• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Vidrigt)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-14 18:02:04 följande:
    Ingen man som gör något för att bli attraktivare för kvinnor ökar sina chanser att bli vald av kvinnor. Alla kvinnor ser igenom det. Kvinnor kan avgöra direkt vilket värde en man har fötts med och alltid har haft lika lätt som en mobbare väljer ut sina offer.
    Säg det till alla män som blev dissade sen träande upp sig och fick vilken tjej de ville. Vad pratar du om?!?!?!?!
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Vidrigt) skrev 2024-11-14 20:24:27 följande:
    Kvinnor vill inte sälja sina kroppar!!! Vem säljer sex!? Tror du kvinnor som är rika säljer sex? Tror du kvinnor som mår bra och är sunda säljer sex? De kvinnor som säljer sex har antingen allvarliga problem och gör vad som helst för att få in pengar eller så bilr de tvingade pga kriminella grupper som utnyttjar dem.

Om det är lagligt att köpa sex så kommer det komma en stor marknad för det och du kan inte veta som är tvingad eller inte, vem som får livet förstrt eller INTE bara för DU är KÅT!!!! 
    Helt ärligt, bra att han åkte ut!
    Om äcklet skulle försvinna så tror jag det finns hel del kvinnor som skulle vilja sälja sex. 
  • Olsdotter
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 15:35:49 följande:
    Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

Ja, det är naturligt och bra.

Samtidigt innebär detta en ökad våldsfrekvens i samhället, men jag föredrar det. Konkurrensen om kvinnorna sporrar nämligen männen att göra sitt yttersta för att bli attraktiva för kvinnor, vilket i sin tur ger fler kompetenta män och därför ett bättre samhälle.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 17:58:18 följande:
    Om äcklet skulle försvinna så tror jag det finns hel del kvinnor som skulle vilja sälja sex. 
    Vem är ett äckel och vem är inte det?
    Många ser nog en person som vill kvotera sex och styra sexualitet den person som ett äckel.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-15 19:16:59 följande:
    Många ser nog en person som vill kvotera sex och styra sexualitet den person som ett äckel.
    Många kvinnor snackar om rättvist och jämställt sex. 
  • Anonym (Så?)
    Olsdotter skrev 2024-11-15 18:44:08 följande:

Samtidigt innebär detta en ökad våldsfrekvens i samhället, men jag föredrar det. Konkurrensen om kvinnorna sporrar nämligen männen att göra sitt yttersta för att bli attraktiva för kvinnor, vilket i sin tur ger fler kompetenta män och därför ett bättre samhälle.
    Det skulle i så fall leda till fler kompetenta kvinnor ifall det blev mer konkurrens för kvinnor att bli mer attraktiv för männen. 
  • Anonym (Så?)

Naturligt så är det inte normalt som kvinna att ha en massa sex och sedan använda sig av preventivmedel och aborter. 
  • Anonym (Så?)
    Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?Ja, det är naturligt och bra.

Och om kvinnor får det svårare att få makt och bra lön så leder det till att kvinnor skulle anstränga sig mer för att bli en kompetent person? 
  • Olsdotter
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 19:31:53 följande:
    Det skulle i så fall leda till fler kompetenta kvinnor ifall det blev mer konkurrens för kvinnor att bli mer attraktiv för männen. 
    Nej inte på samma sätt. Män och kvinnor letar, rent biologiskt, inte efter samma egenskaper i en partner. Kvinnor behöver inte konkurrera på ett sådant sätt som bygger samhället.

Sedan kan man förstås önska att kvinnor ansträngde sig mer gällande sitt utseende, lojalitet och kommunikation samt respekt i sina förhållanden, men det skulle inte föra samhället framåt på samma vis som förbud mot sexköp gör.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-15 19:16:59 följande:
    Och vissa personer vill kvotera in mer kompetenta personer genom att göra sex mindre lättillgänglig för män. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?