Anonym (Man2) skrev 2024-11-08 18:08:34 följande:
Livet måste vara svårt om man förväntar sig att allt ska vara rättvist. Vissa och kanske du får mer bidrag än vad jag får som inte varit arbetslös en dag.
På köttmarknaden har fittan mycket större värde en kuken och det är inget varken du eller jag kan göra något åt och är knappast kvinnornas fel. Du kan inte få kvinnor över lag att vilja ligga med allt som har puls bara för att det finns män som kan det. Det du kan göra är att jobba på dig själv och öka ditt sex appeal.
Det du skriver stämmer nog ganska bra. Men när marknadssituationen för män är så dålig som du beskriver så leder det inte till att män i allmänhet jobbar på sig själv. Du beskriver ett önskescenario.
Den krassa verkligheten blir istället uppgivna och desillusionerade män som till slut hemfaller till sexuella trakasserier, sexköp, brottslighet i syfte att öka sin ekonomiska styrka. Det leder också som jag tidigare nämnt till avundsjuka och polarisering mellan män och kvinnor. Vilket t.ex. kan göra det svårt för lika löner mellan män och kvinnor.
Så därför är detta ett stort samhällsproblem som drabbar kvinnor minst lika mycket. Sen kan man alltid stoppa huvudet i sanden och inte låtsas om problematiken. Vilket såklart bara förvärrar problemet ytterligare.