• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-11-18 18:13:25 följande:
    Det var du som skrev det om min kontakt med arbetsförmedlingen, därför svarade jag att jag har ingen sån kontakt.
    Du var du som först skrev till mig om arbetsförmedlingen och jag svarade att det har inget med mig att göra.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (...)
    Anonym (X) skrev 2024-11-18 19:13:50 följande:
    Det var du som tog upp både SYO och arbetsförmedlare.
    Ja, den delen var det däremot jag som tog upp.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-11-16 15:01:13 följande:
    Nä, så är det. Privata relationer personer emellan går inte att kvitera.
    Hushållsarbetet, föräldrarledighet och kvinnliga orgasmglappet etc ska fördelas lika fast det handlar om privata relationer 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Tofflan) skrev 2024-11-16 18:53:24 följande:
    Det gäller åt båda hållen. Inget samtycke inget jufsa.
    Det skulle ju vara ett problem 
  • Anonym (Så?)
    Olsdotter skrev 2024-11-16 14:32:41 följande:
    Det ser ut som det gör. Se till att bli en bättre man istället, så får du snart ett tjog kvinnor efter dig!
    Inte hur debatten ser ut 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 10:50:49 följande:
    Det skulle ju vara ett problem 
    Är det ett problem att samtyckte krävs? Riktigt sjuka tankar fj har.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-19 11:15:18 följande:
    Är det ett problem att samtyckte krävs? Riktigt sjuka tankar fj har.
    Det skulle ju vara ett problem när kvinnor får inte ligga runt och kallas hjältar 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Kex) skrev 2024-10-06 15:42:39 följande:

Män har sin fulla rätt att också välja bort kvinnor eller män de inte vill ha sex med.

Vi kanske ska börja tvinga desperata män att ha sex med varandra istället? Eftersom många män tycker att de har full rätt till någon annans kropp om de bara betalar för den så bör ju andra även ha full rätt till deras kropp.

En man som tycker att kvinnor bestämmer vilka han får ha sex med måste ha väldigt låg IQ. - det kvinnor bestämmer är vilka DE vill ha sex med.
    Precis som en man gör! Du väljer ju också vilka du vill ha sex med och sedan får man hoppas de vill ha sex med dig, och så får båda sex.

Sluta gnäll eller börja ha sex med andra desperata män istället! Eller vill du inte ha sex med män? Då är du i samma position som de som tvingas sälja sex - de vill inte heller ha sex med desperata män!

I så fall varför ska då kvinnliga orgasmglappet vara ett problem, kvinnor skulle ju välja män som män väljer kvinnor? 
  • Anonym (Så?)
    Tukt skrev 2024-10-06 15:52:38 följande:
    Det du säger mellan raderna är ju att mannens behov ska stå i centrum.
    Nu är det tvärtom. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-11-16 15:01:13 följande:
    Nä, så är det. Privata relationer personer emellan går inte att kvitera.
    Vid sex och förhållande så räknas det även som något allmänt. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?