• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Man2)
    molly50 skrev 2024-11-16 17:09:44 följande:
    Vad menar du?
    Du kan vara helt säker på att du inte är det minsta ensam om att inte förstå vad han menar. Det han skriver är så dramatiskt fel och rörigt så jag tror ingen förutom honom begriper vad han vill förmedla. Men av det lilla jag förstår så är det professionell hjälp han behöver och absolut inte e än kvoterad kvinna.
  • Anonym (Copperplate)
    Olsdotter skrev 2024-11-16 09:59:39 följande:
    Betydligt färre kvinnor lämnar män med riktigt hög status även om det händer.

Du har aldrig noterat att kvinnor suckar över mäns tjat om sex? Ok

Ingenting av det du påstår stämmer. Du tror att det är någon slags "fakta" när du påstår att bara 10-20% av männen får komma till skott med kvinnor. De där 10-20% skulle aldrig tjata om sex? Eller vad har det med saken att göra?

Nu drar du dessutom med den abstrakta faktorn "status" och hittar på saker om det, vad var det? För att du är så påläst och att det är ett ämne inom din disciplin?

• Anonym (Tofflan)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-16 14:15:46 följande:
    Och då kan inte det bli lika ifall någon kvinna vill ligga runt men nekas av män som inte vill ha sex med en kvinna som haft många sexpartner. 
    Kvinnan har inte rätt till tillgång för sex för att kunna knulla runt 
    Det gäller åt båda hållen. Inget samtycke inget jufsa.
  • molly50
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-16 17:51:34 följande:
    Du kan vara helt säker på att du inte är det minsta ensam om att inte förstå vad han menar. Det han skriver är så dramatiskt fel och rörigt så jag tror ingen förutom honom begriper vad han vill förmedla. Men av det lilla jag förstår så är det professionell hjälp han behöver och absolut inte e än kvoterad kvinna.
    Ja,det håller jag med dig om.
    Jag ville bara ge honom en chans att förklara vad han menar.
  • Anonym (...)

Bli bönder och sök in till bonde söker fru

• nihka
    Anonym (...) skrev 2024-11-17 16:46:14 följande:

Bli bönder och sök in till bonde söker fru

Finns det LSS-bondeboenden?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-11-17 17:03:25 följande:
    Finns det LSS-bondeboenden?
    Det vet jag inte, men är du intresserad av att bli bonde så kan du kontakta tex en arbetsförmedlare eller en syokonsulent eller annan personal så får du rätt information att komma vidare och vilka stödinsatser som eventuellt går att få
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-11-17 17:21:52 följande:
    Det vet jag inte,
    Tack det märks. Jag bor redan på en gård och det går inte alls till som du inbillar dig.

Syokonsulent. Är det nån 80-talstitel?
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-11-17 19:03:21 följande:
    Tack det märks. Jag bor redan på en gård och det går inte alls till som du inbillar dig.

Syokonsulent. Är det nån 80-talstitel?
    Det jag vet är att man kan vända sig till arbetsförmedlare med frågor om jobb och yrke. Om man tex har LSS så behöver man stöd, de kan svara bättre på vilket stöd man eventuellt kan få för att komma ut i arbete. Syokonsulent kan man få hjälp av att hitta rätt utbildning till det yrke man är intresserad av, den personen kan iof vara på kommunen, men det kan man ju också fråga efter i sådana fall så blir man hänvisad rätt, om syokonsulent behövs. Ja kanske är titeln något annat nu för tiden men de lär förstå vad som åsyftas.
    Och var du bor struntar jag faktiskt i.
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-11-17 20:05:55 följande:
    Det jag vet är att man kan vända sig till arbetsförmedlare med frågor om jobb och yrke. Om man tex har LSS så behöver man stöd, de kan svara bättre på vilket stöd man eventuellt kan få för att komma ut i arbete. Syokonsulent kan man få hjälp av att hitta rätt utbildning till det yrke man är intresserad av, den personen kan iof vara på kommunen, men det kan man ju också fråga efter i sådana fall så blir man hänvisad rätt, om syokonsulent behövs. Ja kanske är titeln något annat nu för tiden men de lär förstå vad som åsyftas.
    Och var du bor struntar jag faktiskt i.
    Dina personliga erfarenheter från 80-talet är fullständigt ointressanta.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?