• Anonym (?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Jag förstår inte hur du vill att det skall fungera rent konkret.

Du tycker att vissa män ger av sig själva för lätt till kvinnorna vilket innebär att kvinnor har många att välja på. Kvinnorna väljer då bort dig.

Vad är din lösning? 
    Skall vi förbjuda dessa män att ligga mer än 1 gång i månaden? Med mer än 1 kvinna per år, så att utbudet försämras för kvinnorna?
    Eller skall vi förbjuda kvinnor att ligga med dessa män som har lätt att få sex?
    Skall vi tvinga alla kvinnor att ligga med minst en incel per år?

Jag ser fram emot att få en presentation av dig lösning på ditt problem. 
    (Glöm nu inte bort i din lösning att kvinnor hellre avstår från sex än att ligga med någon de finner oattraktiv.)

• Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 17:37:50 följande:
    Kan du svara på hur du vet att kvinnor hade levt ensamma om de hade haft färre val när det inte går att veta det eftersom verkligheten inte ser ut så?
    Jag kan svara för mig själv.

När jag inte hittade rätt person valde jag att leva ensam - i 10 år. Jag hade inget sex under den tiden eftersom jag inte har lust med sex om jag inte är förälskad.
    Sedan träffade jag min man och har nu varit gift med honom i 13 år.

Jag hade aldrig tagit någon man bara för att ha någon. Jag valde att leva ensam eftersom de val som fanns inte passade mig.
  • Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 19:41:08 följande:
    Ja och du hade naturligtvis mått jättebra idag om du aldrig hade träffat din man och fått barn.
    Jag hade klarat mig bra även om jag inte träffat min man. Jag hade aldrig valt någon "bara för att ha någon", utan hade fortsatt ensam om alternativt varit en man jag inte var förälskad i.
    Jag skulle skaffat barn på egen hand i så fall eftersombarn är viktigt för mig. Viktigare än en man och sex.
  • Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-07 19:54:45 följande:
    Du hade blivit förälskad i en annan man, kanske i en på pappret sämre man. Det spelar ingen roll hur mycket ni förnekar att det hade blivit så.
    Jag tror på att det finns mer än 1 människa på jorden man passar ihop med. Men, jag väntade 10 år som singel på att träffa rätt man. Jag kunde väntat längre om jag inte träffat honom just då.

Jag säger inget om att jag inte skulle kunna bli förälskad i andra. Jag säger att jag aldrig skulle välja någon jag inte var förälskad i.
  • Anonym (?)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-11 12:54:02 följande:
    Och om kvinnor bestämmer vilka män de vill ha sex med så är det ett =lika tecken med att de bestämmer vilka män som får sex.
    Det finns skillnader hur valmöjligheter ser ut jämfört med könen. 
    Fel.
    JAG bestämmer vem som får ha sex med just MIG.

De flesta män i min närhet är gifta och har troligen sex. Jag vill inte ha sex med dem, men jag har inte för den sakens skull bestämt att de inte får ha sex.
  • Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-16 00:56:41 följande:
    Män vill inte vara utan sex och låta kvinnor bestämma vilka av dem som får ha sex. Vilka ska vara vinnare och förlorare i samhället? Män eller kvinnor?

I Sverige har vi bestämt att kvinnors behov går före mäns behov och att det inte spelar någon roll när män får det dåligt. Det behöver inte vara så. Makten kan skifta.

Män och kvinnor kan dock inte vara vinnare samtidigt. Ett kön kommer ha makten och de andra kommer att förlora.
    Du förstår inte.
    Lagen är till för att ingen skall utsättas för övergrepp.
    Du tycker sex är viktigare än att det skall bygga på frivillighet.
    Du förespråkar tvång och våldtäkt för att du skall få ligga.
    Ha sex med andra män som inte kan hitta en kvinna istället. 
  • Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-24 02:18:33 följande:
    Det jag syftar på är att en man som får ett nej blir utan sex, medan en kvinna som får ett nej bara kan gå till nästa man. Kvinnor påverkas inte av ett nej.
    Vad får dig att tro att jag som kvinna bara vill gå till nästa man?
    Jag har ingen lust att ligga med någon jag inte känner väl och är attraherad av.
    Det tog mig ända till 33 års ålder att hitta rätt man för ett förhållande. Innan dess var jag singel.jag hade sex första gången vid 25 år, och då med min kompis bror som jag kände väl. Därefter enbart med min nuvarande man.

Jag skulle inte ligga med fler om prostitution var tillåtet. Inte heller om vi förbjuder abort, preventivmedel, sänker kvinnors lön eller vad som helst.

Jag väljer vem jag vill ligga med och när, och struntar fullständigt i om det finns män som tycker jag borde sänka mina krav.
  • Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-24 02:20:46 följande:
    Det är du som inte vill fatta vilket kön som har makten för att du inte vill medge vilka konsekvenser feminismen har fått.
    Kvinnor har makten att tacka ja eller nej till sex.
    Män har makten att tacka ja eller nej till sex. 
    Om män kan tänka sig att tacka ja till vad som helst och kvinnor är mer noggranna i sina val kan VU ändra på detta genom att männen slutar tacka ja till allt.
    Man kan inte ändra på andra, bara sig själv.
  • Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 19:38:28 följande:
    Tänk om din man eller din kompis bror hade sagt nej till dig. Det scenariot tänkte du inte ens på.
    Eh, hur menar du nu?
    Då hade jag såklart inte haft sex med någon av dem. Hade jag inte hittat någon annan skulle jag fortfarande varit singel och oskuld vid 48 års ålder. Hellre det än att ligga med någon jag inte känner något för.
  • Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 19:43:30 följande:
    Precis DET att männen slutar tacka ja till allt ändras genom avkriminalisering.

Du hade aldrig kunnat ta ett nej. Du vill att män ska tacka ja till allt och därför argumenterar du mot detta.
    Jag har inget som helst intresse av att män skall tacka ja till allt. Jag ligger bara med min man. 
  • Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 23:48:17 följande:
    Yeah right, det tror jag på.
    Jag låg inte med någon på 10 års tid för att jag inte hittade rätt man.
  • Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 23:49:13 följande:
    Tänk om han hade tackat nej till dig när du valde honom. Hur roligt hade det varit?
    Vi valde varandra, eftersom vi blev förälskade samtidigt. Det hade givetvis inte varit roligt för någon av oss om den andra tackat nej, men livet hade gått vidare för oss bägge.
    Det första 1,5 året vi träffades hade vi sex ungefär var 12e vecka på distans. Sex var aldrig centralt i vårt förhållande. 
  • Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2024-11-26 05:46:40 följande:
    Vi valde varandra, eftersom vi blev förälskade samtidigt. Det hade givetvis inte varit roligt för någon av oss om den andra tackat nej, men livet hade gått vidare för oss bägge.
    Det första 1,5 året vi träffades hade vi sex ungefär var 12e vecka på distans. Sex var aldrig centralt i vårt förhållande. 
    Inte "sex var 12e vecka på distans", utan "sex var 12e vecka pga distans".
  • Anonym (?)
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-26 06:59:23 följande:
    Hur ska män få den rätten menar du? Ska de få knulla även om en kvinna inte vill? Eller hur ska män ges rätt att bestämma när/var/hur ett knull ska ske?

fattar du inte att sex utan samtycke är våldtäkt? fantiserar du om att legalisera våldtäkter? Trodde inte män kunde sjunka lägre..
    Allt ts vill är att kunna köpa sex när han vill.
    Han tror att de prostituerade gärna ligger med honom, trots att han inte får till det gratis. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?