• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-11-16 10:21:45 följande:
    Vilka ska vara vinnare och förlorare i samhället? Män eller kvinnor?
    Det du gör här är att förespråka våldtäkt som eftersträvansvärt i samhället.
    Nämns ordet våldtäkt ens i sexköpslagen som brottsrubricering?

Argumentera bättre.
  • Anonym (Urk)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-23 01:09:31 följande:
    Nämns ordet våldtäkt ens i sexköpslagen som brottsrubricering?

Argumentera bättre.
    Så din enda möjlighet att få ett knull är att köpa ett? det är otroligt patetiskt. tänk att behöva betala för att någon ska behöva ha sex? när man kan få det gratis. Med samtycke. Om lyckliga horan finns som du tror. Varför knullar hon inte gratis då? Om hon älskar sex så mycket? Det är ganska så basal tankeverksamhet för att förstå att sexköp är att köpa någon vilja, att betala för ett samtycke. bevis på att vissa män och deras gener inte bör födas vidare..
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-23 00:52:43 följande:
    Vad män kan erbjuda skiljer sig inte från vad kvinnor kan erbjuda. Skillnaden är att kvinnor är de som väljer partners och inte ens behöver fundera i de termerna av vad de behöver erbjuda en man.

Så om du blir vald kan du inte tacka nej? Skitsnack, du kan tacka nej lika mkt som den kvinna kan som du väljer. 

• Anonym (Urk)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-11-23 08:11:54 följande:

Så om du blir vald kan du inte tacka nej? Skitsnack, du kan tacka nej lika mkt som den kvinna kan som du väljer. 

det han inte fattat. Eller så är han så desperat och kravlös att hen inte säger nej fastän han borde. det är ju kvinnornas fel givetvis, hade de snygga inte sagt nej till honom, så hade han inte behövt sänka sin standard.. det är ju faktiskt kvinnor som borde sänka sina krav.. klassisk dubbelmoral
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-23 01:06:45 följande:
    Hur vet du det?

Ska man säga till alla som är sjukskrivna att de inte har försökt jobba också tycker du?
    Tankevurpa där. När man är sjukskiven ska man inte jobba i väntan på att bli frisk och orka jobba, men när man är singel ska man inte låta bli att vara tillsammans med någon i väntan på att bli ett par.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-23 00:56:33 följande:
    Vad beror det på att nästan inget annat land än Sverige och Norge betraktar sexköp som övergrepp och våldtäkt? Det är för att de inte är lika hårt ansatta av feminismen och idén om att kvinnor ska ha all makt över männen.
    Hade du velat bli tvingad ut att sälja din kuk, anal eller mun till random kvinnor och män?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-23 00:52:43 följande:
    Vad män kan erbjuda skiljer sig inte från vad kvinnor kan erbjuda. Skillnaden är att kvinnor är de som väljer partners och inte ens behöver fundera i de termerna av vad de behöver erbjuda en man.
    Min fråga var inte vad män eller kvinnor generellt har att erbjuda. Jag frågade vad DU har att erbjuda en kvinna.

Dessutom tycker jag du har fel då jag även tycker att kvinnor generellt också kan behöva tänka på vad som har att erbjuda.
    Jag skulle inte inleda ett förhållande med en kvinna som jag inte tyckte hade något att erbjuda och tillföra i ett förhållande.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 10:42:44 följande:
    Och då går det inte att lägga ihop orgasmer generellt sett och det påstå att kvinnor ska få fler orgasmer för att andra män får fler orgasmer än vad kvinnan får
    Igår tog jag initiativ till sex och vi fick varsin orgasm och i morse tog hon initiativet och även då kom vi en gång var.

Kan det ens bli rättvisare?
  • persikofjaril
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-23 12:21:15 följande:
    Igår tog jag initiativ till sex och vi fick varsin orgasm och i morse tog hon initiativet och även då kom vi en gång var.

Kan det ens bli rättvisare?
    Det beror på. Var orgasmerna exakt lika långa och exakt lika sköna för båda? Annars är det orättvist.

(Jag skämtar bara, men det finns säkert folk som skulle kunna haka upp sig på det.)
  • Anonym (Man2)
    persikofjaril skrev 2024-11-23 13:33:53 följande:
    Det beror på. Var orgasmerna exakt lika långa och exakt lika sköna för båda? Annars är det orättvist.

(Jag skämtar bara, men det finns säkert folk som skulle kunna haka upp sig på det.)
    Jag tror hennes var lite längre men inte säker så nästa gång ska jag ta tid.Hon var påväg att komma en gång till med då avbröt jag och hon blev lite sur. Men efter hon lugnat ner sig och tagit sitt förnuft till fånga förstod även hon att det inte hade blivit rättvist.
  • persikofjaril
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-23 14:15:02 följande:
    Jag tror hennes var lite längre men inte säker så nästa gång ska jag ta tid.Hon var påväg att komma en gång till med då avbröt jag och hon blev lite sur. Men efter hon lugnat ner sig och tagit sitt förnuft till fånga förstod även hon att det inte hade blivit rättvist.
    Ja, lika bra att ha tidtagaruret redo nästa gång! Det måste ju vara rättvist!
  • Anonym (Man2)
    persikofjaril skrev 2024-11-23 18:50:18 följande:
    Ja, lika bra att ha tidtagaruret redo nästa gång! Det måste ju vara rättvist!
    Japp, otroligt viktigt att det blir rättvist
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?