• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-08 20:51:40 följande:
    Du och många andra är i allmänhet otrevliga i det här sammanhanget. 
    Att ignorera frågor, och nonchalera de trots allt välmenande kommentarer du får i tråd efter tråd och strunta i de som  försöker förklara är inte heller trevligt.
    Du kan ju föregå med gott exempel.

Och med all respekt, förslag om droger för att ha sex med någon man inte attraheras av är verkligen inte trevligt.Inte heller att kvinnor ska nekas abort, preventivmedel och gud vet vad  är inte heller trevligt. Rejält obehagligt med kommentaren om att tvång inte behöver betyda våldtäkt.
    Tror faktiskt att du skrämmer många.
  • Faile
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-08 20:32:50 följande:
    Samtycke eller inte har inte med saken att göra egentligen.
    Det finns ingen rättighet till orgasm vid sex. 
    Du har en skyldighet enligt lag att ha samtycke för sex. Du har däremot ingen skyldighet när det gäller ditt presterande. Så om du skiter fullständigt i om kvinnan njuter eller inte är det inget du kommer bli polisanmäld för. Men du lär ju troligen inte få någon mer invit till sex från tidigare partners om du varit helt självisk. 

Och bara för att vara tydlig. Alla ( de flesta ) är inte naturbegåvningar sexuellt, speciellt inte om man är oerfaren. Är man intressad och vill att även den andra parten ska njuta så frågar man och lär sig. Man försöker. Men du är inte tvungen till det enligt lag. 
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym (Man2)
    Anonym (U) skrev 2024-11-08 21:06:31 följande:
    Att ignorera frågor, och nonchalera de trots allt välmenande kommentarer du får i tråd efter tråd och strunta i de som  försöker förklara är inte heller trevligt.
    Du kan ju föregå med gott exempel.

Och med all respekt, förslag om droger för att ha sex med någon man inte attraheras av är verkligen inte trevligt.Inte heller att kvinnor ska nekas abort, preventivmedel och gud vet vad  är inte heller trevligt. Rejält obehagligt med kommentaren om att tvång inte behöver betyda våldtäkt.
    Tror faktiskt att du skrämmer många.
    Ja dom åsikterna är verkligen sjuka och personen som har dom behöver söka hjälp och inte få en subventionerad kvinna som är drogad för att stå ut med att ha sex med honom.
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-08 19:59:16 följande:
    Och samma sak ska då gälla för all sex 
    Vad MENAR du?
    Samma gäller för allt sex, om ingen vill ha sex blir det inget, det har inget med pride och att få möjligheten att ha sin sexuella läggning! Fattar du skillnaden ÄLSKA och ÄLSKA MED?
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-08 20:21:06 följande:
    Jag brukar inte klaga på sånt där, även när jag var liten.

Att jag klagar nu handlar bland annat på att jag känner att jag blir behandlad på ett respektlöst sätt etc. 
    Hur blir du behandlad respektlöst och av vem? Ge exempel!
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-08 20:32:50 följande:
    Samtycke eller inte har inte med saken att göra egentligen.
    Det finns ingen rättighet till orgasm vid sex. 
    Om tycker samtycke är oviktigt bevisar du att det är helt rätt att du aldrig har eller kommer få ha sex.
  • Anonym (Nja)
    Fiona M skrev 2024-11-08 23:18:28 följande:
    Om tycker samtycke är oviktigt bevisar du att det är helt rätt att du aldrig har eller kommer få ha sex.
    Samtycke är bara viktigt när killen vill ha sex. Tvärtom är det ingen som bryr sig om män far illa. Säger man något annat så säger man det politiskt korrekta men o verkligheten så skyddar lagen enbart kvinnor mot.män. Finns inte en domstol som skulle ta upp det omvända fallet. Män har inget skydd i lagen. 
  • Anonym (abc123)
    "Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?" Är detta ett nytt politiskt parti? Som stiftar lagar och bestämmer.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-01 18:58:18 följande:
    Finns det bevis för det? Jag tror det aldrig varit så mycket lösa förbindelser som ni då det blivit lättillgängligt på ett helt annat sätt med nätdejting. Däremot tror jag det blivit svårare för dom minst attraktiva männen då jag också tror att kvinnorna höjt sina krav då dom inte behöver en man på samma sätt. Men vill du vara med en kvinna som tar dig för försörjning? Jag vill bara med en kvinna för att hon verkligen vill vara med mig.
    Ja, det finns bevis för det. Det finns också bevis för att många kvinnor idag väljer män efter deras inkomst och vad de kan bidra med ekonomiskt.

Bara för att du är en av de som blir valda betyder inte att du måste vara en simp och tycka att det är rätt att det bara är kvinnor som väljer.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-11-01 18:12:03 följande:
    Då får han väl prova med någon annan. Att sitta på ett diskussionsforum och beklaga sig över alla kvinnor kommer inte att hjälpa honom. Snarare tvärtom.
    Det hjälper inte att prova någon annan för det är inte han som bestämmer.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?