• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-24 07:40:49 följande:
    Hur har ett kön makten? när det är en rättighet vi alla har att säga nej tack till skunk oavsett kön? är det feminismens fel att kvinnor inte tackar ja till skunk? Är det feminismens fel att män inte tackar nej till skunk? ska feminismen besegras med att neka rättighet till sin egen kropp?
    Kvinnor säger nej till 95% av männen. Män säger nej till 25% av kvinnorna för att ha en chans till sex. Ge män rätt att bestämma när de vill ha sex så jämnas makten ut.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (?) skrev 2024-11-24 08:04:15 följande:
    Vad får dig att tro att jag som kvinna bara vill gå till nästa man?
    Jag har ingen lust att ligga med någon jag inte känner väl och är attraherad av.
    Det tog mig ända till 33 års ålder att hitta rätt man för ett förhållande. Innan dess var jag singel.jag hade sex första gången vid 25 år, och då med min kompis bror som jag kände väl. Därefter enbart med min nuvarande man.

Jag skulle inte ligga med fler om prostitution var tillåtet. Inte heller om vi förbjuder abort, preventivmedel, sänker kvinnors lön eller vad som helst.

Jag väljer vem jag vill ligga med och när, och struntar fullständigt i om det finns män som tycker jag borde sänka mina krav.
    Tänk om din man eller din kompis bror hade sagt nej till dig. Det scenariot tänkte du inte ens på.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (?) skrev 2024-11-24 08:08:00 följande:
    Kvinnor har makten att tacka ja eller nej till sex.
    Män har makten att tacka ja eller nej till sex. 
    Om män kan tänka sig att tacka ja till vad som helst och kvinnor är mer noggranna i sina val kan VU ändra på detta genom att männen slutar tacka ja till allt.
    Man kan inte ändra på andra, bara sig själv.
    Precis DET att männen slutar tacka ja till allt ändras genom avkriminalisering.

Du hade aldrig kunnat ta ett nej. Du vill att män ska tacka ja till allt och därför argumenterar du mot detta.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-24 08:25:02 följande:
    Vilken fälla pratar du om?

Det jag menar med tillföra är en kvinna med ordnat liv och har tagit hand om sig hyffsat och tycker om att hitta på liknande saker som jag tycker om. Att vi kan prata om det mesta och ha givande samtal och ett bra sexliv.

Jag var byxmyndig innan sexköpslagen kom och du är den första jag hört säga att det blivit svårare att nuppa gratis efter den lagen infördes. För oss andra har det nog inte blivit någon skillnad alls.
    Att du försöker uppbringa till självhat.

Du drog nytta av att födas i ett icke-feministiskt samhälle och sen försöker du göra det svårare för de som kommer efter dig för att du tycker att du hade det för lätt som man.
  • Anonym (jaha)
    nihka skrev 2024-11-24 08:34:21 följande:
    Alla de kvinnor du inte får knulla, de som alltså knullar andra män har uppenbarligen något att erbjuda dessa män som i sin tur har något att erbjuda dessa kvinnor.

Det har inget med feminism att göra utan vissa attraherar andra människor medan andra inte gör det.
    De har inget att erbjuda män eftersom männen får ta det som finns och blir över. Feminismen har gett makten till kvinnorna.
  • Anonym (jaha)
    nihka skrev 2024-11-24 08:52:44 följande:
    Vilket kaos? De flesta knullar på som vanligt och vill varken få eller ge anvisad sex till de som inte gör det. Det är nog bara du som upplever ett kaos.
    Varför håller 75% med mig och bara 25% är nöjda med Sverige?

sverigesradio.se/artikel/som-undersokning-rekordmork-syn-pa-sveriges-utveckling

Ni har ett högt tonläge här och är aktiva på gilla-knapparna, men ni talar inte för en majoritet.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Steppa upp) skrev 2024-11-24 08:52:54 följande:

Rent statistiskt så är det farligt för kvinnan att leva med en man, på grund av risken för våld. Kvinnor behöver också fortfarande ta större ansvar i hemmet, inklusive det som mannens närvaro bidrar med. 

Så ja, kvinnan mår bäst av att leva utan en man. Kvinnor är inte ensamma. Vi har vänner, familj och kollegor vars relationer vi värnar och tar hand om. Vi kramas, pratar om saker som berör oss, vi lyssnar och ger varandra stöd på olika sätt.

Och en kvinna som inte har en man kan ha ett fantastiskt sexliv. Vi behöver inte en man för att njuta och ha det bra. Däremot är det ju fantastiskt att träffa en partner på lika villkor där man tillsammans njuter av ett skönt sexliv.

Så hur ser det ut för de män du skriver om här? (dig själv?) Gör de jobbet för att ha varma och närvarande relationer? Visar de ömhet, intresse och kärlek till en partner så att de känner sig trygga nog att ha en sexuell relation?

För annars förstår jag faktiskt inte varför män skulle ha ?rätt? att ha sex. Lika lite som att kvinnor skulle ha den rätten?

Rent statistiskt blir kvinnor som lever ensamma fattiga när de går i pension.

Alla har rätt att leva ensamma, men en kvinna som har ett fantastiskt sexliv med olika män lever inte ensam på riktigt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-11-24 08:53:17 följande:

Fast mannen kan också gå vidare. Det är samma för alla. 

Att sedan vissa, både kvinnor och män, inte får napp är inget som kan regleras. 

En man som får ett nej får 10 nya nej. En kvinna som får ett nej får ett ja på andra försöket. 
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 19:36:17 följande:
    Kvinnor säger nej till 95% av männen. Män säger nej till 25% av kvinnorna för att ha en chans till sex. Ge män rätt att bestämma när de vill ha sex så jämnas makten ut.
    Män kan välja när de vill ha sex,precis som kvinnor.
    Men de kan inte välja vem de ska ha sex med.
    Det måste finnas ett samtycke.
    Men du menar kanske att kvinnor ska tvingas till sex mot sin vilja?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-11-24 10:08:15 följande:
    Vilka konsekvenser feminismen fått? Vad menar du?
    Kvinnor har fått välja vilka de vill ha sex med under hela min livstid (tror det var 80-tal när straff skärptes för våldtält i äktenskap?).
    Vilka konsekvenser?

Att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex. På 50-talet var det män som uppvaktade och kvinnor fick ta vara på de chanser som gavs.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?