men inte har tjänat några pengar på det är inte intressant för er. Det låter mer oskyldigt att säga ambition än framgång.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?