• Anonym (Jocke335)

Ok att shamea korta men inte överviktiga

Pratade med min tjejkompis igår. Hon gillar långa män. Inga konstigheter där för mig. Jag låter alla ha sina preferenser och shamear ingen för dem. Jag är själv runt 190 cm.
    Det hon sa gnagde lite i min dock ?man vill ju inte datea någon dvärg under 185?. Samma tjej har tidigare varit väldigt hård mot killar som har någon som helst preferens kring kvinnors vikt.

När jag tänker på det så har nästan alla mina kvinnliga bekanta utryckt hur viktig mannens längd är för hans attraktionskraft fast på olika sätt.Nu har jag aldrig gjort eller tyckt detta men hur hade det flugit om jag hade utryckt mig såhär om kvinnor; ?man vill ju inte dejta något fetto över 65kg?

Hur kan kvinnor inte förstå vilken dubbelmoral de har här?

• Svar på tråden Ok att shamea korta men inte överviktiga
  • nihka
    Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-05 09:19:58 följande:
    Ok att shamea korta men inte överviktiga

Pratade med min tjejkompis igår. Hon gillar långa män. Inga konstigheter där för mig. Jag låter alla ha sina preferenser och shamear ingen för dem. Jag är själv runt 190 cm.
    Det hon sa gnagde lite i min dock ?man vill ju inte datea någon dvärg under 185?. Samma tjej har tidigare varit väldigt hård mot killar som har någon som helst preferens kring kvinnors vikt.

När jag tänker på det så har nästan alla mina kvinnliga bekanta utryckt hur viktig mannens längd är för hans attraktionskraft fast på olika sätt.Nu har jag aldrig gjort eller tyckt detta men hur hade det flugit om jag hade utryckt mig såhär om kvinnor; ?man vill ju inte dejta något fetto över 65kg?

Hur kan kvinnor inte förstå vilken dubbelmoral de har här?

Kvinnor har inte dubbelmoral. Dina tjejkompisar och kvinnliga bekanta är inte talespersoner för jordens alla kvinnor.

En del människor uppvisar dubbelmoral i vissa frågor.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-05 11:20:22 följande:

att kvinnor som grupp otroligt starkt föredrar långa män är väletablerat i all forskning. Så knappast något jag kommit på genom en enstaka upplevelse

Visa gärna någon källa på ditt påstående.
  • Tukt

att kvinnor som grupp otroligt starkt föredrar långa män är väletablerat i all forskning. Så knappast något jag kommit på genom en enstaka upplevelse

Men det var ändå din egna upplevelse du använde som "bevis".
  • nihka

Att föredra är inte det samma som att tala ner (shamea) om motsatsen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Jocke335)
    nihka skrev 2024-10-05 11:33:51 följande:
    Att föredra är inte det samma som att tala ner (shamea) om motsatsen.

att exkludera pga höjd är inte bättre än att göra det pga vikt. Vikten kan man åtminstone påverka.

Kvinnor har en mycket starkare preferens för längd än män för vikt

• Anonym (Q)

Vi lär barnen 5-minuters regeln: det är aldrig ok att kommentera något som inte går att fixa på fem minuter. Spenat mellan tänderna, ett klädesplagg som sitter fel eller en fläta som håller på att gå upp går alla att fixa på 5 minuter och här kan en kommentar vara hjälpsam. Längd, vikt, hårfärg, utseende, fysiska handikapp, etc går inte att ändra med en gång och att kommentera detta är inget annat än oförskämt. Möjligen, möjligen undantaget personer som du står väldigt nära OCH vill väl.

Är det inte ett rätt så stort hopp mellan att föredra något och shamea dess motsats?  
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Q) skrev 2024-10-05 11:53:01 följande:

Är det inte ett rätt så stort hopp mellan att föredra något och shamea dess motsats?  
    Det verkar som att vår väj Jocke inte förstår vad han själv skriver.
  • Anonym (rätt saker mot varandra)

Men att föredra något är väl inte att Shemea någon?
    Menar du att du själv shemear alla du inte faller för?

Vill du bli ihop med en kvinna med övervikt ? (eftersom du jämför just med det)
    om du inte vill det menar du då att du shemear kvinnor med övervikt då?
    Menar du att alla män då som inte föredrar kvinnor med övervikt  utan smala kvinnor sheamar dom överviktiga?
    Menar du att kvinnor som föredrar långa män sheamar korta män?
Svar på tråden Ok att shamea korta men inte överviktiga