Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-05 16:11:17 följande:
Det var precis lika ytligt när jag var ung på 90-talet. De långa killarna var extremt mkt mer populära än de korta bland damerna
Anser du att män har det svårare att få en partner pga utseende än kvinnor?
Det har väl alltid varit så att vissa utseenden attraherar fler människor?
Kvinnors utseende har väl alltid varit omdiskuterat och ska man generalisera som du gör har ju kvinnors utseende påverkat mäns val mer än kvinnors val av män pga utseende.
Du har rätt i att kvinnor oftare än män väljer partner pga av status och pengar mm och inte lika mycket går på utseende men män väljer ju oftare just kvinnor pga utseende och inte då status.
Så det är ju oftare kvinnors utseende bedöms av män än kvinnor går på det när dom väljer partner.
Hur många inte rika äldre män har unga vackra kvinnor runt sig men äldre rika kvinnor har ju inte ofta unga snygga män runt sig om inte kvinnan själv är snygg.
Likadant med äldre kända manliga skådespelare, musiker mm många är tillsammans med unga modeller, sällan kända äldre kvinnliga dito är det med yngre, vissa pumor finns men dom flesta är ju inte det.
Män som Trump, Boris Johnsson mm som är äldre och lite överviktiga har yngre snygga fruar och skulle kunna få andra unga kvinnor om dom ville.
Inte lika lätt för t ex Angela Merkel osv.
Men jag som bott i andra länder ser också att kvinnor väljer trygghet, en man med pengar ger trygghet och ekonomisk trygghet när man har familj.
En del äldre rika män får en trophy wife i en ung snygg kvinna, en att visa upp.
När jag bodde i USA var det fortfarande många män som hade gett sina fruar stora diamant ringar vid frieriet, man visar sin status att man har råd att ge sin fru en stor diamant.
Så jag om man ska generalisera måste man ändå tänka att det just det och inte gäller alla så väljer kvinnor mer män med status och ekonomisk trygghet och män väljer oftare kvinnor efter utseende.
För jag utgår ifrån att du vet att många män kommenterar kvinnors utseende och dissar dom.
Eller tror du att män döms mer än kvinnor pga utseende?