• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:12:17 följande:
    Även i ett förhållande så verkar det vara mer fokus på kvinnors sexliv. 
    Sex ska vara viktigt att ha men bara när kvinnor känner för det vilket gör att det i praktiken är främst på kvinnans villkor. 
    "Verkar"? Har du någonsin haft ett förhållande så du vet vad du pratar om?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:13:55 följande:
    Du också missgynnas av att fokuset ska vara på kvinnans behov. 
    Fördelen som kvinnor ska vara även för män som har sex med kvinnor. 
    Nej, det finns inget fokus på kvinnans sexliv. Det är bara i ditt huvud. Läs om något annat istället.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:19:17 följande:
    Du behöver inte låtsas som att du är på kvinnors sida för som sagt det jag tar upp gäller även för hur det ska vara för kvinnors sexpartner. 
    Jag är inte på någons "sida".
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:16:16 följande:
    Nu handlar det inte längre om bara konkurrens mellan män. 
    Det jag tar upp handlar även om för de män som har mycket sex med kvinnor. Det finns en poäng nu för dig för du missgynnas också. 
    Nej, jag är inte missgynnad.
  • Anonym (Urk)

fruktansvärt mycket misogyna analfabeter och incels i denna tråd. 

Om palle vill knulla, måste palle lyckas attrahera en partner som vill knulla med palle. Om palle inte lyckas med det, så blir det inget knull.
    vill anna knulla, måste anna lyckas attrahera en partner som vill knulla med anna. Om anna inte lyckas med det, så blir det inget knull.

palle ska inte tillåtas knulla med anna mot annas vilja.
    anna ska inte tillåtas knulla med palle mot palles vilja.
    palle ska inte tvingas knulla med anna mot sin egen vilja.
    anna ska inte tvingas knulla med palle mot sin egen vilja.

vill palle och anna knulla, så får de knulla. med samtycke.
    palle är inte skyldig anna en orgasm. Anna är inte skyldig palle en orgasm. Men om anna och palle vill knulla med varandra mer än en gång så gynnas båda av att inte knulla egoistiskt.

förstår inte att det är så otroligt svårt för analfabeter som bor hemma hos mamma och pappa att förstå dessa bitar. Kanske borde fråga dom om lite blommor och bin snack?

om anna hittar fem män med samtycke, och palle bara hittar en kvinna så är det inte orättvist. Det finns ingen rättvisa med sex. Finns inte heller en orättvisa. sex kan inte bli jämställt och kvoteras och fördelas ut. det som är rättvist och jämställt däremot att alla människor oavsett kön får lov att ha lagligt sex med samtycke med vem de vill, och hur många de vill. Oavsett ålder, kön, etnicitet etc. (Så länge sexet sker med lagligt samtycke)

• nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:32:00 följande:
    Och du vill att din kvinnliga sexpartner i ditt förhållande endast ska ha sex när hon känner för det?
    Hon ska inte tänka på dina behov för sex? Det är viktigt med att kvinnan får sex i ditt förhållande men bara som sagt när hon känner för det? 
    Hur ser du på andra saker som föräldraledig?
    Du får jättegärna tilldela din manliga sexpartner precis så mycket sex han vill ha av dig. Det är ditt liv och du gör vad du vill med det.

Föräldraledighet gör föräldrarna upp om.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:34:30 följande:
    Du vill att du ska behöva prestera mer för att ha sex och att din kvinna kan byta ut dig som när man byter trasa i köket? 
    Om du inte är nöjd med din manliga sexpartner tycker jag du ska byta ut honom.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-20 11:26:04 följande:
    Om män ska behöva anpassa sig till kvinnorna så skulle även kvinnor kunna göra det speciellt i ett förhållande. 
    Att kvinnan har sex oftare än vad hon själv känner i ett förhållande. 
    Det är ingen som behöver anpassa sig om man inte vill. Det är bara att gå om man inte är nöjd.
  • Anonym (AT)

Det du beskriver är ett DU-problem. DU är problemet i dina sexuella relationer. Eller jag antar, bristen på sex hos dig eftersom ts klagar på att kvinnor bestämmer vilka män som får ligga el inte. Och du är förmodligen en av de som inte får ligga eftersom du skapar en tråd om det.

Kvinnor är inte bortskämda med att män fokuserar på tjejens njutning i stället för sin egen. Och det behöver inte vara det ena el det andra, men jag fattar varför du inte får ligga om du ser det på det sätt du gör. Är du liggbar och en schysst person kommer ingen tjej tacka nej är min erfarenhet.

• Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-20 17:40:00 följande:
    Många kvinnor vill både att de ska ha det bättre än männen både hur lätt de får en sexpartner, hur sex och förhållande ska fungera etc.
    Det är fel när en kvinna får ingen orgasm vid sex men det är helt okej när en kvinna får 5 orgasmer vid sex. 

Det är tydligt att det handlar om att kvinnor vill gynna sig själva på bekostnad av männen då debatten är väldigt tydligt vinklad till kvinnors fördel.
    Och återigen, ditt resonemang är inte egoistiskt? Du vill inte gynna dig själv med ditt resonemang?

Tänker du att om du håller på och spammar om att kvinnor bara vill gynna sig själva, så leder det till att ditt resonemang kring att kvinnor ska ha sex mot sin vilja mer acceptabelt?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-20 17:29:46 följande:
    En kvinna kan ha sex mer för hon är i ett förhållande och för att ha kvar förhållandet kan hon behöva ha mer sex. 
    Eller också kan hon lämna förhållandet. Hon kanske föredrar det framför att ha sex när hon egentligen inte vill?

Mannen kan också lämna.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-20 17:31:20 följande:
    Det är tydligt att det handlar om att man vill gynna kvinnorna, oavsett vad så ska det vara bara på kvinnors villkor. 
    Olika argument plötsligt ändras beroende på när en kvinna missgynnas eller gynnas. 
    Kontext spelar roll, ja.
    Men du diskuterar väl oavsett utifrån ett perspektiv där du gynnas? ( även om du skriver "männen").
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-20 17:31:20 följande:
    Det är tydligt att det handlar om att man vill gynna kvinnorna, oavsett vad så ska det vara bara på kvinnors villkor. 
    Olika argument plötsligt ändras beroende på när en kvinna missgynnas eller gynnas. 
    Gynnas männen av att ha sex med kvinnor som egentligen helst sluppit? Du svarade inte.
    Får en kvinna någonsin säga nej? Du svarade inte.
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-20 17:40:00 följande:
    Många kvinnor vill både att de ska ha det bättre än männen både hur lätt de får en sexpartner, hur sex och förhållande ska fungera etc.
    Det är fel när en kvinna får ingen orgasm vid sex men det är helt okej när en kvinna får 5 orgasmer vid sex. 

Det är tydligt att det handlar om att kvinnor vill gynna sig själva på bekostnad av männen då debatten är väldigt tydligt vinklad till kvinnors fördel.
    Varför detta fokus på förhållande? Du är väl främst inriktad på att kvinnor ska ha sex med män de inte attraheras av utanför ett förhållande? Så att du inte fortsätter att bli utan?

• Karriäristen
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 15:35:49 följande:
    Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

Den här tråden verkar ha spårat ut rätt ordentligt. Jag tänker mer spontant att om vinklingen varit ?få en relation? istället för ?få sex? så hade det kunnat gå att säga en hel del mer vettiga saker. Rimligen skulle det för vissa kunna uppfattas vara kvinnors rätt att välja partner medan män är ?diskriminerade?.

Jag påstår alltså inte att ovanstående är sant, bara att det hade varit ett lämpligare underlag för diskussion. Det är också kontroversiellt och knasigt men inte så att det leder direkt i diket.
    Sanningen ligger i betraktarens öga
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?