• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 20:13:23 följande:
    Det jag menade är att det är vanligt att olika personer säger att det handlar om något annat när det handlar om orgasm vid sex. 
    Eftersom du använder ordet "sex" så blir det som att du erkänner att det visst kan handla om samma sak när kvinnor blir utan orgasm vid och när män blir utan sexpartner.
    Det handlar då också om sex. 
    När jag her sex har jag så klart ingen laglig skyldighet att min partner kommer. Men eftersom jag ser sex som ett samspel och ingen jävla millimertättvisa så njuter vi tillsammans och oftast så kommer hon. Skulle jag inte bry mig om hennes njutning skulle jag förmodligen bli dumpad på sikt vilket jag tycker är rätt så rimligt och jag skulle göra slut med henne om hon inte brydde sig om att jag har det bra. Det låter fullt rimligt tycker jag. Tycker inte du det?
  • Olsdotter
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 20:13:23 följande:
    Det jag menade är att det är vanligt att olika personer säger att det handlar om något annat när det handlar om orgasm vid sex. 
    Eftersom du använder ordet "sex" så blir det som att du erkänner att det visst kan handla om samma sak när kvinnor blir utan orgasm vid och när män blir utan sexpartner.
    Det handlar då också om sex. 
    Kvinnor väljer bland top 10-20% av männen. Detta ger en mycket hög konkurrens bland män om kvinnorna. Tidigare hade vi kristendom som löste "problemet".
    Är du konservativ? Religiös?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-15 20:23:24 följande:
    Du resonerar så skruvat så jag vet inte ens varför jag bemödar mig med att svara. Jag anser att ett par har sex när båda vill och ingen ställer upp för den som partner. Har du en annan åsikt gällande det?
    Jag resonerade med hur det måste fungera med hens logik om att kvinnor ska använda sex för att göra männen mer attraktiva. 
  • Anonym (Så?)
    Olsdotter skrev 2024-11-15 20:29:42 följande:
    Kvinnor väljer bland top 10-20% av männen. Detta ger en mycket hög konkurrens bland män om kvinnorna. Tidigare hade vi kristendom som löste "problemet".
    Är du en man eller kvinna?
    Det stämmer inte att kvinnor väljer bara mellan 10-20 procent av männen.
    Det finns betydligt fler män som har sex och förhållande än 10-20 procent av männen.
  • Anonym (Så?)
    Olsdotter skrev 2024-11-15 20:29:42 följande:
    10-20 procent av männen, det låter som du läst på olika incels sajter hur kvinnor väljer män. 
  • Olsdotter
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 20:32:42 följande:
    10-20 procent av männen, det låter som du läst på olika incels sajter hur kvinnor väljer män. 
    Jag har läst artiklar i ämnet eftersom att jag är intresserad samt att det berör min disciplin.
  • Olsdotter
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 20:31:56 följande:
    Är du en man eller kvinna?
    Det stämmer inte att kvinnor väljer bara mellan 10-20 procent av männen.
    Det finns betydligt fler män som har sex och förhållande än 10-20 procent av männen.
    Vi talar inte om förhållanden utan vi om sex. Dessa företeelser är inte synonyma, vilket du ju själv i just denna tråd också diskuterar med en annan användare 🥱
  • Anonym (Copperplate)
    Olsdotter skrev 2024-11-15 20:35:20 följande:
    Jag har läst artiklar i ämnet eftersom att jag är intresserad samt att det berör min disciplin.
    Då har du läst artiklar från incelsidor.
    Fler än bara 10-20% är i ett heteroförhållande. 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 20:30:13 följande:
    Jag resonerade med hur det måste fungera med hens logik om att kvinnor ska använda sex för att göra männen mer attraktiva. 
    Hur är det ens möjligt att använda sex för att göra någon annan mer attraktiv?
  • Olsdotter
    Anonym (Copperplate) skrev 2024-11-15 20:39:02 följande:
    Då har du läst artiklar från incelsidor.
    Fler än bara 10-20% är i ett heteroförhållande. 
    Här talar vi om kvinnliga preferenser i val av sexpartners. Saken är tämligen väl undersökt och dessutom adresserad med lite olika metoder beroende på kultur och religion.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?