• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-11-02 06:35:40 följande:
    Du tycks inte klara av att ta in att någon har fått otaliga svar från en rad olika personer att sex inte är ett behov som man har rätt att få tillfredsställt av andra och började gaffla om tillägg.
    Jag är inte intresserad av dina egenproducerade tillägg. Jag diskuterar vad han berättade om
    Det spelar ingen roll vad någon annan fått för svar, har ingenting med mig att göra.
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-11-02 12:53:09 följande:
    Det spelar ingen roll vad någon annan fått för svar, har ingenting med mig att göra.
    Ingen "annan" har fått något svar. Mannen som anser sig ha rätt att få sina sexuella behov tillfredställda av andra människor har fått (många) svar att det är inget behov man har rätt att få tillfredsställt av andra människor.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-11-02 13:29:38 följande:
    Ingen "annan" har fått något svar. Mannen som anser sig ha rätt att få sina sexuella behov tillfredställda av andra människor har fått (många) svar att det är inget behov man har rätt att få tillfredsställt av andra människor.
    Jo du pratade om någon som fått otaliga svar, det är någon annan än mig och har inte har med mig att göra. Dina spekulationer om andra skribenter är jag inte intresserad av. 
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-11-02 13:36:05 följande:
    Jo du pratade om någon som fått otaliga svar, det är någon annan än mig och har inte har med mig att göra. Dina spekulationer om andra skribenter är jag inte intresserad av. 
    Ja, precis. Samma person som du kommenterade. Om du inte är intresserad av den personen förstår jag inte varför du pratar om den personen eller till den personen.

Vad skönt för dig ändå att du förstår att personen du pratade om och med är en annan person än dig. Det hade kanske varit lite jobbigt för dig om du trodde du var någon annan som anser sig ha ha rätt att få sina sexuella behov tillfredsställda av andra människor.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Ge dig) skrev 2024-11-01 20:45:41 följande:

Med tanke på att det ts menar är ifall kvinnor har rätt att själv bestämma vem hon inte vill ligga med. Det var iallafall det jag fick som svar när jag skrev att kvinnor inte bestämmer vilka män som får sex utan bara bestämmer vilka män hon själv inte vill ligga med.

Det är min tolkning också
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-11-02 18:00:19 följande:
    Ja, precis. Samma person som du kommenterade. Om du inte är intresserad av den personen förstår jag inte varför du pratar om den personen eller till den personen.

Vad skönt för dig ändå att du förstår att personen du pratade om och med är en annan person än dig. Det hade kanske varit lite jobbigt för dig om du trodde du var någon annan som anser sig ha ha rätt att få sina sexuella behov tillfredsställda av andra människor.
    Nej det är du som vill prata om person, är som sagt inte intresserad av någon person, eller att diskutera någon person som skriver i tråden, eller dina spekulationer om någon person som skriver i tråden. Det är helt OT.
  • Anonym (Ge dig)

JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Realisten)

Både män och kvinnor har rätt till jämlika villkor, tex lika löner, lika rätt till mat, vård och självklart lika rätt till sex.

Många kvinnor ser det som så självklart att dom skall ha samma löner som män. P.ga detta så kommer nog män att anse att dom har rätt till sex i lika stor utsträckning som kvinnor.

Att människor uppfattar att dom har mindre rättigheter i samhället än andra är den bästa garantin för missnöje i respektive grupp.

• Anonym (Tofflan)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-11-02 20:46:41 följande:

Både män och kvinnor har rätt till jämlika villkor, tex lika löner, lika rätt till mat, vård och självklart lika rätt till sex.

Många kvinnor ser det som så självklart att dom skall ha samma löner som män. P.ga detta så kommer nog män att anse att dom har rätt till sex i lika stor utsträckning som kvinnor.

Att människor uppfattar att dom har mindre rättigheter i samhället än andra är den bästa garantin för missnöje i respektive grupp.

Det är en viss skillnad mellan lika löner och att  kräva sex.
    Ingen har "rätt" att kräva utan samtycke sex.
    Vill ingen ha sex med en är det naturligt trist men det är så livet fungerar.
    Man har ingen rättighet till någons kropp varken som kvinna eller man.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?