• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Steppa upp)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 17:04:48 följande:
    Menar du på allvar att kvinnor mår bäst av att leva ensamma hela livet utan män och sex?

Rent statistiskt så är det farligt för kvinnan att leva med en man, på grund av risken för våld. Kvinnor behöver också fortfarande ta större ansvar i hemmet, inklusive det som mannens närvaro bidrar med. 

Så ja, kvinnan mår bäst av att leva utan en man. Kvinnor är inte ensamma. Vi har vänner, familj och kollegor vars relationer vi värnar och tar hand om. Vi kramas, pratar om saker som berör oss, vi lyssnar och ger varandra stöd på olika sätt.

Och en kvinna som inte har en man kan ha ett fantastiskt sexliv. Vi behöver inte en man för att njuta och ha det bra. Däremot är det ju fantastiskt att träffa en partner på lika villkor där man tillsammans njuter av ett skönt sexliv.

Så hur ser det ut för de män du skriver om här? (dig själv?) Gör de jobbet för att ha varma och närvarande relationer? Visar de ömhet, intresse och kärlek till en partner så att de känner sig trygga nog att ha en sexuell relation?

För annars förstår jag faktiskt inte varför män skulle ha ?rätt? att ha sex. Lika lite som att kvinnor skulle ha den rätten?

• Anonym (Lisa)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-24 02:18:33 följande:
    Det jag syftar på är att en man som får ett nej blir utan sex, medan en kvinna som får ett nej bara kan gå till nästa man. Kvinnor påverkas inte av ett nej.

Fast mannen kan också gå vidare. Det är samma för alla. 

Att sedan vissa, både kvinnor och män, inte får napp är inget som kan regleras. 

• Anonym (Lisa)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-24 02:24:25 följande:
    Tror du man blir det i Danmark?
    Ja, självklart. 
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-24 02:20:46 följande:
    Det är du som inte vill fatta vilket kön som har makten för att du inte vill medge vilka konsekvenser feminismen har fått.
    Vilka konsekvenser feminismen fått? Vad menar du?
    Kvinnor har fått välja vilka de vill ha sex med under hela min livstid (tror det var 80-tal när straff skärptes för våldtält i äktenskap?).
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-24 03:01:56 följande:
    Problemet är feministmän med stora egon som förstör landet. Ni är ansvariga för kaoset i Sverige.
    Vilket kaos? Vad har feministerna gjort?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-24 02:18:33 följande:
    Det jag syftar på är att en man som får ett nej blir utan sex, medan en kvinna som får ett nej bara kan gå till nästa man. Kvinnor påverkas inte av ett nej.
    Vad får dig att tro det?
    Bara för att det kanske är svårt för dig att gå vidare när du har fått ett nej så betyder ju inte det att det är samma sak för alla andra män.
    Jag vet många män som bara kan gå vidare till nästa efter ett nej.
    Jag vet även kvinnor som inte gör det.
    Så det där är högst individuellt.
  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 15:35:49 följande:

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

Jajjamänsan, absolut! Nu råkar det ju vara så att det inte bara är kvinnor som skapar lagarna i det här landet, men kvinnor bestämmer 100 % vem de ligger med och inte. Problem med det eller??
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-24 02:12:25 följande:
    Jag har inget intresse av att köpa sex. Det jag är intresserad av är att gratis sex  skulle bli lättare att få för män om all makt inte låg hos kvinnorna. Tänk en situation där även kvinnor behöver fundera på vad de kan erbjuda män. Är det otänkbart för er feminister?
    Du förstår inte alls hur kvinnor fungerar.

Om jag inte vill ha sex med dig kommer det inte ändra sig för att x antal män nu köper sex och inte frågar mig längre.
    Vill jag ha sex med en man av 10 jag träffar på så går jag inte vidare till nästa om han säger nej, utan jag väntar tills jag blir intresserad av ngn ny.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-24 02:12:25 följande:
    Jag har inget intresse av att köpa sex. Det jag är intresserad av är att gratis sex  skulle bli lättare att få för män om all makt inte låg hos kvinnorna. Tänk en situation där även kvinnor behöver fundera på vad de kan erbjuda män. Är det otänkbart för er feminister?
    Det finns inget som heter att få gratis sex. Sex är en handling mellan två personer som bygger på samtycke.

Du får gärna kalla samtycke för makt om du vill. Men om jag förstår det så är du emot samtycke, du tycker inte det behövs?
  • Anonym (jaha)
    Anders1970 skrev 2024-11-24 03:09:08 följande:
    Ditt problem är ju att just du... Du blir bortvald och inte kan påverka motparten.

Så tips är att syna dig själv. Varför tror du om du går efter dig själv, att du inte får till det?

Har du fast arbete? Är du frisk? Är du normal tränad/fit? 
    Det är inte bara jag.

Du vill att män ska hata sig själva samtidigt som feta kvinnor utan jobb inte behöver ändra på sig alls. En fet kvinna kan få en man som har allt det du tar upp och mer. Jag har det, men jag kan inte påverka kvinnor att välja mig.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?