• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-10-19 16:58:33 följande:
    Så varför frågar du mig hur jag tolkar honom? Jag tolkar honom som att han fått svaret att sex är inget behov och det är vad som stör honom.
    Du verkade mer koherent och höll med honom så trodde du kunde förklara resonemanget, helt utan att blanda in våldtäkt. Får väl vänta och se om han skriver mer.
  • Anonym (...)
    Anonym (X) skrev 2024-10-19 17:00:21 följande:
    Du verkade mer koherent och höll med honom så trodde du kunde förklara resonemanget, helt utan att blanda in våldtäkt. Får väl vänta och se om han skriver mer.
    Jag har inte blandat in våldtäkt 
  • Anonym (...)
    Anonym (X) skrev 2024-10-19 17:00:21 följande:
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-10-19 17:16:16 följande:
    Nej, men ts och (så) gör det, och eftersom du höll med (så) ville jag höra  hur du utvecklade det.

• Anonym (...)
    Anonym (X) skrev 2024-10-19 17:19:52 följande:
    Nej, men ts och (så) gör det, och eftersom du höll med (så) ville jag höra  hur du utvecklade det.
    Jag höll inte med om något annat än att antingen är sex ett behov eller inte.
  • Harnok
    Fiona M skrev 2024-10-19 16:58:26 följande:
    Om det är så, håller du med TS skriver, att det är ett problem att kvinnor får neka när de inte vill ha sex?
    Såklart att dom ska få neka. Men ett ojämställt samhälle är inte bra. Oavsett vad det gäller.
  • Anonym (...)
    Harnok skrev 2024-10-19 17:35:54 följande:
    Såklart att dom ska få neka. Men ett ojämställt samhälle är inte bra. Oavsett vad det gäller.
    Då kan ju fler män neka om de vill bidra till den jämställdheten.
  • Fiona M
    Harnok skrev 2024-10-19 17:35:54 följande:
    Hur vill du få det jämställdare (?) utan att kvinnor tvingas till sex?
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-10-19 15:48:31 följande:
    Ja det är lite lustigt att behovs-argumentet accepteras bara i vissa situationer.
    Inte alls så. Det finns INGEN som får hjälp av regionen med att knulla, bara (om man söker) hjälp med förutsättningar för ett fungerande sexliv.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-10-19 16:58:33 följande:
    Så varför frågar du mig hur jag tolkar honom? Jag tolkar honom som att han fått svaret att sex är inget behov och det är vad som stör honom.
    Nej. Han har fått svaret att sex inte är en rättighet som andra människor är skyldiga att förse någon med utan det krävs ömsesidigt samtycke för att det ska bli något helt oavsett vilka behov man har.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?