• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-11-24 10:09:30 följande:
    Vilket kaos? Vad har feministerna gjort?
    Är du nöjd med Sveriges utveckling?
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-11-24 12:47:15 följande:
    Vad får dig att tro det?
    Bara för att det kanske är svårt för dig att gå vidare när du har fått ett nej så betyder ju inte det att det är samma sak för alla andra män.
    Jag vet många män som bara kan gå vidare till nästa efter ett nej.
    Jag vet även kvinnor som inte gör det.
    Så det där är högst individuellt.
    De som kan gå vidare är de som sällan får nej. Majoriteten som får nej i 95% av fallen har inget val.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Korvspad) skrev 2024-11-24 12:53:11 följande:
    Jajjamänsan, absolut! Nu råkar det ju vara så att det inte bara är kvinnor som skapar lagarna i det här landet, men kvinnor bestämmer 100 % vem de ligger med och inte. Problem med det eller??
    Problemet är kvinnor bestämmer 100% vem de ligger med, till skillnad från män som bara kan bestämma vem de inte ligger med.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-11-24 18:19:04 följande:
    Du förstår inte alls hur kvinnor fungerar.

Om jag inte vill ha sex med dig kommer det inte ändra sig för att x antal män nu köper sex och inte frågar mig längre.
    Vill jag ha sex med en man av 10 jag träffar på så går jag inte vidare till nästa om han säger nej, utan jag väntar tills jag blir intresserad av ngn ny.
    Får du tillräckligt många nej hade du också bytt strategi eller gett upp.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 20:03:30 följande:
    Är du nöjd med Sveriges utveckling?
    Sluta dansa runt och tala ur skägget. Vilket kaos? Vad har feministerna gjort?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-11-24 19:51:20 följande:
    Det finns inget som heter att få gratis sex. Sex är en handling mellan två personer som bygger på samtycke.

Du får gärna kalla samtycke för makt om du vill. Men om jag förstår det så är du emot samtycke, du tycker inte det behövs?
    Jag är inte emot samtycke. Jag är emot att bara män riskerar att få ett nej.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-11-25 20:10:19 följande:
    Sluta dansa runt och tala ur skägget. Vilket kaos? Vad har feministerna gjort?
    Skjutningar, sprängningar, pappor som blir dödade i gångtunnlar, medan feminister har köpt sig trygghet och oroar sig för sina räntor. Känns det som folkhems-Sverige blev bra med feminism och annat trams?
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-11-25 20:01:07 följande:
    Män kan välja när de vill ha sex,precis som kvinnor.
    Men de kan inte välja vem de ska ha sex med.
    Det måste finnas ett samtycke.
    Men du menar kanske att kvinnor ska tvingas till sex mot sin vilja?
    Bara kvinnor kan välja vem de ska ha sex med.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 20:05:52 följande:
    De som kan gå vidare är de som sällan får nej. Majoriteten som får nej i 95% av fallen har inget val.
    Alla har ett val,bara man vill.
    Men inget blir bättre av att bara sitta och tycka synd om sig själv.
    Om en strategi inte funkar så får man prova med en annan.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 20:08:03 följande:
    Problemet är kvinnor bestämmer 100% vem de ligger med, till skillnad från män som bara kan bestämma vem de inte ligger med.
    Kvinnor bestämmer också vilka de inte vill ligga med,precis som män.
    Problem med det?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?