• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 20:17:47 följande:
    Skjutningar, sprängningar, pappor som blir dödade i gångtunnlar, medan feminister har köpt sig trygghet och oroar sig för sina räntor. Känns det som folkhems-Sverige blev bra med feminism och annat trams?
    Hur kan det vara feminismens fel att foilk blir skjutna,pappor dödade i gångtunnlar osv?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 20:18:44 följande:
    Bara kvinnor kan välja vem de ska ha sex med.
    Ja,men om den de vill ha sex med säger nej så får även kvinnorna acceptera det.
    Så enkelt är det.
    Eller tycker du att kvinnor ska ställa upp mot sin vilja?
    Du svarade inte på det.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 20:17:47 följande:
    Skjutningar, sprängningar, pappor som blir dödade i gångtunnlar, medan feminister har köpt sig trygghet och oroar sig för sina räntor. Känns det som folkhems-Sverige blev bra med feminism och annat trams?
    Hur är det feministernas fel?
    Svara konkret, inte med en massa känslomässigt och osakligt tjafs.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 19:47:26 följande:
    Att du försöker uppbringa till självhat.

Du drog nytta av att födas i ett icke-feministiskt samhälle och sen försöker du göra det svårare för de som kommer efter dig för att du tycker att du hade det för lätt som man.
    För lätt som man hur tänker du här?
    Jag har själv fått nobben av mer än hälften av dom jag visat intresse för och jobbat mer än hälften av dom som visat intresse för mig. 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 19:34:02 följande:
    Det är inte bara jag.

Du vill att män ska hata sig själva samtidigt som feta kvinnor utan jobb inte behöver ändra på sig alls. En fet kvinna kan få en man som har allt det du tar upp och mer. Jag har det, men jag kan inte påverka kvinnor att välja mig.
    Tror du en överviktig kvinna utan jobb är eftertraktat villebråd?
    Jag vet att hon har lättare än motsvarande man men hon kan knappast välja och vraka för det.
  • Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 19:38:28 följande:
    Tänk om din man eller din kompis bror hade sagt nej till dig. Det scenariot tänkte du inte ens på.
    Eh, hur menar du nu?
    Då hade jag såklart inte haft sex med någon av dem. Hade jag inte hittat någon annan skulle jag fortfarande varit singel och oskuld vid 48 års ålder. Hellre det än att ligga med någon jag inte känner något för.
  • Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 19:43:30 följande:
    Precis DET att männen slutar tacka ja till allt ändras genom avkriminalisering.

Du hade aldrig kunnat ta ett nej. Du vill att män ska tacka ja till allt och därför argumenterar du mot detta.
    Jag har inget som helst intresse av att män skall tacka ja till allt. Jag ligger bara med min man. 
  • Anonym (P)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 20:02:27 följande:
    Vilka konsekvenser?

Att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex. På 50-talet var det män som uppvaktade och kvinnor fick ta vara på de chanser som gavs.
    Oj, du har en udda syn på verkligheten ?

Ska jag tolka ovanstående som att du menar att det alltid är ett kön som måste bestämma? På 50-talet var det mannen och nu är det kvinnan?
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-11-25 20:20:30 följande:
    Kvinnor bestämmer också vilka de inte vill ligga med,precis som män.
    Problem med det?
    Kvinnor bestämmer också vilka de vill ligga med. Det är skillnaden. Män bestämmer inte det. De får ta det som bjuds eller bli utan.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-11-25 20:21:55 följande:
    Hur kan det vara feminismens fel att foilk blir skjutna,pappor dödade i gångtunnlar osv?
    Anonym (X) skrev 2024-11-25 20:34:49 följande:
    Hur är det feministernas fel?
    Svara konkret, inte med en massa känslomässigt och osakligt tjafs.
    Feminister vill ha det så. De vill importera hundratusentals ensamkommande män samtidigt som de sitter i sina högt belånade lägenheter och lägger skulden på inhemska män som inte är solidariska nog.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?