• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (TS)
    Anonym (...) skrev 2024-10-19 15:44:23 följande:
    Då kan ni propagera för att män blir mer kräsna. Det skulle jämna ut balansen.

? Öh? 

Jag har inte propagerat får någonting åt något håll.

• Anonym (...)
    Anonym (X) skrev 2024-10-19 16:19:17 följande:
    Du som verkar fatta vad hen skriver, kan du reda ut vad som menas?
    Som jag tolkar det så tycker han att man ska antingen ska prata om sex som behov och utgå ifrån det, eller så är man emot att sex är ett behov och inte pratar på det sättet. Om vissa personers sexbehov erkänns så ska alla människors sexbehov erkännas.
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2024-10-19 16:36:11 följande:
    Som jag tolkar det så tycker han att man ska antingen ska prata om sex som behov och utgå ifrån det, eller så är man emot att sex är ett behov och inte pratar på det sättet. Om vissa personers sexbehov erkänns så ska alla människors sexbehov erkännas.
    Ok jag tolkade dig som att du var emot könsobalansen och ville diskutera hur man kan göra något åt det. My bad 
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-10-19 16:36:11 följande:
    Sex är ett behov, men dit räknas även självsex.
    Han har samma rättigheter att få hjälp till en fungerande kropp som alla andra, så jag fattar inte vad han vill ha hjälp med? Gör du?
  • FannyN
    Anonym (Urk) skrev 2024-10-19 14:32:52 följande:
    Nej för med män likt ts med avsaknad av logik så är kvinnorna kräsna och ligger bara med eliten. Så 5% av alla män får dela på alla dessa kräsna kvinnor som inte begriper bättre. Dessa kvinnor borde ju förstå att det är så synd om ts och hans gelikar. de vill ju också knulla och det är synd om dom. så om kvinnor bara vore mindre kräsna så hade det löst allt 🤡
    Jaha. Då får de väl kämpa på så de kommer att höra till de fem procenten.
    Eller kräva av dessa män att inte vara så ego utan dela med sig haha.
    Hela den här diskussionen är sjuk. Samtliga av mina manliga vänner och ex har då kvinnor så det räcker och blir över. Det är nog rätt ovanligt i vanliga världen att män resonerar som tex ts. Själv har jag en make som inte heller var utan sex innan vi blev ett par. Alla män jag relaterar till har olika yrke ekonomi och alla är normalsnygga och trevliga. Helt vanliga män som det fungerar bra för.
  • Anonym (...)

Han har tydligen fått svaret att han har inget sexbehov så han vill väl inte få det svaret mer, vad det verkar 

Anonym (X) skrev 2024-10-19 16:40:58 följande:
    Sex är ett behov, men dit räknas även självsex.
    Han har samma rättigheter att få hjälp till en fungerande kropp som alla andra, så jag fattar inte vad han vill ha hjälp med? Gör du?
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-10-19 16:52:45 följande:

Han har tydligen fått svaret att han har inget sexbehov så han vill väl inte få det svaret mer, vad det verkar 

Nä, han blandar ihop rätt till sexdrift och sexualitet med rätt till att ha sex med en annan människa.
  • Fiona M
    Harnok skrev 2024-10-19 16:52:54 följande:

Kvinnor ligger när dom vill, killar när dom får.

Om det är så, håller du med TS skriver, att det är ett problem att kvinnor får neka när de inte vill ha sex?
  • Anonym (...)
    Anonym (X) skrev 2024-10-19 16:54:11 följande:
    Nä, han blandar ihop rätt till sexdrift och sexualitet med rätt till att ha sex med en annan människa.
    Så varför frågar du mig hur jag tolkar honom? Jag tolkar honom som att han fått svaret att sex är inget behov och det är vad som stör honom.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?