• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • persikofjaril
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-23 14:15:02 följande:
    Jag tror hennes var lite längre men inte säker så nästa gång ska jag ta tid.Hon var påväg att komma en gång till med då avbröt jag och hon blev lite sur. Men efter hon lugnat ner sig och tagit sitt förnuft till fånga förstod även hon att det inte hade blivit rättvist.
    Ja, lika bra att ha tidtagaruret redo nästa gång! Det måste ju vara rättvist!
  • Anonym (Man2)
    persikofjaril skrev 2024-11-23 18:50:18 följande:
    Ja, lika bra att ha tidtagaruret redo nästa gång! Det måste ju vara rättvist!
    Japp, otroligt viktigt att det blir rättvist
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-23 02:47:10 följande:
    Så din enda möjlighet att få ett knull är att köpa ett? det är otroligt patetiskt. tänk att behöva betala för att någon ska behöva ha sex? när man kan få det gratis. Med samtycke. Om lyckliga horan finns som du tror. Varför knullar hon inte gratis då? Om hon älskar sex så mycket? Det är ganska så basal tankeverksamhet för att förstå att sexköp är att köpa någon vilja, att betala för ett samtycke. bevis på att vissa män och deras gener inte bör födas vidare..
    Jag har inget intresse av att köpa sex. Det jag är intresserad av är att gratis sex  skulle bli lättare att få för män om all makt inte låg hos kvinnorna. Tänk en situation där även kvinnor behöver fundera på vad de kan erbjuda män. Är det otänkbart för er feminister?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-11-23 08:11:54 följande:

Så om du blir vald kan du inte tacka nej? Skitsnack, du kan tacka nej lika mkt som den kvinna kan som du väljer. 

Det jag syftar på är att en man som får ett nej blir utan sex, medan en kvinna som får ett nej bara kan gå till nästa man. Kvinnor påverkas inte av ett nej.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-23 08:27:41 följande:
    det han inte fattat. Eller så är han så desperat och kravlös att hen inte säger nej fastän han borde. det är ju kvinnornas fel givetvis, hade de snygga inte sagt nej till honom, så hade han inte behövt sänka sin standard.. det är ju faktiskt kvinnor som borde sänka sina krav.. klassisk dubbelmoral
    Det är du som inte vill fatta vilket kön som har makten för att du inte vill medge vilka konsekvenser feminismen har fått.
  • Anonym (jaha)
    nihka skrev 2024-11-23 08:56:45 följande:
    Tankevurpa där. När man är sjukskiven ska man inte jobba i väntan på att bli frisk och orka jobba, men när man är singel ska man inte låta bli att vara tillsammans med någon i väntan på att bli ett par.
    Vem har tagit upp att man ska låta bli att vara tillsammans?
  • Anonym (jaha)
    nihka skrev 2024-11-23 09:01:17 följande:
    Hade du velat bli tvingad ut att sälja din kuk, anal eller mun till random kvinnor och män?
    Tror du man blir det i Danmark?
  • Anders1970

Hej anonym (jaha)

Det kallas för evolution, det "starke" eller om du så vill eftertraktade får para sig.

Passar mig utmärkt 🥰

• Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-23 12:16:51 följande:
    Min fråga var inte vad män eller kvinnor generellt har att erbjuda. Jag frågade vad DU har att erbjuda en kvinna.

Dessutom tycker jag du har fel då jag även tycker att kvinnor generellt också kan behöva tänka på vad som har att erbjuda.
    Jag skulle inte inleda ett förhållande med en kvinna som jag inte tyckte hade något att erbjuda och tillföra i ett förhållande.
    Jag har mycket att erbjuda, men jag tänker inte gå i din fälla.

Beskriv vad som för dig är en kvinna som inte kan erbjuda eller tillföra något i ett förhållande.
  • Anonym (jaha)
    Anders1970 skrev 2024-11-24 02:27:39 följande:

Hej anonym (jaha)

Det kallas för evolution, det "starke" eller om du så vill eftertraktade får para sig.

Passar mig utmärkt 🥰

Det avslöjar vilken dold agenda ni feminister har. Ni är inte de goda i debatten.
  • Anders1970

Hej anonym (jaha)

Jag är inte feminist. Jag är en man som haft flera längre relationer och som yngre ett tag bara valde korta av sex/kompis art.

Nu lever jag med en kvinna, om jag får önska min sista relation.

Män som inte får till relation är inga offer, sex är ingen rättighet (för någon)

Du måste bli valbar (personlighet, utseende, hur man genomför sitt liv, åsikt o tankar)

Vad tror du ditt problem o tillkortakommande beror på? 

• Anonym (jaha)
    Anders1970 skrev 2024-11-24 02:42:47 följande:

Hej anonym (jaha)

Jag är inte feminist. Jag är en man som haft flera längre relationer och som yngre ett tag bara valde korta av sex/kompis art.

Nu lever jag med en kvinna, om jag får önska min sista relation.

Män som inte får till relation är inga offer, sex är ingen rättighet (för någon)

Du måste bli valbar (personlighet, utseende, hur man genomför sitt liv, åsikt o tankar)

Vad tror du ditt problem o tillkortakommande beror på? 

Det du skriver att män är inga offer och att sex är inte en rättighet gör dig till feminist. Överallt i världen hade du uppfattats som en feminist.

Varför skryter du om hur många kvinnor du har haft? Hur är det relevant?

Problemet är feministmän med stora egon som förstör landet. Ni är ansvariga för kaoset i Sverige.
  • Anders1970
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-24 03:01:56 följande:
    Det du skriver att män är inga offer och att sex är inte en rättighet gör dig till feminist. Överallt i världen hade du uppfattats som en feminist.

Varför skryter du om hur många kvinnor du har haft? Hur är det relevant?

Problemet är feministmän med stora egon som förstör landet. Ni är ansvariga för kaoset i Sverige.
    Ditt problem är ju att just du... Du blir bortvald och inte kan påverka motparten.

Så tips är att syna dig själv. Varför tror du om du går efter dig själv, att du inte får till det?

Har du fast arbete? Är du frisk? Är du normal tränad/fit? 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?