Inlägg från: Anonym (Realisten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Realisten)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

molly50 skrev 2024-12-09 14:26:12 följande:
    Och det vet du för att...?

Nej,det gör jag förvisso inte. Jag är lyckligt gift.
    Men skulle jag bli singel igen så skulle jag hellre leva ensam än att välja bland män som inte ens attraherar mig.
    Skulle jag bli singel igen och vilja träffa någon ny så skulle det vara någon som attraherar mig och som jag trivs tillsammans med.
    Inte en man som anser att kvinnor ska ställa upp på stackars ensamma män.

Många män tycks tro att kvinnor fungerar som dem,att de bara måste ha en partner.
    Men så är det inte.
    Många kvinnor lever faktiskt hellre ensamma än att vara med någon som inte attraherar dem.
    Och finns ingen attraktion så ger det ju lika mycket,eller t om mindre,än att leva som singel.
    Det är lätt att vara idealist när man har glädje av en mans lön (direkt eller indirekt) och är lyckligt gift.

Nu är det min tur att snacka: Hade jag bara haft miljoninkomster då hade lätt skänkt bort 90% till välgörande ändamål utan att tveka. Bla, bla.
  • Anonym (Realisten)
    Anonym (?) skrev 2024-12-09 16:12:46 följande:
    Haha, jag har försörjt min man helt i ca 5 år, därefter betalat allt gemensamt eftersom hans lön de senast 7 åren i stort sett bara ger fickpengar (ca 10000 per månad netto).
    molly50 skrev 2024-12-09 16:20:32 följande:
    Jag har inte valt min man pga hans lön och skulle kunna klara mig ensam med.
    Jag valde honom pga den han är och att han dessutom ser bra ut är bara ett plus.
    det finns säkert kvinnor,sk golddiggers,som tar män pga deras lön,men dit hör inte jag.

Ja,det kan du göra. Det är fint.

?....För när storfiskar'n talar om hur stora fiskar han får

Ja, då så skarvar han som han vill, då räcker armarna inte till...?

• Anonym (Realisten)
    molly50 skrev 2024-12-09 20:27:23 följande:
    Det är uppenbarligen väldigt svårt för vissa män att ta att kvinnor kan klara sig utan dem...^^
    Fast det är ju inte det det handlar. 
    Här handlar det om att du bara snackar om hur bra du klarar dig utan en man när du har man och inkomst.
    Ungefär som när en miljonär skall lära en hemlös hur man överlever utan pengar.
  • Anonym (Realisten)

"Om min man lämnade mig skulle jag få panik och snabbt försöka få en ny man, jag skulle inte få ihop det ekonomiskt annars."

Ingen kvinna har någonsin skrivit denna meningen på Familjeliv. Någonsin. Ändå vet alla att detta inträffar titt som tätt.

• Anonym (Realisten)

Följande är fakta : Svenska hushåll tillhör det mest belånade i hela världen.

Kvinnor har lägre löner och mindre förmögenheter än män.

Kvinnor får det ofta tufft vid en separation. (Gäller förvisso män också.)

Alla kan därför se att förnekelserna börjar bli löjliga. Jag ser ser det. Ni ser det. Alla ser det.

• Anonym (Realisten)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:28:49 följande:
    En man som visar för en kvinna att han utan problem kan få andra kvinnor är den man kvinnor attraheras mest av.
    Ja, det är korrekt. 
    Och det beror på att kvinnor lätt blir avundsjuka på andra kvinnor. 
  • Anonym (Realisten)
    Anonym (X) skrev 2024-12-10 21:31:05 följande:
    Bevis på att feminister har makten tack.

De allra flesta män har inga problem med att könen är jämställda istället för att ett är underordnat.

Du försöker med ett trick här. Jag tror tyvärr att många män och kvinnor låter sig luras av detta. Så här ligger det till.

Feminism handlar att kvinnor skall ha bestämmande rätt i samhället.

Jämlikhet handlar om att män och kvinnor har lika rättigheter i samhället.

Detta är två helt olika saker.

I Sverige råder Statsfeminism under skepnad av jämnlikhet. 

• Anonym (Realisten)
    Anonym (insel-not) skrev 2024-12-12 17:00:31 följande:

Med "min" logik så handlar det om individers önskan. Om hon inte vill ha sex med dig så har du ingen som helst rätt, varken moralisk eller laglig, att kräva att hon ska ha det. Vad är det svåra i att förstå med det?

Det är lite svårt rent logiskt att förstå vad du är ute efter (om du nu inte är nån incel eller religiös)  så beskriv hur du vill att samhället ska se ut när det kommer till din, eller dina likars, "rättigheter" när det kommer till sex.

Under tiden vi väntar på hans svar kan vi ju beskriva ert samhälle : Det statsfeministiska samhället. Det ser ut ungefär så här:

Rätt till sex för män : Absolut ingen.

Rätt till sex för kvinnor : Inte officiellt men i praktiken, t.ex. genom bevarande av mansöverskottet, gratis preventivmedel etc.

Rätt till sjukvård för män : Okey, fast egentligen borde män betala själva

Rätt till sjukvård för kvinnor: Självklart

Rätt till särskild lagstiftning för kvinnor, t.ex samtycket : Ja

Rätt till särskild lagstiftning för män : Absolut inte

Rätt till lika löner för kvinnor : Absolut

Särskilda förmåner för kvinnor : Så fort det finns minsta behov, tex intimhygien-artiklar på skolor, kvinno-jourer, etc

Särskilda förmåner för män : Absolut inga!

• Anonym (Realisten)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 12:22:26 följande:
    Du får antagligen välja mellan rättvist sex för alla eller ingen rättvist sex för någon. 
    Du byter argument beroende på när en kvinna missgynnas eller gynnas. 

Ja

För en feminist är det självklart att byta argument och natur beroende på om en kvinna gynnas eller missgynnas. Konsekvent tänkande är ett okänt begrepp.

• Anonym (Realisten)

Slutligen är sex ingen rättighet och därmed inget samhällsansvar.

Parbildning och sex är absolut och självklart samhällets ansvar. Dock inte ensamt ansvarig. 

Annars kan vi ju direkt lägga ner ett antal samhällsverksamheter, t.ex. Ungdomsmottagningar, kvinnokliniker, RFSU etc, etc.

• Anonym (Realisten)
    molly50 skrev 2024-12-18 19:53:01 följande:
    Då har du och Realisten missförstått det helt.

Vad betyder feminism? Feminism är ett samlingsbegrepp för rörelser och ideologier som menar att alla människor oavsett kön eller genusidentitet ska ha samma förutsättningar att påverka samhället och sina egna liv. Målet är att uppnå ett jämställt samhälle där alla människor har lika värde.
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-18 20:25:10 följande:
    Det är det jamställdhet handlar om
    Nej, så är det absolut inte, Molly50.

Från början ville kvinnor ha jämställhet mellan män och kvinnor. Sedan uppnådde kvinnor jämställdhet i Sverige. Så blev alla kvinnor nöjda då ? Nej, såklart inte. Genom att propagera för feminism kan ju kvinnor få det ännu bättre.

Den kvinnliga taktiken -eller snarare manipulationen ? går ut på att påskina att jämställdhet och feminism är samma sak. Det förtryck som män historiskt har utsatt kvinnor för skall dagens män betala för genom en feministisk agenda. Feminism är därmed hämd-drivet.

Eller vem vet, det kanske bara är jag som har missat alla dessa feministdemostrationer för bättre villkor för män?

• Anonym (Realisten)
    molly50 skrev 2024-12-18 22:43:18 följande:
    Jo,så är det absolut. Feminism handlar om jämställdhet mellan könen.
    Att du sedan använder feminism som ett skällsord ändrar inte på det.

Javisst, då drar vi den med rödluvan också så är ju saken klar.

• Anonym (Realisten)
    Anonym (sss) skrev 2024-12-30 23:24:13 följande:

Survival of the fittest. Ifall du inte är attraktiv för kvinnor men du vill ha sex med kvinnor så får du väl göra något åt det så de blir attraherade av dig.

Låt oss förstå vad Survival of the Fittest verkligen, verkligen betyder. Det är inte vackert.

Den starkaste mannen våldtar då vilka kvinnor han vill. Den starkaste mannens gener skall spridas, till varje pris. Det fortsätter han med ända tills det dyker upp en ännu starkare man och då blir våldtäktsmannen dödad. Den nya starkaste mannen anser sig ha rätt att våldta. Det finns ingen som kan stoppa detta utom en ännu starkare man. Det finns nämligen ingen stat, ingen polis, ingen sjukvård, inget som helst stöd från samhället i survival of the fittest. 
    Var och en för sig själv, starkast överlever och kan sprida sina gener.

Men du kanske bara menade Survival of the fittest så länge inte kvinnor missgynnas och att survival of the fittest endast skall gälla män?

• Anonym (Realisten)
    Anonym (X) skrev 2024-12-31 13:25:29 följande:
    Du tror survival of the fittest betyder den starkaste? Det gör det inte, det betyder den mest lämpade för sammanhanget, platsen och perioden man existerar i.
    Det stämmer. 
    Poängen är att den mindre lämpade slås ut. 
  • Anonym (Realisten)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-12-31 15:24:22 följande:

Survival of the fittest handlar om anpassning, inte bara fysisk styrka.

Det du beskriver är total anarki. Så har inget känt samhälle sett ut, även om mäktiga män ofta har haft många kvinnor (frivilligt eller ofrivilligt från kvinnornas sida).

Alla mänskliga samhällen har haft någon form av organisation, från jägare och samlare som levde i mindre grupper, till dagens högteknologiska samhälle. Och allt däremellan.

Kvinnors ställning har varierat, även om de ofta har varit beroende av män för skydd och försörjning. 

I Sverige idag lever vi långt ifrån total anarki, men historiskt och på andra ställen är nog anarki det vanligaste levnadsvillkoret.

Du tecknar en idealbild av hur samhällen har fungerat. Verkligheten är ju att det idag ibland finns en tänkt organisation, men det som avgör är ju hur bra organisationen upprätthålls.

Krig, naturkatastrofer, farsoter, misskördar och pengars makt gör att samhällsorganisationer är svårt att få att fungera. 

• Anonym (Realisten)
    NMFTG skrev 2024-12-31 18:33:13 följande:

Men om jag som kvinna vill ha sex men inte får det, så skulle jag ju inte börja gnälla på männen som inte vill ha sex med mig. Jag skulle ju fundera på vad jag kan göra för att ändra det Och sen se om ändringen är värd vad det ger. Detsamma för männen som inte får sex. Kan ju inte gnälla som en liten bebis och tro att nån annan ska fixa. 

Du skulle inte gnälla alltså?

Så alla de hundratusentals inlägg där kvinnor klagar på män här på Familjeliv dom inläggen är fel då? Dessa kvinnor borde istället ägna sig åt att förbättra sig själva och inte gnälla som kvinno-bebisar?

Inlägg från kvinnor där det står typ "Jag är en kvinna, som behöver tips hur JAG skall förändra mig så att jag kan få en man?"  är verkligen en på miljonen här på FL. 
    99,9999% av fokuset ligger på att det är fel på män.

Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?