• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • nihka
    Anonym (Man) skrev 2024-10-20 16:51:55 följande:
    Sex är ett behov för det stora flertalet, det stämmer. Men resten vore rena löjan. Allt som är ett behov är verkligen ingen rättighet och ska inte heller vara det.
    Yes, väldigt självklart, men tyvärr inte för vederbörande som gör sig väldigt olycklig över denna "orättvisa " i världen.

De flesta rundor sluta oftast med att han menar att man bara använder argument som gynnar en själv.

Att ingen har rätt till någon annans kropp DET. GÅR. BARA. INTE. IN.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (U)
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 17:09:08 följande:
    Då kan jag också kalla dina inlägg för missuppfattningar så de räknas inte, lika bra du lägger ner diskussionen 
    Föregå med gott exempel.
  • Anonym (U)
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 17:04:56 följande:
    Jag utgår i de här inläggen ifrån att det han berättar om att han fått höra/läsa att sex är inget behov, underkänner du den premissen så är det ingen mening att du från början försöker diskutera det med mig.
    Inte fått höra/ läsa - uppfattat.
  • Anonym (...)
    Anonym (U) skrev 2024-10-20 17:16:45 följande:
    Föregå med gott exempel.
    Så du medger alltså att det var fel av dig att kalla det missuppfattning? Jag ska göra bättre än så?
  • Anonym (...)
    Anonym (U) skrev 2024-10-20 17:18:15 följande:
    Inte fått höra/ läsa - uppfattat.
    Det är din åsikt. Du har nog uppfattat fel
  • Anonym (U)
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 17:20:24 följande:
    Så du medger alltså att det var fel av dig att kalla det missuppfattning? Jag ska göra bättre än så?
    Nej. Det var inte fel.
    Du kan föregå med gott exempel om du önskar lägga ner diskussionen.
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 17:21:08 följande:
    Personen själv är välkommen med en förklaring. Hitintills har detta inte skett.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 16:44:12 följande:
    Ändå har han tydligen fått svaret att det inte är ett behov.
    Han har fått svaret att det inte är en rättighet att ha sex med en annan människa.
    Men han verkar ha förväxlat det med att man inte har rätt att ha ett behov.
    Och detta är inte den enda tråd han har diskuterat detta i utan att ta till sig de svar han får.
  • nihka
    Anonym (X) skrev 2024-10-19 16:54:11 följande:
    Nä, han blandar ihop rätt till sexdrift och sexualitet med rätt till att ha sex med en annan människa.
    Och om inte han får knulla får ingen annan prata om sina sexualla upplevelser, varken dåliga eller bra, så sexcensur, och dessutom ska ingen få hjälp med sådant som könssjukdomar, preventivmedel och BVC-besök som bekostas av skattepengar för det är orättvist, tycker han. Bara lite skruvade resonemang.
  • Anonym (...)
    Anonym (U) skrev 2024-10-20 17:26:14 följande:
    Nej. Det var inte fel.
    Du kan föregå med gott exempel om du önskar lägga ner diskussionen.
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 17:21:08 följande:
    Personen själv är välkommen med en förklaring. Hitintills har detta inte skett.
    Poängen var såklart att det blir från början meningslöst att diskutera om vi ska svara med anklagelser om att ha missuppfattat
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 17:04:56 följande:
    Jag utgår i de här inläggen ifrån att det han berättar om att han fått höra/läsa att sex är inget behov, underkänner du den premissen så är det ingen mening att du från början försöker diskutera det med mig.
    inget behov...som man har rätt att få tillfredsställt.

Men personen i fråga verkar inte klara av att ta in mer än ett av dessa två led.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?