• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-25 20:36:44 följande:
    För lätt som man hur tänker du här?
    Jag har själv fått nobben av mer än hälften av dom jag visat intresse för och jobbat mer än hälften av dom som visat intresse för mig. 
    Det är det jag menar. En generation senare hade du fått nobben av 90%.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-25 20:38:55 följande:
    Tror du en överviktig kvinna utan jobb är eftertraktat villebråd?
    Jag vet att hon har lättare än motsvarande man men hon kan knappast välja och vraka för det.
    Jag har sett det flera gånger att män nöjer sig med en sån kvinna. De tycker inte att det är konstigt att de kan få tunnare ambitiösa män.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (?) skrev 2024-11-25 21:48:33 följande:
    Eh, hur menar du nu?
    Då hade jag såklart inte haft sex med någon av dem. Hade jag inte hittat någon annan skulle jag fortfarande varit singel och oskuld vid 48 års ålder. Hellre det än att ligga med någon jag inte känner något för.
    Yeah right, det tror jag på.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (?) skrev 2024-11-25 21:55:02 följande:
    Jag har inget som helst intresse av att män skall tacka ja till allt. Jag ligger bara med min man. 
    Tänk om han hade tackat nej till dig när du valde honom. Hur roligt hade det varit?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (P) skrev 2024-11-25 22:03:08 följande:
    Oj, du har en udda syn på verkligheten ?

Ska jag tolka ovanstående som att du menar att det alltid är ett kön som måste bestämma? På 50-talet var det mannen och nu är det kvinnan?
    Nej, det var jämnt fördelat någonstans i mitten på 70- och 80-talet.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 23:39:27 följande:
    Anonym (X) skrev 2024-11-25 20:34:49 följande:
    Hur är det feministernas fel?
    Svara konkret, inte med en massa känslomässigt och osakligt tjafs.
    Feminister vill ha det så. De vill importera hundratusentals ensamkommande män samtidigt som de sitter i sina högt belånade lägenheter och lägger skulden på inhemska män som inte är solidariska nog.
    Du svarar inte på frågan.
    Hur är det feministernas fel att det skjuts och mördas här i landet?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 23:35:14 följande:
    Kvinnor bestämmer också vilka de vill ligga med. Det är skillnaden. Män bestämmer inte det. De får ta det som bjuds eller bli utan.
    Men fortfarande så får även kvinnorna acceptera att den de vill ligga med kan säga nej.
    Det måste ske med samtycke.
    Är det svårt för dig att förstå?
    Ingen,varken kvinnor eller män,kan bestämma vem de ska ligga med om inte samtycke finns.
  • Anonym (kudos)

Att köpa sex är alltid fel 

• Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 23:48:17 följande:
    Yeah right, det tror jag på.
    Jag låg inte med någon på 10 års tid för att jag inte hittade rätt man.
  • Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 23:49:13 följande:
    Tänk om han hade tackat nej till dig när du valde honom. Hur roligt hade det varit?
    Vi valde varandra, eftersom vi blev förälskade samtidigt. Det hade givetvis inte varit roligt för någon av oss om den andra tackat nej, men livet hade gått vidare för oss bägge.
    Det första 1,5 året vi träffades hade vi sex ungefär var 12e vecka på distans. Sex var aldrig centralt i vårt förhållande. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?