• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-20 17:40:25 följande:
    Vem tvingar männen att ha sex med kvinnor dom inte är attraherade av?
    Det är uppenbart vinklat till kvinnors fördel. 
    Om jag säger att en kvinna har sex extra med sin man så säger ni att hon har sex mot sin vilja. 
    Ni kan inte acceptera vad en kvinna får göra.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-20 11:27:30 följande:
    Det är tydligt att det handlar om att gynna kvinnor. 
    Det ska vara ett problem när kvinnor får färre orgasmer vid sex men det ska inte vara ett problem ifall kvinnan i ett förhållande vill ha mindre sex än vad mannen vill. 
    I ett förhållande har man sex när båda vill. Jag har haft förhållande där jag velat oftare och har haft förhållande där hon velat oftare. I båda fallen hade vi sex när båda ville.

Och männen som är i förhållande med kvinnor som vill oftare och har inte heller någon jävla skyldighet att knulla när dom inte vill. Eller tycker du dom ska ställa upp på ett barmhärtighets knull också?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-20 17:44:41 följande:
    I ett förhållande har man sex när båda vill. Jag har haft förhållande där jag velat oftare och har haft förhållande där hon velat oftare. I båda fallen hade vi sex när båda ville.

Och männen som är i förhållande med kvinnor som vill oftare och har inte heller någon jävla skyldighet att knulla när dom inte vill. Eller tycker du dom ska ställa upp på ett barmhärtighets knull också?
    Det går att ha sex när den ena har mer ett behov av sex. 
  • Anonym (Så?)

Och när båda vill ha sex så kan det vara när ena partnern är mer behov av sex. 
  • Anonym (Så?)

Och när båda vill så kan det vara på andra villkor än vad du tycker. 
  • Anonym (Så?)

Och eftersom det handlar uppenbart om att man tagit ställning för kvinnorna så borde inte kvinnliga orgasmglappet vara ett samhällsproblem. 
    Om det hade varit tvärtom, att män har svarare att få minst 1 orgasm vid sex så är det uppenbart att många kvinnor hade accepterat det. 
  • Anonym (Så?)

Om sex ska vara ett undantag än för hur man behöver anpassa sig till andras krav så borde det gälla även orgasmer vid sex. 
  • Anonym (Så?)

Sexlivet ska vara anpassad till kvinnans behov. 
    Eftersom män oftare brukar ha högre sexlust än kvinnan så är sannolikheten större att mannen vill ha sex när kvinnan vill ha sex för hennes egna skull. 
    Dessutom så kan det anses omanligt när en man inte vill ha sex.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-20 17:47:01 följande:
    Det går att ha sex när den ena har mer ett behov av sex. 
    Det är väl ingen som inte sagt att det går. Men till skillnad från dig tycker jag det är så mycket mer värt att ha sex när båda vill än att det ska kännas som något tvång från någon part oavsett från vem.

Det handlar om samspel och det är tyvärr inget som går att förklara för dig då du inte verkar bry dig om andra än dig själv.

Har du ha haft ömsesidigt sex med en kvinna någon gång? Sexköp räknas inte in.

Ringer en kompis och frågar om jag ska med på krogen kan jag också säga ja fast jag inte är det minsta jävla sugen men jag väljer även då att säga nej.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:11:14 följande:
    Det är tydligt mer fokus på kvinnors sexliv kanske senaste 10 åren. 
    Det räcker exempelvis med att läsa vilka som skriver om deras sexliv i media, vilket är främst kvinnor. 
    Man måste fortfarande bli vald tillbaka för att det ska bli sex mellan två människor. Det spelar ingen roll hur du dividerar fram och tillbaka om en massa ovidkommande saker Det blir inget sex om man inte hittar någon som vill tillbaka.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?