• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (?) skrev 2024-11-16 09:51:14 följande:
    Du förstår inte.
    Lagen är till för att ingen skall utsättas för övergrepp.
    Du tycker sex är viktigare än att det skall bygga på frivillighet.
    Du förespråkar tvång och våldtäkt för att du skall få ligga.
    Ha sex med andra män som inte kan hitta en kvinna istället. 
    Du får ha överseende för att DNA och personlighet är något man föds med enligt honom och inger man kan ändra på.
  • Olsdotter
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-16 01:05:48 följande:
    Ser du några tecken på att samhället har blivit bättre sen feminismen tog över? Vad har blivit bättre?

Den effekten borde ta ut sig när kvinnor inte behöver anstränga sig lika mycket som innan för att bli accepterade av män. Vi ser redan en konsekvens av det som är att kvinnor föder färre barn. Det leder inte till ett bättre samhälle.
    Detta har inte med feminism att göra. Åtminstonde argumenterar jag inte utifrån feminism. 
    För att ändå adressera vad jag anar är din egentliga fråga;
    Med den sexuella revolutionen har kommit ökad tillgänglighet för mån till att åtminstone försöka få mer sex av kvinnor i alla åldrar. Ändå eskalerar "problemet" med mäns ofrivilliga sexlöshet. Att män går utan sex beror inte på att kvinnor skulle vara illojala, utan då snarare på att kvinnor ÄR lojala. Åtminstone är kvinnor redan betydligt mer lojala än de skulle behöva vara.

Vidare skulle inte kompetensen hos varesig män eller kvinnor öka pga kvinnors lojalitet, utan snarare i så fall pga deras illojalitet.

Kvinnor föder inte färre barn pga att de inte lyssnar på män. Istället är det kvinnor som driver på männen vad gäller barnalstrande. Att kvinnor föder färre barn beror sannolikt på bättre preventivmedel samt enklare aborter, och detta i kombination med möjligheten att utbilda sig som ges i Sverige.
  • Olsdotter
    Anonym (...) skrev 2024-11-16 10:06:45 följande:
    Naturligt och bra, kan väl lätt tolkas som det
    Jag skrev inte "naturligt och bra", men om du tolkar inlägg efter vad du har i huvudet och inte efter vad det står så förklarar det en del...
  • Anonym (...)
    Olsdotter skrev 2024-11-16 10:10:42 följande:
    Jag skrev inte "naturligt och bra", men om du tolkar inlägg efter vad du har i huvudet och inte efter vad det står så förklarar det en del...

Du skrev: Ja, det är naturligt och bra.

• Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-16 00:56:41 följande:
    Män vill inte vara utan sex och låta kvinnor bestämma vilka av dem som får ha sex.

Vilka ska vara vinnare och förlorare i samhället? Män eller kvinnor?
    Det du gör här är att förespråka våldtäkt som eftersträvansvärt i samhället.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-16 00:45:21 följande:
    Jag har absolut försökt och jag skulle aldrig uttala mig annars.
    Du har ju uppenbarligen inte försökt tillräckligt om du inte har lyckats träffa en kvinna.
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2024-11-16 12:03:38 följande:
    Du har ju uppenbarligen inte försökt tillräckligt om du inte har lyckats träffa en kvinna.
    Går fortfarande vara så 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-11-16 10:21:45 följande:
    Vilka ska vara vinnare och förlorare i samhället? Män eller kvinnor?
    Det du gör här är att förespråka våldtäkt som eftersträvansvärt i samhället.
    Då skulle det handla om våldtäkter med nuvarande 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (?) skrev 2024-11-16 09:51:14 följande:
    Du förstår inte.
    Lagen är till för att ingen skall utsättas för övergrepp.
    Du tycker sex är viktigare än att det skall bygga på frivillighet.
    Du förespråkar tvång och våldtäkt för att du skall få ligga.
    Ha sex med andra män som inte kan hitta en kvinna istället. 
    Det handlar inte om våldtäkter när kvinnor har generellt sett mer makt när det handlar om sex. 
    Det går att föreslå att män borde få lika mycket makt som kvinnorna när det handlar om sex. 
    Det ska redan inte handla om våldtäkter när kvinnor klagar på orättvisor när kvinnor missgynnas sexuellt. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-16 13:39:27 följande:
    Då skulle det handla om våldtäkter hur det ser ut idag. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?