• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (U)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-21 15:05:37 följande:
    Ber om ursäkt om inte min ironi gick fram. 
    Nej så klart en fruktansvärt vidrig ide, men försökte få fram att det inte går att få tillgång till sex rättvist som det tjatats om i mängder här av en viss person. Och det är ju så mycket annat som inte heller är rättvist så det är bara att gilla läget och göra det bästa av det man har att jobba med.
    Jodå, din ironi gick definitivt fram Det är jag som var otydlig.
    Frågan ställdes till (Så) om han tycker det vore en bra idé med kvotering i detta sammanhang.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 13:32:45 följande:
    Och eftersom jag diskuterar om lagligt sex så handlar det inte nu om våldtäkter 
    Du diskuterar falskt eftersom det inte finns lagligt sex mot sin vilja utan det ÄR våldtäkt.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 13:42:05 följande:
    Det finns ingen rättighet att få behålla sina valmöjligheter även iframtiden.
    Givetvis har alla kvar sin rätt att välja i framtiden. Alternativet skulle vara laglig våldtäkt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-11-21 16:07:20 följande:
    Du diskuterar falskt eftersom det inte finns lagligt sex mot sin vilja utan det ÄR våldtäkt.
    Och eftersom jag snackar om sex med olika valmöjligheter så behöver det inte alls handla om en våldtäkt 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-11-21 17:44:39 följande:
    Givetvis har alla kvar sin rätt att välja i framtiden. Alternativet skulle vara laglig våldtäkt.
    Så exempelvis om en kvinna hypotetiskt skulle gå upp 500 kilo i vikt så kan och kommer hon kunna ha sex med samma män som hon kunde innan hon vägde mycket? 
  • Anonym (Så?)
    Sina valmöjligheter kan ändras även mot sin vilja. 
    Om alla personer har rätt till sina val även iframtiden, hur kommer sig då att alla personer har inte samma valmöjligheter från början? 
  • Anonym (Så?)
    Vad jag hörde så skulle sex inte vara en rättighet. 
    Det finns inte garanterade val iframtiden. 
  • Anonym (Så?)
    Ni verkar ta sex och era val för givna. För som sagt vad jag hört även från er är att sex skulle inte vara en rättighet 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 19:38:30 följande:
    Om alla personer har rätt till sina val även iframtiden, hur kommer sig då att alla personer har inte samma valmöjligheter från början? 
    Vilka valmöjligheter åsyftar du? Hur ska det ändras rent konkret?
    Ska kvinnor i framtiden inte kunna välja bort att ställa upp på sex?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 19:35:14 följande:
    Så exempelvis om en kvinna hypotetiskt skulle gå upp 500 kilo i vikt så kan och kommer hon kunna ha sex med samma män som hon kunde innan hon vägde mycket? 
    Ja, även kvinnor och män som hypotetist går upp 500 kg i vikt kommer att ha exakt samma rätt att välja att ha sex med de personer som samtidigt väljer dem. Och rätt att avstå från alla de inte vill ha sex med.
  • Anonym (Undrar)
    Alla har rätt att välja vilken partner man vill leva med
  • nihka
    Alla har rätt att välja att ha sex med de personer som samtidigt väljer dem. Och rätt att avstå från alla de inte vill ha sex med.
  • Anonym (Undrar)
    nihka skrev 2024-11-21 20:06:25 följande:
    Alla har rätt att välja att ha sex med de personer som samtidigt väljer dem. Och rätt att avstå från alla de inte vill ha sex med.
    Just precis så
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 19:34:18 följande:
    Och eftersom jag snackar om sex med olika valmöjligheter så behöver det inte alls handla om en våldtäkt 
    Du pratar om sex mot nåns vilja. Hur kan du inte fatta att det är våldtäkt?
  • Anonym (X)
    Tja, säg så här, alla har rätt att studera vidare men inte alla har samma valmöjligheter om de ska bli läkare eller ingenjörer, vissa får daglig verksamhet istället.

Vill du ändra på den orättvisan i val också?
  • Anonym (Undrar)
    Fiona M skrev 2024-11-21 20:34:19 följande:
    Du pratar om sex mot nåns vilja. Hur kan du inte fatta att det är våldtäkt?
    Obehagligt 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 19:43:03 följande:
    Ni verkar ta sex och era val för givna. För som sagt vad jag hört även från er är att sex skulle inte vara en rättighet 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?