• Anonym (P)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 20:02:27 följande:
    Vilka konsekvenser?

Att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex. På 50-talet var det män som uppvaktade och kvinnor fick ta vara på de chanser som gavs.
    Oj, du har en udda syn på verkligheten ?

Ska jag tolka ovanstående som att du menar att det alltid är ett kön som måste bestämma? På 50-talet var det mannen och nu är det kvinnan?
  • Anonym (P)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 23:50:46 följande:
    Nej, det var jämnt fördelat någonstans i mitten på 70- och 80-talet.
    Okej. Vad exakt var skillnaden då mot nu då? Jag förstår inte din tes.
  • Anonym (P)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-26 11:03:00 följande:
    Och kvinnor som inte kan ha sex för de har en förlossningsskada är då inga offer heller, sex är ingen rättighet heller för dom. 
    Jag tycker att både män och kvinnor ska få hjälp med sexuella problem som impotens eller förlossningsskador. Det har inget att göra med hur lätt det är att hitta en sexpartner.
  • Anonym (P)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-26 17:33:00 följande:
    Men sex är ingen rättighet för dom heller och de borde då inte vara några offer eller. 
    Vad sjutton menar du? Kan du utveckla din tankegång för jag fattar verkligen inte. Att leva utan cancer är ingen rättighet heller, ändå är människor som får cancer offer för sjukdomen.
  • Anonym (P)
    Anonym (P) skrev 2024-11-26 10:21:44 följande:
    Okej. Vad exakt var skillnaden då mot nu då? Jag förstår inte din tes.
    Kan du ts snälla svara på min fråga? Du hävdade att det på 70- och 80-talet var mer lika mellan könen, men jag förstår inte vilka konkreta skillnader det var då som gjorde det jämlikt mot vad det är nu?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?