• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-02 21:21:07 följande:
    Det går att "kräva" sex med samtycke 
    Hur menar du nu?
  • Anonym (X)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-11-02 22:43:22 följande:

I Sverige tjänar kvinnor mindre än män. Skall vi då nöja oss med att säga "Trist, men det är så det är i Sverige" ?

Som kvinna har man ingen rätt att kräva lika mycket betalt som en man då?

Jag tror det blir bäst med konsekventa och jämställda värderingar i ett samhälle.

Får du in det här i sammanhang där kvinnor ska ha sex med män mot sin vilja?
  • Anonym (Realisten)
    Anonym (X) skrev 2024-11-02 23:29:01 följande:
    Får du in det här i sammanhang där kvinnor ska ha sex med män mot sin vilja?

Skall företag och organisationer tvingas att betala samma löner till kvinnor som dom gör till män? Skall manliga chefer tvingas betala samma löner till kvinnor som dom gör till män? Om du svarar ja på dessa frågor så är du för tvång och reglering.

Min fråga är om du är för tvång och reglering även i dom fall det inte gynnar dig själv?

• Anonym (U)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-11-03 15:00:25 följande:

Skall företag och organisationer tvingas att betala samma löner till kvinnor som dom gör till män? Skall manliga chefer tvingas betala samma löner till kvinnor som dom gör till män? Om du svarar ja på dessa frågor så är du för tvång och reglering.

Min fråga är om du är för tvång och reglering även i dom fall det inte gynnar dig själv?

Menar du att för att förespråka jämnställda löner mellan män och kvinnor måste man även vara för  tillgång till en annans människas kropp, även mot dennes vilja?
    Kontexten spelar ingen roll?
  • Anonym (...)

Inte vilja ha sex med alla män är inte att diskriminera någon på grund av kön
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (X)

Jag är man och anser det är självklart att man ska ha lön efter prestation, inte kön. Att kvinnors löner fortfarande ligger efter är skamligt, så att de höjs är en självklarhet.
  • Anonym (X)
    Anonym (Enormt förmögen?) skrev 2024-11-03 22:44:32 följande:

Nja blir mitt svar. 

Kan du utveckla?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (...) skrev 2024-11-03 15:13:59 följande:
    Inte vilja ha sex med alla män är inte att diskriminera någon på grund av kön
    Och då borde kvinnor kunna acceptera ett scenario där de själva missgynnas. 
    Om en man säger att män borde få bättre valmöjligheter än kvinnorna så snackas det om att då måste männen också sänka sina krav. 
    Det skulle ju inte vara rättvist mellan könen. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-11-03 15:08:47 följande:
    Menar du att för att förespråka jämnställda löner mellan män och kvinnor måste man även vara för  tillgång till en annans människas kropp, även mot dennes vilja?
    Kontexten spelar ingen roll?
    Då handlar det om att man vill att det ska vara mot en mans vilja när de snackar om "lika rätt till njutning vid sex".
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?