• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2024-11-26 05:46:40 följande:
    Vi valde varandra, eftersom vi blev förälskade samtidigt. Det hade givetvis inte varit roligt för någon av oss om den andra tackat nej, men livet hade gått vidare för oss bägge.
    Det första 1,5 året vi träffades hade vi sex ungefär var 12e vecka på distans. Sex var aldrig centralt i vårt förhållande. 
    Inte "sex var 12e vecka på distans", utan "sex var 12e vecka pga distans".
  • Anonym (Urk)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 19:36:17 följande:
    Kvinnor säger nej till 95% av männen. Män säger nej till 25% av kvinnorna för att ha en chans till sex. Ge män rätt att bestämma när de vill ha sex så jämnas makten ut.
    Hur ska män få den rätten menar du? Ska de få knulla även om en kvinna inte vill? Eller hur ska män ges rätt att bestämma när/var/hur ett knull ska ske?

fattar du inte att sex utan samtycke är våldtäkt? fantiserar du om att legalisera våldtäkter? Trodde inte män kunde sjunka lägre..
  • Anonym (?)
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-26 06:59:23 följande:
    Hur ska män få den rätten menar du? Ska de få knulla även om en kvinna inte vill? Eller hur ska män ges rätt att bestämma när/var/hur ett knull ska ske?

fattar du inte att sex utan samtycke är våldtäkt? fantiserar du om att legalisera våldtäkter? Trodde inte män kunde sjunka lägre..
    Allt ts vill är att kunna köpa sex när han vill.
    Han tror att de prostituerade gärna ligger med honom, trots att han inte får till det gratis. 
  • Anonym (X)
    Anonym (?) skrev 2024-11-26 07:08:20 följande:
    Allt ts vill är att kunna köpa sex när han vill.
    Han tror att de prostituerade gärna ligger med honom, trots att han inte får till det gratis. 
    Nä, HAN vill inte köpa sex utan få det gratis av kvinnor som är tacksamma över hans uppmärksamhet när andra män köper sex.

Att samma 5 % män som han inbillar sig ligger med alla kvinnor nu finns kvar även då verkar han ha glömt.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-26 06:59:23 följande:

Män innebär pluralis och i det här fallet ser jag inte att TS medhåll av nån alls så det är en man som sjunker lägre och inte män över lag.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-11-23 08:11:54 följande:

Så om du blir vald kan du inte tacka nej? Skitsnack, du kan tacka nej lika mkt som den kvinna kan som du väljer. 

Det blir svårt att tacka nej till någon som inte vill. 
    Finns inget att tacka nej då för
  • Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-11-24 02:42:47 följande:

Hej anonym (jaha)

Jag är inte feminist. Jag är en man som haft flera längre relationer och som yngre ett tag bara valde korta av sex/kompis art.

Nu lever jag med en kvinna, om jag får önska min sista relation.

Män som inte får till relation är inga offer, sex är ingen rättighet (för någon)

Du måste bli valbar (personlighet, utseende, hur man genomför sitt liv, åsikt o tankar)

Vad tror du ditt problem o tillkortakommande beror på? 

Och då är kvinnor inte offer ifall han får mer sex av kvinnor. 
    Kvinnor är då inte några offer om de blir utan sex eller bra sådan för vilken orsak som helst. 
  • Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-11-24 02:42:47 följande:

Hej anonym (jaha)

Jag är inte feminist. Jag är en man som haft flera längre relationer och som yngre ett tag bara valde korta av sex/kompis art.

Nu lever jag med en kvinna, om jag får önska min sista relation.

Män som inte får till relation är inga offer, sex är ingen rättighet (för någon)

Du måste bli valbar (personlighet, utseende, hur man genomför sitt liv, åsikt o tankar)

Vad tror du ditt problem o tillkortakommande beror på? 

Och då är det inte fel hur han resonerar. 
    Det finns ingen rättighet heller för kvinnor att få det sex man vill ha. 
    Kvinnor är inte offer ifall sex blir mer jämställt. 
  • Anonym (P)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 23:50:46 följande:
    Nej, det var jämnt fördelat någonstans i mitten på 70- och 80-talet.
    Okej. Vad exakt var skillnaden då mot nu då? Jag förstår inte din tes.
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-11-24 08:34:21 följande:
    Alla de kvinnor du inte får knulla, de som alltså knullar andra män har uppenbarligen något att erbjuda dessa män som i sin tur har något att erbjuda dessa kvinnor.

Det har inget med feminism att göra utan vissa attraherar andra människor medan andra inte gör det.
    Det kan visst ha med feminism att göra. 

De kvinnor som har sex med män kan få det lättare att få sex för de är kvinnor. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?