• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 10:38:34 följande:
    Och vad som är "egentligen inte" vill du bestämma över. 
    Återigen, det är väl fortfarande så att din önskan är att kvinnor i allmänhet inte ska neka män sex? Utan att "ställa upp"  även om de helst sluppit?

Du tror att det skulle bli sex för dig då?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 10:25:10 följande:
    Det är bättre att ha sex utan orgasm än ingen sex alls. 
    Hur vet du det?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 10:47:42 följande:
    Och det är fortfarande en åsikt vad som är "liggbara" män eller inte. 
    Det går inte låtsas som att kvinnor skulle välja rättvist. 
    Syftet med när någon säger "liggbar" är för att det ska låta som det är någon fakta och inte en åsikt. Att kvinnor kan inte rå över sina val. 
    Hur väljer kvinnor rättvist?
    Rent praktiskt, hur ska det gå till?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-11-21 14:29:58 följande:
    Hur vet du det?
    Det räcker att lyssna på vad kvinnor som inte får orgasm säger. 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (U) skrev 2024-11-21 14:32:34 följande:
    Hur väljer kvinnor rättvist?
    Rent praktiskt, hur ska det gå till?
    Det går ju att införa kvotering likt man gjorde med alkohol och med bensin under kriget. Nu har snygg Erik doppat 3 gånger den här veckan så nu är det  oempatiska och svettiga Leifs tur doppa. Inte så lockande men det är inte så roligt att rensa avloppet i badrummet heller.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 10:31:14 följande:
    Om en man vill ha sex fler gånger i ett förhållande så borde han gynnas av det. 

Man skulle kunna påstå att kvinnor vill att män ska tvingas till att ge fler orgasmer vid sex, inte att det ska vara frivilligt 
    Inte för att jag håller med om den analysen, men oavsett, det är inte egoistiskt tänkt alltså? 

Var har det uttryckts att kvinnor vill tvinga män till att ge dem orgasm? Var har det uttryckts att kvinnor vill att män ska ge dem orgasmer om de egentligen helst sluppit? Citera exempel.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 14:35:44 följande:
    Det räcker att lyssna på vad kvinnor som inte får orgasm säger. 
    Var har kvinnor som inte får orgasm, på gruppnivå, sagt detta? Att de hellre har sex utan orgasm än ingen sex alls alltså?

Citera exempel.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 13:41:05 följande:
    Sämre valmöjligheter utan man har sex kan vara dåligt. 
    Men eftersom det är redan lagligt att olika personer har olika valmöjligheter så behöver det inte handla om någon våldtäkt ifall en kvinnas val ändras. 
    Rent konkret, hur ska en kvinnas valmöjligheter ändras? 
    Med kvotering enligt nedanstående som exempel:
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-21 14:45:00 följande:
    Det går ju att införa kvotering likt man gjorde med alkohol och med bensin under kriget. Nu har snygg Erik doppat 3 gånger den här veckan så nu är det  oempatiska och svettiga Leifs tur doppa. Inte så lockande men det är inte så roligt att rensa avloppet i badrummet heller.
    Är det en bra ide tycker du?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (U) skrev 2024-11-21 14:53:39 följande:
    Inte för att jag håller med om den analysen, men oavsett, det är inte egoistiskt tänkt alltså? 

Var har det uttryckts att kvinnor vill tvinga män till att ge dem orgasm? Var har det uttryckts att kvinnor vill att män ska ge dem orgasmer om de egentligen helst sluppit? Citera exempel.
    Hela sättet att tänka är helt ologiskt och hur trevligt och kul skulle sex vara om det fanns sådana krav och måsten.

Tycker det är fullt rimligt att båda vill göra det så bra som möjligt för den man tycker om. Och dom kvinnor som klagar är av förståeliga skäl missnöjda med en man som i mina ögon verkar egoistisk som inte bryr sig om kvinnans njutning men någon skyldighet har inte mannen i fråga. Men inte det minsta konstigt om han blir dumpad heller. Och jag skulle inte vara med en kvinna som inte brydde sig om mig.

Men åter igen är det ett samspel som varken du eller jag kan försvara för honom. 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (U) skrev 2024-11-21 15:00:55 följande:
    Rent konkret, hur ska en kvinnas valmöjligheter ändras? 
    Med kvotering enligt nedanstående som exempel:
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-21 14:45:00 följande:
    Är det en bra ide tycker du?
    Ber om ursäkt om inte min ironi gick fram. 
    Nej så klart en fruktansvärt vidrig ide, men försökte få fram att det inte går att få tillgång till sex rättvist som det tjatats om i mängder här av en viss person. Och det är ju så mycket annat som inte heller är rättvist så det är bara att gilla läget och göra det bästa av det man har att jobba med.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?