• persikofjaril

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Varför ska kvinnor gå med på att ha sex med män de inte vill ha sex med?

Hur kul skulle det vara att som man ha sex med en kvinna som egentligen inte vill? Att hon blivit tvingad pga någon sorts "rättviseskäl"?

Om vi (mot bättre vetande) antar att prostituerade säljer sex för att de tycker det är så kul, och kan välja vilka de ska sälja till, vad är det som säger att de skulle välja att sälja till någon de inte är attraherade av?

• persikofjaril
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-07 20:01:23 följande:
    Hur vet du att ingen vill ha sex med de män som inte får ha sex? Det kan lika mycket handla om att det finns så många att välja på att resten aldrig ens noteras att de finns.
    Ja, så kan det kanske också vara. Men hur ska vi isåfall lösa det? 
  • persikofjaril
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-07 20:20:26 följande:
    Skenheligheten i ditt resonemang är att det är de elaka, dryga männen som roffar åt sig och tar upp all plats som ni springer efter. De män som bryr sig och lär känna er på riktigt är ni inte ett dugg intresserade av på ett romantiskt plan. Det bevisar i sin tur att det inte hjälper att jobba på sig själv, så länge målet inte är att bli en douchebag.

Du tar själv rätten att vara en lipsill här, utan det påverkar din attraktivitet.

Förakta inte svaghet hos män.
    Jag kan bara tala för mig själv, även om jag tror att många håller med mig, men varför ska man vara ihop med en douchebag? Jag har ingen som helst lust att bli illa behandlad, det är absolut inte attraktivt hur snygg killen än är. Förstår inte varför vissa män tror att alla kvinnor dras till såna män. Jag vill hellre ha en man som behandlar mig bra och respekterar mig.
  • persikofjaril
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-09 01:49:21 följande:
    Det är klart det går att göra något åt det. USA röstade precis på Trump. Det är ett ställningstagande mot abort, mot feminism och för den traditionella kärnfamiljen där mannen är överordnad. Trump har sagt "Putting a wife to work is a very dangerous thing". Allt det kompenserar upp mäns värde. 

Du är säkert nöjd med att vara en svensk feministman vars pengar försvinner på bolån, men det är inte hållbart i längden ens för dig.
    Vad är nästa steg? Att kvinnor inte får läsa över huvud taget? Att ogifta fertila kvinnor som gjort något "moraliskt fel" ska tvingas vara surrogatmödrar åt de gifta par som inte själva kan få barn? Kvinnor kan bara vara gifta fruar, surrogatmödrar, hembiträden, sadistiska assholes som uppfostrar surrogatmödrar eller tvingas jobba ihjäl sig i något arbetsläger med hög radioaktivitet?

Har du tittat för mycket på The Handmaids Tale? 
  • persikofjaril
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-23 12:21:15 följande:
    Igår tog jag initiativ till sex och vi fick varsin orgasm och i morse tog hon initiativet och även då kom vi en gång var.

Kan det ens bli rättvisare?
    Det beror på. Var orgasmerna exakt lika långa och exakt lika sköna för båda? Annars är det orättvist.

(Jag skämtar bara, men det finns säkert folk som skulle kunna haka upp sig på det.)
  • persikofjaril
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-23 14:15:02 följande:
    Jag tror hennes var lite längre men inte säker så nästa gång ska jag ta tid.Hon var påväg att komma en gång till med då avbröt jag och hon blev lite sur. Men efter hon lugnat ner sig och tagit sitt förnuft till fånga förstod även hon att det inte hade blivit rättvist.
    Ja, lika bra att ha tidtagaruret redo nästa gång! Det måste ju vara rättvist!
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?