• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 10:37:42 följande:
    Hon kan göra andra val utifrån att hennes valmöjligheter kan ändras. 
    Det gäller alla. Ingen får knulla någon som inte vill knulla dem. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 10:35:23 följande:
    om det officiellt ska vara förbestämma val så blir det ologiskt när olika personer snackar om att sex skulle inte vara en rättighet
    Vad menar du med förbestämda val?
  • Anonym (Rio.T)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 10:38:36 följande:
    utifrån sina valmöjligheter
    Alla har rätt att välja att ha sex med de personer som samtidigt väljer dem. Och rätt att avstå från alla de inte vill ha sex med.
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-11-22 12:37:07 följande:
    Så fort det är sex mot ens vilja är det inte längre inom det lagliga.
    Men eftersom det inom det lagliga är tillåtet att ens förutsättningar och valmöjligheter ändras så handlar det inte om en våldtäkt 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-11-22 18:10:50 följande:
    Ja, personer som går upp 500 kg attraherar garanterat färre personer än innan de gick upp 500 kg, men fortfarande gäller att man bara får knulla om båda vill.
    Och jag tog ett exempel på när någons valmöjligheter ändras utan att det handlar om att någon ska ha sex mot sin vilja. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Rio.T) skrev 2024-11-22 18:17:29 följande:
    Alla har rätt att välja att ha sex med de personer som samtidigt väljer dem. Och rätt att avstå från alla de inte vill ha sex med.
    Det finns ingen rättighet att valen ser likadana ut även iframtiden 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 18:42:21 följande:
    Och jag tog ett exempel på när någons valmöjligheter ändras utan att det handlar om att någon ska ha sex mot sin vilja. 
    Valmöjligheter kan ändas men fortfarande har ingen möjligjet att välja att knulla någon som inte vill knulla dem. Den som vill minst bestämmer eftersom laglig våldtäkt inte existerar.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 18:51:32 följande:
    Jo i all framtid gäller att du inte får knulla någon som inte vill knulla dig. Och du behöver inte knulla någon som du inte vill knulla.
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-11-22 18:54:32 följande:
    Jo i all framtid gäller att du inte får knulla någon som inte vill knulla dig. Och du behöver inte knulla någon som du inte vill knulla.
    Ja men jag snackar om hur det ser ut inom det lagliga 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 18:56:22 följande:
    Ja men jag snackar om hur det ser ut inom det lagliga 
    Du ältarom att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit Återigen, .är det inte  egoistiskt ?

Återigen, vad menar du rent konkret med ändrade valmöjligheter? Du har fortfarande inte svarat.
    Vilka valmöjligheter kan ändras?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?